Kontrolni popis za pokretanje podcasta nudi korak-po-korak vodič za uspješno pokretanje vlastitog podcasta. Idealan je za poduzeća, kreatore sadržaja i blogere koji žele izgraditi publiku i promicati ideje. Slijedite popis kako biste odredili ciljeve, pronašli nišu i pokrenuli show.
Podcast je odličan način za podijeliti vaše interese i ideje sa svijetom, a lako se pokreće uz samo par jednostavnih koraka. Svi mogu kreirati podcast, a postoji nekoliko načina za započeti.
Podcasti se obično povezuju s korištenjem u osobne svrhe, kada ljudi slušaju snimke emisija ili lekcije na svojim pametnim telefonima ili drugim uređajima. Međutim, podcasti također mogu biti odličan marketinški alat za poduzeća. Velik broj kompanija već koristi podcaste kako bi doprli do šire publike i povezali se s potencijalnim klijentima.
Kada pokrećete podcast, postoji nekoliko ključnih stvari koje morate uraditi. Kontrolni popis za pokretanje podcasta će vam pomoći da završite sve što je potrebno i počnete kako treba.
Ako budete slijedili ovaj popis, stavku po stavku, nećete imati problema s pokretanjem uspješnog podcasta koji će zainteresirati i zabaviti vaše slušatelje. To je važno jer vam uspješan podcast može pomoći izgraditi autoritet i kredibilitet u vašoj industriji, kao i doprijeti do nove publike.
Poduzeća
Za poslovne svrhe, podcasti se mogu koristiti kao marketinški alat za promoviranje proizvoda ili usluga ili za izgradnju veza s klijentima. Dakle, kontrolni popis za pokretanje podcasta može biti vrlo koristan poduzećima koja žele ostaviti trag u svijetu podcasta.
Kreatori
Podcasti su također odličan način za kreatore sadržaja da izgrade bazu publike i podijele ideje sa svijetom. Ako ste kreator sadržaja, kontrolni popis za pokretanje podcasta će vam pomoći da se otisnete u svijet podcasta i povećate vaše šanse za uspjeh.
Blogeri
Bilo tko tko ima vlastiti blog može imati koristi od vođenja podcasta u svrhu dopune misli koje dijele s publikom korištenjem audio zapisa. Pokretanjem podcasta i uključivanjem blog objava u vidu epizoda, blogeri mogu promovirati sadržaj na novi način.
Prva stvar koju trebate uraditi ako ste početnik u svijetu podcasta je odrediti svoje ciljeve i ono što se nadate postići.
Vaši ciljevi će biti pokretačka sila iza svake odluke koju napravite za vaš podcast. Oni će vam pomoći odrediti vašu ciljanu publiku, teme koje želite pokriti, format vaše emisije i dužinu svake epizode.
Vaš cilj može biti bilo što, od gradnje svijesti o brendu do prikupljanja angažirane publike ili prodaja. Kada znate što su vaši ciljevi, bit će puno lakše donositi odluke o vašem podcastu.
Ako niste sigurni što bi vaši ciljevi trebali biti, odvojite vremena za brainstorming i zapišite par ideja. Kada dobijete popis potencijalnih ciljeva, možete ga početi sužavati na jedan ili dva vama najvažnija cilja.
Identificirajte određenu temu ili područje zanimanja na koje ćete se fokusirati u svom podcastu.
Izbor niše daje važem podcastu jasnu svrhu i smjer. Također povećava vjerojatnost izgradnje jake i odane publike.
Vaša niša ne mora biti pretjerano precizna, ali treba biti dovoljno fokusirana da možete lako razgovarati o temama koje su povezane s njom. Kada birate nišu, razmislite što vas oduševljava, u čemu ste stručni i što bi vaša ciljana publika htjela čuti.
Razmislite tko bi bio idealni slušatelj vašeg podcasta, koja je vaša ciljna publika i tko bi vas mogao slušati u budućnosti.
Određivanje vaše ciljane publike će vam pomoći odlučiti koje teme ćete pokrivati, format vaše emisije i kako ćete oglašavati vaš podcast. Pri postavljanju ciljeva koje želite ostvariti također trebate razmisliti tko je vaš idealni slušatelj, tako da to trebate raditi usporedno s prvim korakom.
Istraživanje vaše ciljane publike znači korištenje platformi društvenih medija, Google Analytics-a i anketa. Ako niste sigurni gdje početi, počnite razmišljati o tome do koga želite doprijeti s vašim podcastom i što bi oni htjeli čuti.
Odlučite gdje ćete hostati vaš podcast. Izaberite jednu od većeg broja dostupnih platformi.
Platforma za hosting podcasta je mjesto gdje će vaše audio datoteke biti spremljene. Dakle, ključno je izabrati pouzdan hosting koji vam može pružiti značajke i podršku koju trebate.
Možete odabrati jednu od velikog broja dostupnih hosting platformi ili podcast agencija, tako da prvo istražite koja je prava za vas. Pri usporedbi hostinga, uzmite u obzir faktore kao što su cijena, značajke, lakoća korištenja i korisnička podrška.
Vidite što trebate za snimanje epizoda vašeg podcasta i gdje možete naći tu opremu, tako da je možete kupiti.
Kako bi kreirali visokokvalitetne audio zapise, trebate uložiti u osnovnu opremu za podcast. Ona ne mora biti skupa, ali trebate razmisliti što vam treba za početak.
Razmislite o vrsti mikrofona koju trebate i želite li uložiti u dodatni softver u ovoj fazi ili ćete to ostaviti za kasnije, kada postanete iskusni podcaster. Također je dobra ideja razmisliti o tome gdje ćete pohranjivati snimke vaših podcasta i kako ćete ih uređivati.
Prije samog snimanja, provjerite je li sve ispravno postavljeno i radi li kako treba.
Ovaj korak će vam pomoći da izbjegnete bilo kakve tehničke probleme na vašem putu. Također vam daje priliku da se upoznate s platformom za podcast i osigurate da sve ide glatko od samog početka.
Kreirajte testnu epizodu i učitajte je na vašu odabranu uslugu hostinga, zatim poslušajte snimku kako bi provjerili kvalitetu zvuka i identificirali bilo kakve probleme. Također možete pitati prijatelja ili člana obitelji da posluša epizodu i da vam kaže povratne informacije.
Pripremite se za vaše prvo snimanje sastavljanjem grube skice i popisa pitanja koje možete postaviti gostima vaše emisije.
To će vam pomoći da pratite sve tijekom snimanja i osigurate da vaše epizode imaju dobru strukturu i teku glatko. Pripremanje pitanja unaprijed je dobar plan u slučaju da ste pozvali goste u svoju emisiju.
Započnite s brainstormingom ideja za teme podcast koje želite pokriti u vašoj prvoj epizodi. Kada dobijete par ideja, razradite ih u detaljniju strukturu. Ne zaboravite ostaviti malo mjesta za spontanost i rasprave.
Ako planirate intervjuirati goste u vašoj emisiji, obratite se potencijalnim gostima i dogovorite prikladno vrijeme za chat.
Postavljanje pitanja gostima će vam pružiti dovoljno materijala za vašu epizodu. Zakazivanje prikladnog vremena i datuma za sve stranke znači da nećete naići na probleme kada se budete obraćali vašim gostima.
Razmislite o tome koga bi htjeli intervjuirati i zašto. Kada vam par ljudi padne na pamet, obratite im se putem emaila ili društvenih medija i predložite vrijeme za chat. Uvijek poštujte njihovo vrijeme i nastojte biti što fleksibilniji.
Kada je priprema gotova, vrijeme je da kreirate vaš prvi podcast.
Ovo je trenutak koji ste čekali – vrijeme je da vašu strast podijelite sa svijetom. Snimanje vaše prve epizode će vam smiriti nervozu i dati vam osjećaj kako je biti voditelj podcasta.
Postavite opremu za snimanje u tihu sobu i provjerite je li tu sve što trebate. Uključite obavijesti, obavite provjeru zvuka (audio snimanje), provjerite slušalice i mikrofon, otvorite softver za snimanje, započnite snimanje i sačuvajte audio datoteke.
Ako imate podcast intervju, vaši gosti trebaju slijediti iste korake prije samog snimanja i zatim vi trebate otvoriti videokonferencijski softver kako bi ih nazvali .
Kada ste snimili vašu epizodu, vrijeme je da je doradite.
Naknadno uređivanje će vam pomoći u brisanju grešaka, uklanjanju neugodnih pauza i osiguravanju da vaša epizoda teče nesmetano. To je također dobra prilika za dodati uvodnu podcast glazbu ili zvučne efekte.
Otvorite softver za uređivanje, učitajte u njega audio datoteke, uklonite neželjene dijelove, dodajte uvodnu glazbu podcasta/zvučne efekte (po želji) i zatim izvezite novu datoteku u format po vašoj želji (npr. mp3 datoteka).
Zadnji korak je pobrinuti se da ljudi mogu otkriti vašu epizodu time što ćete je učitati na različite podcast direktorije.
Uvrštavanjem vaše emisije u popularne direktorije ćete moći doseći potpuno novu publiku i potencijalne slušatelje, jer će ljudi moći naći vaš podcast pretragom povezanih ključnih riječi.
Cijeli proces ovisi od određenih podcast direktorija, ali općenito govoreći, trebat ćete navesti naziv emisije, opis podcasta, RSS feed URL podcasta, naslovnu sliku i kategoriju.
Zadnji korak je oglašavanje vašeg podcasta, kako bi ga ljudi mogli pronaći i poslušati.
Ako želite da je vaš podcast uspješno lansiran i da ga ljudi slušaju, morate im dati do znanja da on postoji. Oglašavanje vašeg podcasta je najbolji način podizanja svijesti i interesa ljudi za ono što im nudite.
Neke od popularnih metoda uključuju društvene medije za dijeljenje svake epizode na vašim računima i kreiranje namjenske stranice za vašu emisiju, korištenje influencera, pisanje gostujućih članaka, blogging, pisanje sažetaka ili teza vaše epizode s najzanimljivijim dijelovima, slanje priopćenja za javnost kako bi mediji saznali za vašu emisiju i oglašavanje, online (Facebook Ads, Google AdWords), kao i offline (sponzorstva, sajmovi).
Savjet! Iskoristite LiveAgent softver za podršku putem društvenih medija i njegovu naprednu automatizaciju kako bi pojednostavili komunikaciju na vašim računima društvenih medija. Možete povezati sve vaše kanale i pojednostaviti način na koji odgovarate na pitanja. Svaka privatna poruka će završiti u jednoj ulaznoj pošti. Praktično, zar ne?
Utvrđivanje cilja je prvi korak kontrolnog popisa za pokretanje podcasta i bit će korisno kada dođe do odlučivanja kako mjeriti uspjeh vaše emisije. Zatim možete pratiti metrike u ovim kategorijama, ako je primjenjivo na vaš slučaj, i pronaći ključne činjenice iz tih podataka.
Ovo je najizravnija metrika za praćenje pošto je predstavlja jednostavan broj koji s vremenom ide prema gore (ili dolje). U većini direktorija za podcaste, kao i putem vaše hosting platforme, možete vidjeti broj vaših pretplatnika.
Broj preuzimanja također možete vidjeti u većini podcast direktorija, kao i putem vaše hosting platforme. Ovaj broj će vam dati širu sliku koliko ljudi sluša vaše epizode.
Broj novih poveznica koje su usmjerene na vašu web stranicu ili blog je još jedna od korisnih metrika koje možete pratiti. Možete koristiti alat kao što je Ahrefs da vidite koliko novih domena ima poveznicu na vašu web stranicu.
Kako bi pratili koliko često ljudi govore o vašem podcastu, možete postaviti Google Alert za ime vaše emisije. Na taj način ćete biti obaviješteni svaki put kada netko spomene vaš podcast online.
Ako imate web stranicu ili blog za potrebe showa, možete nadgledati broj posjetitelja koji su došli na vašu stranicu s vaših podcast epizoda. Ova metrika će vam pokazati koliko su učinkovite vaše marketinške strategije u privlačenju prometa na vašu stranicu.
Ako imate određene ciljeve za vaš podcast (kao generiranje potencijalnih kupaca ili prodaje), onda ćete htjeti pratiti stopu konverzije vaših slušatelja. Ova metrika će vam reći koliko ljudi je poduzelo određenu akciju nakon slušanja vaših epizoda.
Na kraju, još jedna od dobrih mjera za uspjeh je broj i prosjek ocjena i recenzija koje dobivate za vaš podcast. Ove povratne informacije vam mogu pomoći shvatiti što ljudi vole (ili ne vole) u vezi vaše emisije, tako da možete napraviti potrebne izmjene.
Prvo, odaberite tip podcasta koji želite kreirati i format koji će najbolje odgovarati toj vrsti sadržaja. Drugo, pobrinite se da ste izabrali atraktivno ime za vašu emisiju. Zatim pronađite hosting platformu za koju znate da će ljudi putem nje moći pretplatiti se i preuzeti vaše epizode. Potom investirajte u visokokvalitetnu audio opremu i alate za uređivanje kako bi bili sigurni da će vaš podcast zvučati profesionalno. Na kraju, prepoznajte prostor na tržištu koji vaš podcast može popuniti, tako da znate da će se isticati od ostatka i imati šanse za uspjehom.
Postojanje publike od samog početka vam daje već postojeću grupu slušatelja koje zanima što imate reći, što vam može dati ogroman poticaj dok ste podcast početnik. Naravno, možete pokrenuti podcast i bez publike. Samo ćete trebati raditi malo napornije kako bi uvjerili ljude da vas slušaju. Ako već nemate postojeću bazu slušatelja, probajte se obratiti prijateljima, obitelji i ostalim potencijalnim slušateljima putem društvenih medija ili online foruma kako bi ih obavijestili o vašoj emisiji.
Na to pitanje ne postoji univerzalan odgovor, jer optimalni raspored za objavu podcasta zavisi od teme podcasta, publike do koje pokušavate doprijeti i drugih faktora. Međutim, dobro pravilo je objavljivanje novih epizoda barem jednom tjedno, ako ne i češće. To će držati vaše slušatelje zainteresiranima i oni će se vraćati po još sadržaja.
To varira ovisno od vrste sadržaja koji ćete proizvoditi. Na kraju krajeva, važno je eksperimentirati i naći što je najbolje za vas i vašu publiku. Neki od najpopularnijih formata uključuju intervjue, solo emisije, rasprave u vidu okruglog stola i zajedničke podcaste.
To ovisi o vašoj ciljanoj publici, ali u osnovi trebate izabrati temu koja je relevantna i zanimljiva vašim slušateljima. Zatim trebate proizvoditi visokokvalitetni sadržaj za podcast koji će im pomoći da rastu i razvijaju se..
Kontrolni popis za odredišnu stranicu
Otkrijte kako optimizirati svoju odredišnu stranicu uz naš kontrolni popis! Naučite kreirati jasan sadržaj, privlačne CTA gumbe, koristiti slike i video, te poboljšati UX za više konverzija. Posjetite LiveAgent za detaljne smjernice i maksimizirajte uspjeh vaše stranice!
Otkrijte raznolike kontrolne popise na LiveAgentu za organiziranje poslovnih procesa. Bez obzira trebate li pomoć u postavljanju društvenih medija, uključivanju SaaS klijenata, pokretanju podcasta ili dubinskoj analizi klijenata, naši popisi će vam olakšati posao i povećati učinkovitost. Idealno za timove korisničke službe, marketinške stručnjake i HR regrutere. Posjetite nas i unaprijedite svoj radni tijek!
LiveAgent mjesečno ažuriranje: Lipanjsko izdanje
Pročitajte najnovije lipanjsko ažuriranje LiveAgenta s poboljšanjima u izvozu tiketa, vremenskim postavkama, dohvaćanju emaila, pozivima i još mnogo toga. Saznajte kako ova unapređenja mogu poboljšati učinkovitost vašeg tima i korisničko iskustvo. Isprobajte besplatno!
Kontrolni popis za uključivanje SaaS klijenata
Otkrijte kontrolni popis za uključivanje SaaS klijenata i optimizirajte njihovo početno iskustvo. Ovaj alat pomaže menadžerima za uspjeh klijenata u praćenju ključnih zadataka, osiguravajući glatko korištenje softvera i sprječavanje ranog odljeva. Saznajte kako pružiti vrhunsko iskustvo uključenja i maksimizirajte zadovoljstvo korisnika.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team