Kontrolni popis za osnivanje poduzeća u Hrvatskoj uključuje korake od izbora poslovnog modela, istraživanja tržišta, procjene troškova, do zaštite poduzeća, zapošljavanja i izrade poslovnog plana. Praćenjem vodiča, osiguravate temelje za uspješno poslovanje.
Jeste li spremni osnovati vlastito poduzeće?
To je jedna od najstrašnijih, ali ujedno i najuzbudljiviih stvari koje možete uraditi u svom radnom vijeku.
Kako bi olakšali ovaj proces, kreirali smo popis koraka kako bi vas vodili kroz osnutak vaše nove kompanije. Jednom kad ga pročitate, nadamo ste da ćete biti spremniji i puni samopouzdanja.
Iskoristite ovaj kontrolni popis kao plan puta koji će vas voditi kroz proces osnivanja. Pomoći će vam da ostanete na pravom putu i na kraju i uspijete. Ne zaboravite potražiti resurse koji se najbolje mogu primijeniti na vašu situaciju. Ako osnivate Etsy trgovinu, potražite kontrolni popis za Etsy trgovinu, ako započinjete SaaS poduzeće, potražite prikladne informacije o SaaS-u.
Prvi i najvažniji korak je odlučiti kakvu vrstu poduzeća želite voditi. Postoji mnogo različitih opcija, tako da se mogućnosti čine beskonačnima. Razmislite u vezi čega ste strastveni i možete li to unovčiti ili ne.
To će vam pomoći da odredite trebate li slijediti svoju ideju, koliko novca ćete trebati i u kojem smjeru krenuti.
Kada ste kreirali taj popis, počnite razmišljati kako se on može pretvoriti u posao.
Savjet: zapamtite da vaša ideja ne mora biti pretjerana niti prekomplicirana.
Kada ste odredili koju vrstu poduzeća započeti, vrijeme je da istražite vašu konkurenciju i općenito industriju.
Dat će vam bolji pogled na to ima li vaše poduzeće potencijala ili ne. Također ćete naučiti koliko veliko može biti tržište za proizvod ili uslugu. To će osigurati da nećete pokušati prodati nešto za što već postoji dosta konkurencije.
Koristite ovaj korak da odredite ima li prostora za još poduzeća, koliko novca je potrebno za lansiranje vaše ideje i kakav marketing ćete trebati.
Postoji dosta načina za to, ali najjednostavnije je koristiti Google.
Savjet: ako nađete nešto što izgleda vrlo jeftino ili zastarjelo, to može biti znak da nema puno konkurencije, tako da vaše poduzeće može imati potencijala.
Koje su osnovne vještine potrebne za vođenje poduzeća?
Na primjer, recimo da osnivate marketinšku agenciju. U tom slučaju, pomaže ako vlasnik ima iskustva u marketingu i zna koje taktike rade za različite tipove poduzeća, a koje ne.
Koje vještine su općenito korisne?
Takav popis će vam pomoći odrediti koje vještine već imate, a koje trebate razviti za učinkovito vođenje vašeg poduzeća.
Započeti s određivanjem cijene vašeg proizvoda ili usluge je uvijek dobra ideja.
Trebat ćete imati malo financijske neovisnosti kako ne bi ovisili od pozajmica drugih ljudi.
Ako trenutno imate posao s punim radnim vremenom, bilo bi mudro da počnete štedjeti što više novca, tako da kada odlučite dati otkaz imate dovoljno novca sa strane.
Savjet: pogledajte državne potpore i zajmove koji će vam pomoći da osnujete svoje poduzeće.
Koje alate koristiti da nađete najbolju cijenu?
Fizička poslovnica je idući korak u osnutku poduzeća.
Pomoći će vam odrediti ima li dovoljno prostora, koliko novca trebate uložiti prije otvaranja i slično.
Razmislite o idućim stvarima:
Sada je vrijeme da potražite agenta za nekretnine koji vam može pomoći u svemu, od pronalaska pravog mjesta do organiziranja inspekcija i pregleda.
Osnivanje poduzeća može biti prilično skupo. Trebat ćete imati dovoljno rezervi za mjesece kada su vaše prodaje niske ili nepostojeće, pa planirajte proračun sukladno tome. Možda će vam trebati godine prije nego krenete zarađivati, ako ne budete imali plan za sporiji dio godine.
To će vam omogućiti da odredite može li to vaše poduzeće podnijeti ili ne te postoje li načini za uštedu više novca prije otvaranja kako bi izbjegli financijske probleme.
Osim znanja o tome koliko novca će vam trebati za osnivanje vašeg poduzeća, trebate odrediti i što još treba uraditi (zalihe, marketing).
On će pomoći u sprječavanju ogromnih financijskih gubitaka i dati vam ideje za poboljšanje vašeg poslovanja.
Ako možete zaposliti samo jednu osobu, to treba biti knjigovođa koji će se pobrinuti da se svi vaši administrativni zadaci obave. Međutim, ako možete priuštiti joj jednog zaposlenika, razmislite o nekome tko će pokrivati korisničku službu ili prodaju.
Prvo, to će vam omogućiti delegiranje zadataka kako bi se mogli fokusirati na širu sliku, da vas ne muče sitni detalji ili svakodnevni zadaci. Također omogućava da se jedan zaposlenik potpuno fokusira da prodaju dok se drugi fokusira na npr. marketing.
Pobrinite se da slijedite sve nužne legalne korake za osnivanje poduzeća, posebno ako vam je ovo prvi put.
Ako slijedite sve pravne zahtjeve za osnivanje vlastitog poduzeća, izbjeći ćete bilo kakve potencijalne probleme zbog kršenja zakona u budućnosti.
Započnite ovaj proces čim osnujete svoje poduzeće i neka to bude redovni dio vaših operacija.
Koje alate koristiti za dobivanje svih potrebnih dozvola, certifikata i licenci?
Ovo je vaša prilika da ostavite odličan prvi dojam na potencijalne nove klijente i mušterije.
Posjedovanje aktivne i profesionalne email adrese i web stranice omogućuje ljudima da vas kontaktiraju s lakoćom. To je posebno važno ako nemate poslovnu lokaciju, tj. ako kompanija posluje isključivo online.
Ako je moguće, nastojte koristiti domenu koja je ista kao i naziv vaše kompanije, kako bi ljudi mogli više saznati o vašem poslu online.
Ono može postaviti ton kako ljudi ispočetka vide vašu kompaniju. Izaberite nešto jedinstveno i prepoznatljivo što odražava o čemu je vaše poslovanje.
Savjet: izbjegavajte imena koja se teško pišu, obavite istraživanje u vezi zaštitnih znakova i uvjerite se da ime zvuči odlično kada ga se izgovori naglas.
Ako mislite ozbiljno u vezi vašeg poduzeća, onda će vas dodavanje legalnog poslovnog entiteta (npr. društvo s ograničenom odgovornošću) zaštititi ako netko dovede u pitanje naziv vaše kompanije ili pokuša uzeti što vam pripada tvrdnjom da su oni to prvo radili (slično kao sa zaštitnim znakovima).
Kreiranje zasebnog poduzeća s vlastitim pravima i obavezama će pomoći zaštititi vašu imovinu. Čak i ako ne krenete s puno novca, kreiranje legalnog entiteta je važno za zaštitu vaše kompanije.
Ovaj proces se može razlikovati u ovisnosti o državi, regiji ili saveznoj državi:
Velik broj novih startupa započne iz kućnog ureda ili prostora za zajednički rad. Iako te opcije mogu pomoći u smanjenju troškova i omogućiti fleksibilnost u pitanju kada i koliko zaposlenici rade, rastom vašeg poduzeća i tima, trebat ćete novi prostor.
Pobrinite se da uredski prostor odražava kulturu i imidž koji želite da vaša kompanija ima.
Ako netko posjećuje vašu web stranicu ili dođe u vašu trgovinu, hoće li dobiti najbolji mogući dojam?
Najbolje mjesto za početi je potraga za agentom za nekretnine u vašoj blizini koji vam može pomoći pronaći oglase s poslovnim prostorima i komercijalnim nekretninama.
Kada identificirate neke potencijalne opcije, morate razmotriti faktore kao što su lokacija (je li dovoljno blizu vašoj kući kako bi mogli raditi iz ureda svaki dan), sadržaji (što nude i koliko te usluge koštaju ako ih zatrebate) i cijena.
Onda ćete moći izabrati najbolji uredski prostor od svih dostupnih opcija.
Opišite izjavu o misiji i vrijednostima vaše kompanije kako bi pomogli u navođenju zaposlenika tijekom teških vremena ili projekata.
Vaši zaposlenici će točno znati što treba postići i kako oni mogu pomoći. Jasna izjava o misiji i vrijednostima će osigurati da svi jednako razmišljaju kada je u pitanju kultura kompanije. Uključite metrike kao što su rast prihoda ili broj novih klijenata dobivenih svaki tjedan/mjesec.
Najbolji način za to je kreiranje SMART ciljeva za vašu kompaniju, što znači specifičnih, mjerljivih, mogućih, relevantnih i vremenski određenih ciljeva.
Postavite ciljeve koji su realistični, ali dovoljno izazovni da rastu s vama kako širite obzore kompanije.
Razmislite o tome kako će vaš proizvod riješiti probleme vaših potencijalnih klijenata na inovativan način. Fokusirajte se na ono što vaš proizvod ili uslugu čini jedinstvenima i boljima od ostatka.
Poznavanje bolnih točaka vašeg idealnog klijenta će pomoći u kreiranju proizvoda koji rješavaju te probleme.
Najbolji način da saznate o vašim klijentima je da razgovarate o njima. Jedan od načina za to je kreiranje anketa kako bi dobili izravne povratne informacije od klijenata.
Postoji velik broj načina na koje vlasnik startupa može saznati više o svojoj ciljanoj publici. Neki od odličnih resursa koje možete koristiti su:
Pobrinite se da imate računovođu za vođenje knjiga koji je sposoban voditi financije kompanije.
Vaš poslovni računovođa će se pobrinuti da su sve porezne implikacije i računovodstvene evidencije pokrivene, dok će se vaš knjigovođa brinuti za svakodnevne aspekte kao što je izdavanje računa i procesuiranje prodajnih narudžbi.
Ako je moguće, sastanite se s njima licem u lice u njihovom uredu kako bi sami vidjeli okruženje. Ako to nije moguće, telefonski poziv ili sastanak putem Skypea će biti bolja opcija.
Pobrinite se da imaju iskustva unutar vaše poslovne industrije, pošto će im vjerojatno trebati neko vrijeme da shvate kako vaše poduzeće funkcionira.
Nemojte zaboraviti provjeriti recenzije i preporuke.
Vaša jedinstvena prodajna ponuda (USP) je fraza koja sažeto predstavlja prednost vaše kompanije nad konkurencijom.
Snažan USP će pomoći da se istaknete od konkurencije.
Najbolji način da odredite kompetitivne prednosti vaše kompanije je prikupljanje povratnih informacija od vaše ciljane baze korisnika. Razmislite o korištenju upitnika ili neformalnih intervjua s nekim od tih ljudi, ako je moguće. Kada to obavite, počnite tražiti uzorke u primljenim povratnim informacijama.
Na početku je teško znati koje su promotivne aktivnosti najučinkovitije. Nastojte napraviti plan što prije. Međutim, nemojte pasti u zamku i zaboraviti podešavati vašu kampanju.
On će vam pomoći da povećate prodaju i predstavite vaše poduzeće većem broju klijenata.
Testirajte različite aktivnosti i vidite koje najbolje funkcioniraju za vaše poduzeće. Kada nađete onu koja je dobra za vas, važno je držati se nje dok ne nađete na neku učinkovitiju.
Poslovni plan je put prema uspjehu i treba uključivati ključne poslovne prekretnice, vremenske linije i financije.
Postavljanje dostižnih ciljeva, zajedno s realističnim rasporedom i određenim akcijskim stavkama, povećava vaše šanse za njihovim postizanjem.
Ovo su neke od osnovnih komponenti:
Pitate se što bi vam još moglo zatrebati kada započnete svoj posao? Onda bi vas mogao zanimati naš članak o vrhunskom softveru za pomoć u malim tvrtkama. Otkrijte različite mogućnosti i naučite kako odabrati onu pravu, a da pritom ne izgubite novac. Pogledajte članak sada!
Započeti poslovanje u 2023. se može činiti teže nego prije jer je pandemija stvorila nesigurnost. Detaljan poslovni plan koji će spriječiti da propustite ključne dijelove je važniji nego ikad. Naš kontrolni popis za osnivanje poduzeća će vam pomoći da budete sigurni da ste na pravom putu.
Točan iznos ovisi o vašoj ideji i njenoj veličini. Općenito gledano, što je više ljudi uključeno u ideju ili proizvod, to će on biti kompleksniji i koštati više. Međutim, ako samostalno osnivate poduzeće, bez vanjskih investitora, to će spriječiti dosta nepotrebnih troškova.
Sada trebate uraditi svoju domaću zadaću. Trebate istražiti tržište, biti svjesni trendova industrije i preuzeti svježi pristup koji dosad nije bio korišten.
Ne nužno. Ljepota interneta je u tome što sada možete naučiti dosta toga korištenjem knjiga, tečajeva, mentora i slično.
Najbolji način za to je pronalazak problema na tržištu i smišljanje rješenja za njih. To se može postići proučavanjem vlastitih problema koji se mogu primjeniti i na druge ljude.
Neke od najvažnijih su da ste sam svoj šef, kontrola nad onim što radite i kako to radite te razvijanje vještina koje se mogu koristiti u drugim područjima života.
Najvažnija je imati ideju koja rješava ili ispunjava zahtjeve tržišta. Također ćete trebati kvalitete vođe, vještine kritičkog razmišljanja i sposobnost dobre komunikacije s ostalima, posebno ako želite povećati tim vaše kompanije.
Mora biti. Postoi puno načina da to osigurate. Oni uključuju pronalazak niše i inovativnu ideju, kao i korištenje alata za analizu (npr. Google Analytics) i optimizaciju (npr. Google Search Console).
Važno je zapamtiti da je osnutak poduzeća samo vrh ledenog brijega. Postoje brojni različiti koraci za rast vaše kompanije u nešto održivo i eventualno profitabilno. U ovisnosti od industrije, neke stvari nećete morati uraditi odmah, ali to uvelike ovisi o fazi rasta poduzeća u kojoj ste trenutno. Trebate se pobrinuti i za poslovno osiguranje i socijalno osiguranje. Izaberite iskusnog agenta osiguranja i uzmite adekvatno poslovno osiguranje.
Neki od najvećih su rizik gubitka novca i veća količina uloženog rada u težim situacijama.
Kontrolni popis za odredišnu stranicu
Otkrijte kako optimizirati svoju odredišnu stranicu uz naš kontrolni popis! Naučite kreirati jasan sadržaj, privlačne CTA gumbe, koristiti slike i video, te poboljšati UX za više konverzija. Posjetite LiveAgent za detaljne smjernice i maksimizirajte uspjeh vaše stranice!
Kontrolni popis za obuku agenata korisničke službe
Otkrijte kako osposobiti svoje agente korisničke službe uz naš kontrolni popis! Naučite najbolje savjete za pružanje izvrsne usluge, rješavanje pritužbi i praćenje napretka. Poboljšajte zadovoljstvo kupaca i osigurajte da vaši agenti budu spremni za svaki izazov.
Otkrijte raznolike kontrolne popise na LiveAgentu za organiziranje poslovnih procesa. Bez obzira trebate li pomoć u postavljanju društvenih medija, uključivanju SaaS klijenata, pokretanju podcasta ili dubinskoj analizi klijenata, naši popisi će vam olakšati posao i povećati učinkovitost. Idealno za timove korisničke službe, marketinške stručnjake i HR regrutere. Posjetite nas i unaprijedite svoj radni tijek!
Kontrolni popis za reviziju web stranice
Explore our comprehensive website audit checklist on LiveAgent to ensure your site is functional and engaging. This guide covers visitor tracking, sitemap and robots.txt verification, security, content quality, page speed, mobile compatibility, and accessibility. Regular audits will enhance user experience and maintain high standards for your business's online presence. Visit now to optimize your website performance and attract more visitors!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team