Kontrolni popis za kriznu komunikaciju pomaže organizacijama u pripremi za neočekivane situacije. Identificirajte ključne dionike, kanale i poruke, trenirajte osoblje te redovito ažurirajte plan kako biste učinkovito komunicirali tijekom krize.
Plan krizne komunikacije je važan alat koji može pomoći organizacijama u učinkovitom slanju poruka u kriznim vremenima. Kontrolni popis koji slijedi vam može pomoći kreirati sveobuhvatnu strategiju za postizanje vaših komunikacijskih ciljeva u kriznim vremenima.
Neovisno od industrije u kojoj radite, važno je imati plan za kriznu komunikaciju. Neočekivana situacija se može pojaviti bilo kad, npr. javnozdravstvena kriza kao što je Covid-19 kriza, tako da priprema može pomoći u učinkovitoj komunikaciji i minimiziranju utjecaja na vaše poslovanje.
Jedna od najvažnijih karakteristika u kriznom komuniciranju je planiranje unaprijed. Ako si date vremena da razvijete plan za komunikaciju u kriznim vremenima prije nego se ona dogode, možete osigurati da imate jasnu i konciznu strategiju koju možete slijediti kada se katastrofa dogodi. Kontrolni popis vam može pomoći identificirati ključne elemente učinkovite strategije rizične komunikacije, što znači da ćete biti spremni za sve.
Bilo koja organizacija može imati koristi od strategije krizne komunikacije. Bilo da radite u privatnom ili javnom sektoru ili ste neprofitna organizacija, važno je biti spreman za krizu. Kontrolni popis za plan krizne komunikacije vam može pomoći u početku razvoja učinkovite strategije za to.
Vlasnici poduzeća
Ako ste vlasnik poduzeća ili ga vodite, onda trebate biti spremni za mogućnost krize. Kontrolni popis za plan krizne komunikacije vam može pomoći da budete spremni ako se dogodi katastrofa.
Menadžeri
Ako vodite tim ljudi, onda trebate biti spremni za moguću krizu. Vaša odgovornost je da osigurate da svatko zna što treba raditi i kako učinkovito komunicirati ako se kriza dogodi.
Zaposlenici
Ako ste zaposlenik, onda trebate biti svjesni strategije krizne komunikacije u vašoj kompaniji. U slučajevima krize, bit će vam važno da znate kako komunicirati s mušterijama, klijentima i širom javnošću.
Postoji nekoliko karakteristika krizne komunikacije koje trebaju biti uključene u svaki plan. Ovdje smo naglasili koje su po nama najvažnije komponente učinkovite strategije krizne komunikacije.
To uključuje sve na koje kriza može utjecati, kao što su zaposlenici, klijenti, dobavljači, ulagači i tako dalje.
Važno je razmotriti kako će kriza utjecati na svaku od tih grupa i koje će biti njihove specifične potrebe i brige. To će vam pomoći da kroojite vašu strategiju krizne komunikacije kako bi ispunila potrebe svake grupe.
Razmislite na koga kriza može utjecati, pozitivno kao i negativno, i razmislite tko ima osobni interes u njenom ishodu. Na primjer, ako ste vlasnik poduzeća, onda se vaši zaposlenici, klijenti, dobavljači i ulagači smatraju dionicima. Ako ste neprofitna organizacija, onda vaši dionici mogu uključivati donatore, volontere, skrbnike i opću javnost.
To može biti pojedinac, kao što je CEO ili predsjednik, a može biti i tim ljudi.
Važno je imati nekoga tko upravlja komunikacijom tako da postoji jasan zapovjedni lanac i svi znaju kome se obratiti za informacije. To će pomoći osigurati da je komunikacija jasna i koncizna.
Najbolji način za to je imenovati jednu ili više osoba prije pojave same krize. Idealna osoba koja će biti zadužena za komunikaciju tijekom krize je netko tko je uravnotežen i sposoban za jasno razmišljanje pod pritiskom. Također treba biti dobar u komunikaciji s ljudima, verbalnoj kao i pisanoj.
Kada ste ustanovili tko će biti zadužen za napore krizne komunikacije, trebate se pobrinuti da ta osoba razumije što se od nje očekuje u toj ulozi.
Osoba zadužena za implementaciju strategije krizne komunikacije treba dobro znati koje su njene dužnosti tako da može reagirati brzo i učinkovito u slučaju krize. To uključuje više od samog poznavanja plana . Također trebaju biti svjesni sveukupne komunikacijske strategije kompanije i moći razmišljati u hodu.
Najbolji način za to je sjesti s njim i proći sve detalje plana, naglašavajući njegovu specifičnu ulogu i odgovornosti. Također mu trebate omogućiti svaki vid obuke ili resursa koji mu je potreban za učinkovito izvršavanje dužnosti.
Unaprijed odlučite koji kanali (npr. email, tekstualne poruke, društveni mediji) će biti korišteni za komunikaciju, tako da možete brzo podijeliti informacije u slučaju nužde.
Tijekom krize, važno je komunicirati s vašim timom i dionicima koristeći kanale kojima ćete najučinkovitije doprijeti do njih. Također je važno unaprijed odrediti koji kanali će se koristiti za komunikaciju, tako da možete brzo proširiti informacije u slučaju nužde. Tako osiguravate da svi dobivaju istu poruku i nitko ne tapka u mraku tijekom krize.
Razmotrite tko čini vašu publiku i na koje metode komunikacije će najvjerojatnije odgovoriti. Na primjer, ako interna komunikacija sa zaposlenicima zahtijeva metodu kojoj mogu lako pristupiti tijekom radnog vremena, kao što je email ili intranet sustav. Ako komunicirate s klijentima, onda ćete trebati koristiti metodu koja je njima dostupna cijelo vrijeme, kao što su društveni mediji ili web stranica kompanije.
To je dobar način da osigurate da je sva komunikacija na svim kanalima sukladna, neovisno od pošiljatelja.
Sukladnost je važna za kriznu komunikaciju jer pomaže u izgradnji povjerenja s vašom publikom. Ako vide istu poruku s različitih izvora, primatelji su skloniji vjerovati da je istinita. Dodatno, sukladne poruke pomažu u prevenciji zbrke i osiguravaju da svi isto razmišljaju.
Trebat ćete razmotriti različite kanale koje ćete koristiti i kreirati predložak za svaki od njih. Na primjer, ako koristite email, onda trebate kreirati predložak za poruku koji se lako da prilagoditi korištenjem relevantnih informacija. Za društvene medije ćete trebati kreirati predložak koji se može koristiti na svim platformama na kojima ste prisutni.
Imati spremne odgovore na najčešća pitanja (FAQ) može biti koristan način informiranja dionika tijekom krize.
Postojanje FAQ stranice na vašoj web stranici pomaže u sprječavanju zbrke i osigurava da svi primaju iste informacije. Dodatno, može pomoći u uštedi vremena jer nećete morati više puta odgovarati na ista pitanja koja se često ponavljaju.
Morat ćete razmisliti tko čini vašu publiku i kakva pitanja oni mogu imati. Na primjer, ako komunicirate sa zaposlenicima, htjet ćete uključiti pitanja o politici kompanije u slučaju nužde. Ako komunicirate s klijentima, trebat ćete uključiti pitanja o tome kako će kriza utjecati na njih.
Tijekom krize, mediji mogu biti snažan alat za prenošenje informacija do javnosti.
Iako mediji mogu biti moćan način za doprijeti do vaše publike tijekom krize, oni mogu i ometati i biti napadni. Dakle, trebate imati plan za rješavanje upita medija. Ako možete kontrolirati poruke koje mediji šire, možete pomoći osigurati da vaša publika dobiva točne i pravovremene informacije.
Postoji nekoliko pitanja na koja morate odgovoriti, uključujući “Je li bolje imenovati glasnogovornika koji će biti primarna točka kontakta za medije?”, “Hoćemo li održavati konferenciju za medije?” i “Trebamo li izdati priopćenje za javnost?”. Također morate razmisliti o tome koje informacije ćete pustiti u medije i kako ćete ih pustiti.
U kriznim vremenima je ključno imati plan za komunikaciju sa zaposlenicima, tako da svi isto razmišljaju i šire točne informacije.
Važno je komunicirati sa zaposlenicima tijekom krize, tako da svi znaju što se događa i koji će biti odgovor kompanije na krizu. Dodatno, to može pomoći u sprječavanju širenja glasina i nagađanja
Prvo odredite tko će biti odgovoran za komunikaciju sa zaposlenicima, što može biti HR odjel ili netko iz odjela za komunikaciju. Zatim trebate odrediti kako ćete komunicirati sa zaposlenicima – na primjer, hoćete li slati email, održati sastanak ili snimiti video poruku? To će ovisiti od veličine vaše kompanije i ozbiljnosti krize
Kada ste kreirali vašu strategiju krizne komunikacije, vrijeme je da obučite ključno osoblje za plan, tako da znaju što raditi u slučaju krize.
Oni su ljudi koji će biti odgovorni za provedbu plana u slučaju krize. Ako ih obučite unaprijed, možete biti sigurni da će znati što uraditi u slučaju katastrofe i biti spremni za sve mogućnosti.
Prvi korak je identificirati vaše ključno osoblje – to su obično ljudi na poziciji menadžera ili u komunikacijskom timu. Zatim im trebate omogućiti obuku za plan komunikacije tijekom krize, što se može uraditi različitim metodama, poput osobnih trening sesija, online tečajeva ili tiskanih priručnika.
Vaš online plan krizne komunikacije nije statičan dokument – treba ga redovito pregledavati i ažurirati kako bi osigurali da je i dalje relevantan i učinkovit, kao i digitalno pohranjen zbog lakšeg pristupa.
Svijet se brzo mijenja i ono što se nekad smatralo učinkovitom komunikacijom u vremenu krize ne mora više biti takvo. Dodatno, kako vaša kompanija raste i mijenja se, vaš plan i ciljevi komunikacije se trebaju mijenjati s njom. Redovnim revizijom i ažuriranjem plana možete osigurati da je on uvijek aktualan.
Barem jednom godišnje, ili nakon nekog drugog unaprijed određenog perioda, odvojite vremena da pregledate cijeli dokument i napravite potrebne promjene. Također trebate ažurirati plan svaki put kada se dogode važne promjene za vašu kompaniju, poput promjene upravljačke strukture ili lansiranja novog proizvoda.
Kada ste suočeni s krizom, privlačno je pretpostavljati što se događa i što se treba učiniti. Međutim, to često može stvoriti više problema nego što ih rješava. Važno je ostati miran i izbjegavati pretpostavke tako da možete jasno razmišljati i donijeti najbolje moguće odluke.
Tijekom krize, važno je ostati fokusiran i raditi na zadatku. Međutim, to može biti teško ako se osjećate preumorno ili pod stresom. Ako se nađete u takvoj situaciji, uzmite pauza koliko god ih trebate, tako da se možete vratiti na problem puni svježine i spremni uhvatiti se u koštac. Ako nemate vremena za normalnu pauzu, barem napravite kratku i nastojte raščistiti svoje misli barem par minuta.
Kada ste pod pritiskom, lako je donijeti nagle odluke koje ćete poslije zažaliti. Ako je moguće, izbjegavajte donošenje bilo kakvih važnih odluka dok kriza ne prođe i vi imate vremena za pomno razmišljanje. Ako trebate donijeti odluku, dajte si vremena i odvagnite sve opcije prije izbora.
U kriznim vremenima, važno je biti otvoren s vašim timom, vašim klijentima i javnosti. Budite iskreni u vezi onoga što znate ili ne znate – ljudi će cijeniti iskrenost i to će pomoći u gradnji povjerenja. To će također značiti da su svi točno informirani u vezi toga što se događa.
Tijekom teških vremena, lako je zaboraviti na vlastite potrebe. Međutim, prvo i osnovno je briga o samome sebi. To znači da se pobrinete da pravilno jedete i spavate, redovno vježbate i uzimate vremena za sebe kada je potrebno. Te stvari će vas staviti u bolju poziciju tako da se možete nositi s krizom i pomoći drugima.
Ime(na) osobe/osoba koja će preuzeti vodstvo u slučaju krize. Jasan i koncizan nacrt krizne situacije i akcija koje treba poduzeti. Popis ključnog osoblja i njihove kontakt informacije. Procedure za zaštitu vlasništva kompanije i povjerljivih informacija. Protokoli za komunikaciju sa zaposlenicima, klijentima i medijima.
Ne postoji univerzalni odgovor na to pitanje, jer učestalost ažuriranja plana za kriznu komunikaciju ovisi o razini rizika organizacije i prirodi tih rizika. Međutim, većina stručnjaka se slaže da plan krizne komunikacije treba biti revidiran i ažuriran barem jednom godišnje..
Možda i najočitija prednost je to što vam može pomoći da učinkovito rješavate i odgovarate na krizne situacije, minimizirate štetu vašoj organizaciji te njenoj reputaciji. Planiranje unaprijed, što je jedna od ključnih značajki krizne komunikacije, će vam također pomoći da procijenite i pripremite se za potencijalne krize, identificirate ključne dionike i razvijete prikladne poruke za svaku grupu, rješavate dolazne informacije tijekom krizne situacije, koordinirate napore različituih odjela i procjenjujete učinkovitost vašeg odgovora na krizu nakon što je ona prošla. Jednostavno, dobro osmišljen plan može značiti razliku između uspješnog preživljavanja poplave ili biti odnesen poplavom. Ako vaše poduzeće nije spremno za javnoznanstvene krize kao što je Covid-19 kriza, sada bi bilo dobro vrijeme da napravite plan za sve ostale katastrofe koje se mogu pojaviti u prošlosti.
Jasna i učinkovita komunikacija u kriznim vremenima je ključna za osiguravanje da svi jednako razmišljaju i znaju što treba uraditi. Iako postoji velik broj različitih ljudi koji potencijalno mogu upravljati komunikacijom tijekom krize, važno je odabrati nekoga tko će moći ostati miran pod pritiskom i prenijeti sve relevantne informacije jasno i koncizno. Jedna od osoba koja bi potencijalno mogla biti zadužena za komunikaciju tijekom krize je vođa tima ili supervizor – oni bi bili odgovorni za osiguravanje da svi članovi tima znaju sve o razvoju situacije i točno znaju što treba uraditi. Druga opcija bi bila dodjela namjenskog službenika za komunikaciju čija bi jedina odgovornost bila upravljati cijelom komunikacijom tijekom krize – ta osoba bi trebala biti vješta u rješavanju situacija visokog rizika i imati vrlo razvijeno razumijevanje načina učinkovite komunikacije s različitom publikom.
Glavni aspekti vaših napora u vezi krizne komunikacije bi trebali biti: Procijeniti situaciju i odrediti najbolji plan akcije. Brzo djelovati kako bi umanjili štetu i spriječili dodatne gubitke. Komunicirati sa ključnim dionicima. Riješiti medije i njihovu perspektivu krizne komunikacije iz vaše organizacije. Nositi se s bilo kakvim legalnim problemima. Procijeniti krizni odgovor i ispunjenje komunikacijskih ciljeva.
Kontrolni popis za obuku agenata korisničke službe
Otkrijte kako osposobiti svoje agente korisničke službe uz naš kontrolni popis! Naučite najbolje savjete za pružanje izvrsne usluge, rješavanje pritužbi i praćenje napretka. Poboljšajte zadovoljstvo kupaca i osigurajte da vaši agenti budu spremni za svaki izazov.
Otkrijte raznolike kontrolne popise na LiveAgentu za organiziranje poslovnih procesa. Bez obzira trebate li pomoć u postavljanju društvenih medija, uključivanju SaaS klijenata, pokretanju podcasta ili dubinskoj analizi klijenata, naši popisi će vam olakšati posao i povećati učinkovitost. Idealno za timove korisničke službe, marketinške stručnjake i HR regrutere. Posjetite nas i unaprijedite svoj radni tijek!
Kontrolni popis za regrutiranje službenika korisničke službe
Otkrijte sve ključne korake za regrutiranje idealnog službenika korisničke službe uz naš kontrolni popis. Od postavljanja uvjeta i objave oglasa do testiranja vještina i komunikacijskih sposobnosti, sveobuhvatno pratite HR politiku i objektivne kriterije izbora kako biste osigurali uspješnu regrutaciju. Posjetite stranicu za detaljne smjernice i pronađite savršenog kandidata za vašu tvrtku!
Predlošci pozivnog centra koje grade čvrste odnose s korisnicima
Unaprijedite korisničko iskustvo s našim skriptama pozivnog centra koje osiguravaju dosljednu, visoko kvalitetnu komunikaciju. Naučite kako izraditi učinkovit pozdrav, smireno rješavati probleme i graditi čvrste odnose s korisnicima. Isprobajte LiveAgent besplatno i transformirajte svoju korisničku podršku danas!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team