Kontrolni popis za upoznavanje klijenata (KYC) pomaže u prikupljanju informacija, identifikaciji i procjeni rizika klijenata. Ključan je za financijske usluge i poduzeća izložena rizicima s klijentima, omogućuje potvrdu identiteta i procjenu rizika.
Postoji dosta savjeta kako upoznati svoje klijente i može biti teško shvatiti što je najvažnije. Lako je izgubiti se u detaljima i ne vidjeti širu sliku.
Zato smo sastavili ovaj kontrolni popis – kao sažetak najvažnijih stvari koje trebate znati o vašim klijentima. Pogledajte ga i vidite ima li još koji detalj koji trebate pitati vaše klijente.
Kontrolni popisi za upoznavanje klijenata (KYC kontrolni popisi) su posebno dizajnirani za pomoć u identifikaciji i provjeri klijenata. KYC kontrolni popis je važan jer vam pomaže potvrditi da je svaki klijent uistinu onaj za kojeg se predstavlja. Također pomaže u procjeni bilo kakvih rizika vezanih za poslovanje s njima.
KYC kontrolni popis je prvi korak kako razumjeti vaše klijente i prikladno ih uslužiti. Također trebaju biti korišteni kao dio procesa procjene klijenta.
Bilo koje poduzeće koje je izloženo rizicima s klijentima, kao što su pružatelji računovodstvenih ili financijskh usluga, treba razviti KYC strategiju za angažiranje klijenata. KYC kontrolni popis se također može koristiti za bilo koja poduzeća koja žele bolje upoznati svoje klijente – može im pomoći da razumiju potrebe potencijalnih klijenata i izgraditi odnose s njima.
Vlasnici poduzeća
Ako ste vlasnik poduzeća, onda je važno znati tko su vaši klijenti, a KYC kontrolni popis vam upravo to omogućuje. Također vam pomaže procijeniti rizik povezan s poslovanjem s potencijalnim klijentima.
Računovođe
Transakcije koje uključuju novac su podložne dodatnim rizicima. Trebate imati sve relevantne informacije o klijentima koje su potrebne da potvrdite njihov identitet i procijenite potencijalne prijetnje.
Pružatelji financijskih usluga
Financijski savjetnici su zakonski obvezni poznavati svoje klijente. Oni moraju čuvati i potvrditi informacije o klijentima kako bi spriječili pranje novca, financijske zločine i financiranje terorizma.
Stručnjaci za sukladnost
Kontrolni popis za poznavanje klijenata vam može pomoći u ispunjenju uvjeta sukladnosti. Kao rezultat toga, možete biti sigurni da vaša kompanija ispunjava sve programe sukladnosti i pomaže u sprječavanju ilegalnih aktivnosti.
Posjedovanje ključnih informacija o vašim klijentima je ključno u njihovom razumijevanju.
Ove informacije su ključ gradnje povjerenja s vašim klijentom. Ako ih razumijete na dubljoj razini, moći ćete im pružiti bolju uslugu i proizvode. To zauzvrat vodi do vjerne baze klijenata koja kontinuirano podržava vaše poduzeće.
Najlakši način dobivanja ovih informacija je da vaši klijenti popune obrazac, online ili uživo. Pobrinite se da je proces što jednostavniji. Uključite podatke kao što su:
Idući korak u razumijevanju vaših klijenata je potvrda njihovog identiteta. To možete uraditi putem osobnog dokumenta kao što je putovnica ili vozačka dozvola.
On potvrđuje da je klijent onaj za kojeg se izdaje i pomaže u procjeni rizika poslovanja s njime.
Najbolji način za to je da vam klijent dostavi kopiju svojih osobnih dokumenata, uživo ili elektronski. Pobrinite se da čuvate original na sigurnom mjestu, jer ćete ga trebati za svoje dosjee. Također trebate provjeriti dokumente u pouzdanoj bazi podataka, kao što je nacionalna baza podataka o identitetu.
Idući korak u razumijevanju vaših klijenata je potvrda njihove adrese da se uvjerite da oni uistinu žive gdje tvrde da žive.
On potvrđuje identitet klijenta i može spriječiti prevare.
Obično trebate zatražiti račun za režije ili neki drugi službeni dokument koji sadrži klijentovo ime i adresu. Također možete koristiti usluge kao što je LexisNexis kako bi potvrdili te detalje.
Ako klijent nema stalnu adresu, morat ćete biti kreativni i naći druge načine kako bi potvrdili njihov identitet i lokaciju.
Kako bi uistinu upoznali klijente, trebate razumjeti njihov profil rizika.
Profiliranje rizika pomaže u određivanju ciljeva klijentovih investicija, vremenskih horizonta i prihvatljivog rizika. Važno je upoznati profil rizika vaših klijenata kako bi ih lakše uparili s pravim proizvodima i uslugama.
Postoji nekoliko različitih načina za određivanje faktora rizika kupaca. Jedan od načina je da ih izravno pitate, a drugi je da koristite upitnik ili alat koji će vam pomoći u prikupljanju tih informacija.
Kada dobijete informacije, možete početi uparivati vaše proizvode i usluge s klijentima koji su pravi izbor za njih.
Proces se malo razlikuje kod različitih vrsti kompanija.
Te informacije pomažu u sprečavanju prevara i procjeni svih rizika povezanih s poslovanjem s kompanijom.
Jedan od načina je potražiti kompaniju koristeći Google. Drugi je korištenje usluga poput LexisNexis. Općenito ćete trebati:
Vrsta ili status kompanije je još jedan od aspekata koje trebate uzeti u obzir.
Veličina kompanije vam može biti pokazatelj njene kupovne moći, na primjer. Poznavanje industrije vam može pomoći u boljem razumijevanju jezika koji vaš klijent koristi, kao i svakodnevnih izazova s kojima se susreća..
Jedan od načina za to je potražiti kompaniju koristeći Hoovers. Te informacije također možete naći ako potražite kompaniju koristeći Google i odete na njihovu “O nama” stranicu. Na kraju, možete ih izravno pitati i potvrditi s popratnim emailom ili telefonskim pozivom.
Što ta kompanija radi? Drugim riječima, koja je priroda njihovog poslovanja?
To vam može pomoći da odredite koja vrstu proizvoda ili usluga bi ih mogla zanimati.
Ova pitanja im možete postaviti kako bi bolje razumjeli kompaniju koju gledate.
Morate potvrditi registriranu adresu kompanije.
To pomaže osigurati da je kompanija legitimna i ne skriva nešto.
Za poduzeća na teritoriju SAD-a, jedan od načina je da potražite informacije o registraciji kompanije unutar savezne države gdje je registrirana. Drugi način je da potražite članke o osnivanju ili formiranju kompanije u toj državi. Na kraju, možete provjeriti u uredu općinskog službenika u općini gdje je kompanija registrirana.
Također je važno potvrditi identitet direktora kompanije.
Direktori su ljudi koji kontroliraju kompaniju. Dakle, važno je znati tko su oni i kakva im je pozadina.
Pitajte ih njihovo puno ime, datum rođenja i trenutnu adresu. Dodatno, trebali bi ih pitati kopiju njihove putovnice ili vozačke dozvole. Također možete provjeriti javne arhive kako bi potvrdili njihov identitet. Poanta je da trebate uzeti dovoljno vremena za potvrđivanje identiteta direktora kompanije prije poslovanja s njima.
Relevantno za kompanije smještene u UK, Europi i Australiji.
To vam može pomoći razumjeti poslovni model i veličinu kompanije.
Najbolji način je da ih izravno pitate. Također možete pronaći ovu informaciju na njihovoj web stranici pretragom kompanije koristeći Google.
Kreditni rejting kompanije je dobar indikator njenog financijskog zdravlja.
Može vam pomoći u razumijevanju financijskog zdravlja kompanije i njene sposobnosti pravovremenog plaćanja.
Jedan od načina je da potražite financijske izvještaje kompanije i njene potencijalne rizike. Drugi je da nađete financijski izvještaj za kompaniju od strane kreditne agencije.
Dobar kreditni rejting je obično sve iznad “investment grade”, što znači da ulaganje u kompaniju ima nizak rizik. Loš kreditni rejting je obično sve ispod “investment grade”, što znači da je ulaganje u kompaniju rizično. Ako kompanija nema kreditni rejting, to može značiti ili da je nova pa ga nije mogla dobiti ili da je lošeg financijskog zdravlja.
Pobrinite se da dobijete informacije kao što su adresa podružnice i klijentov broj računa, Swift kod i IBAN.
To vam daje ideju s kime kompanija bankari i kakvu financijsku povijest ima. Ta informacija također može biti korištena za pronaći kompaniju ako vam duguje novac.
Najbolji način da saznate bankovne informacije kompanije je da ih izravno pitate. Također možete pronaći te informacije na njihovoj web stranici ili pregledom njihovih financijskih dokumenata.
Još jedna važna stvar koju trebate znati je tko su ljudi koji vode cijelu predstavu, uključujući direktore kompanije, partnere i vlasnike.
To vam može pomoći u razumijevanju procesa donošenja odluka unutar kompanije te vam također dati uvid u kulturu kompanije.
Napravite popis partnera kompanije, direktora i vlasnika te istražite svakog od njih. Nastojte saznati što je više moguće o njihovoj pozadini, interesima i ciljevima za kompaniju. To će vam pomoći razumjeti što misle i što ih motivira
Certifikati su legalni dokumenti koji pokazuju osnivanje kompanije, vlasništvo i sukladnost s regulacijama. Dokumenti kao što su certifikati o osnivanju, dužnosti i memorandumu, zajedno sa statutima i certifikatom o ugledu vam mogu dati ideju o strukturi kompanije. .
Oni vam mogu pomoći razumjeti strukturu i operacije kompanije.
Najlakši način za to je zatražiti ih od same kompanije. Također ih možete naći u lokalnoj gospodarskoj komori ili online putem baza podataka za registraciju poduzeća.
Svaka kompanija je dužna revidirati svoj financijski profil od strane neovisne osobe ili osoba.
Izvještaj revizora će vam pokazati jesu li financijske izjave točne ili ne.
Najbolji način za doći do tih dokumenata je da ih izravno zatražite od kompanije. Također ih možete pronaći online u bazama podataka za registracije poduzeća ili koristeći SEC Edgar bazu podataka.
To je popis svih dioničara kompanije koji pokazuje koliko dionica i koji postotak kompanije svaki od njih posjeduje.
On vam može pomoći da razumijete tko je vlasnik kompanije i koliku kontrolu ima. Također vam može dati uvid u financijsku situaciju kompanije.
Najbolji način je da ga zatražite od kompanije. Također ga možete naći online putem baza podataka o registraciji poduzeća ili SEC Edgar baze podataka.
Svaka kompanija ima profil rizika koji naglašava sve potencijalne prijetnje koje kompanija može imati.
Može vam pomoći da razumijete izazove s kojima se kompanija susreće i kako se nositi s njima. Također vam može dati uvid u buduće eventualne klijente kompanije.
Pitajte kompaniju ili potražite njene financijske izvještaje.
KYC sukladnost je proces provjere identiteta vaših klijenata. To se obično obavlja prikupljanjem informacija i dokumenata klijenta, kao što su vozačka dozvola ili putovnica.
Najčešći su potvrda identiteta i adrese. Prvo se potvrđuje kopijom vozačke dozvole ili putovnice klijenta, dok se drugo potvrđuje računom za režije ili bankovnom izjavom.
Glavna prednost je to što vam pomaže u praćenju informacija klijenata tako da možete biti sigurni da im pružiti najbolju moguću uslugu. Također pomaže u izgradnji povjerenja s vašim klijentima, pošto će oni vidjeti da ste ozbiljni u pogledu njihove privatnosti i sigurnosti.
Vrsta informacija koje trebate prikupiti od vaših klijenata će ovisiti od vašeg poduzeća i koju vrstu proizvoda ili usluga nudite. Međutim, postoje neke uobičajene informacije koje većina poduzeća prikuplja, kao što su ime, adresa i datum rođenja.
Trebate to redovito raditi, pošto se podaci o klijentima mogu promijeniti tijekom vremena. Također ga trebate ažurirati ako napravite promjene na svojim proizvodima ili uslugama, jer to može utjecati na informacije koje trebate prikupiti od svojih klijenata.
Automatizacijom procesa prikupljanja i potvrde informacija o klijentima. To može olakšati i ubrzati vašu sukladnost sa KYC zahtjevima. Također vam može pomoći u praćenju podataka o vašim klijentima i aktivnosti tijekom vremena kako bi lakše prepoznali bilo kakve promjene ili rizike.
Identifikacija klijenta, temeljita analiza klijenta, neprestani nadzor i upravljanje rizikom. Identifikacija klijenta je proces skupljanja informacija o vašim klijentima, tako da možete potvrditi njihove identitete. Temeljita analiza klijenata je proces provjere jesu li vaši klijenti oni za koje se izdaju. Neprestani nadzor je praćenje informacija o klijentima i njihove aktivnosti tijekom vremena. Upravljanje rizikom je proces procjene i upravljanja rizika povezanog s vašim klijentima.
Ako nemate kontrolni popis za upoznavanje svojih klijenata, bit će vam teško osigurati sukladnost s KYC zahtjevima. To može dovesti do novčanih ili drugih kazni od regulatornih tijela. Također može dovesti do problema s vašim klijentima, jer možda neće povjerovati u vašu ozbiljnost po pitanju njihove sigurnosti i privatnosti. U ekstremnim slučajevima, može dovesti do optužbi za kriminal.
Najjednostavije je koristiti naš vodič kao naputak. Možete ga prilagoditi svojim specifičnom poslovnim potrebama ili zahtjevima.
Kontrolni popis za program identifikacije klijenata
Otkrijte kako spriječiti pranje novca uz naš detaljni kontrolni popis za program identifikacije klijenata. Osigurajte sukladnost sa Zakonom o bankarskoj tajni (BSA) i potvrdu identiteta novih klijenata, kreirajte profile i dodijelite rizike uz učinkovite KYC procese. Posjetite kako biste zaštitili svoju organizaciju i stvorili sigurniji financijski sustav.
Kontrolni popis za osnivanje poduzeća
Naš kontrolni popis za osnivanje poduzeća će vam pomoći na vašem putu od ideje do vođenja posla. Ultimativni vodič, točku po točku.
Kontrolni popis za uključivanje novog klijenta
Uključivanje novog klijenta u procese kompanije zahtijeva posebnu pažnju. Osigurajte da ništa niste propustili korištenjem našeg besplatnog kontrolnog popisa za uključivanje novog klijenta.
Kontrolni popis za dubinsku analizu klijenta
Saznajte koje stavke trebate uključiti u svoj kontrolni popis za dubinsku analizu klijenta kako bi pomogli u zaštiti svog poduzeća kod uključivanja novih klijenata.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team