Savjeti i primjeri za pisanje učinkovitih priopćenja za medije, uključujući ključne elemente poput pozadinskih podataka, citata i statistika. Saznajte kako prilagoditi sadržaj za određene novinare i medijske kuće.
Trebate li poslati priopćenje za medije kao dio vaše marketinške strategije ali ne znate gdje početi?
Kreirali smo sadržaj koji će vam pomoći da pravilno oblikujete i napišete svoje priopćenje. Važno je navesti sve pozadinske podatke, tako da novinari i urednici mogu točno izvještavati o vašoj priči.
Slijedite naputke u ovom članku kako bi napravili uspješno priopćenje za medije.
Priopćenje za medije je zapravo službena izjava medijima koja ih informira o nečem novom ili bitnom u vezi s vašom kompanijom. Dobro napisano i efektivno priopćenje za medije može stvoriti dosta pozitivnog publiciteta za vaše poduzeće. Za velik broj malih kompanija, medijsko priopćenje je jedan od najboljih načina za generiranje medijske pokrivenosti kao dio njihove strategije odnosa s javnošću.
Kod pisanja priopćenja za javnost je važno imati na umu da su novinari i urednici veoma zaposleni. Oni dobivaju na stotine komada sadržaja svaki dan, tako da se morate pobrinuti da vaš nije monotono i dosadno priopćenje za javnost, nego da se ističe. Ako je dobro napisana i zanimljiva priča, povećat će se šanse da se prihvati.
Priopćenje za medije treba imati kratak i privlačan naslov. To znači da treba biti zanimljiv, pravovremen i relevantan za publiku novinara i urednika. Ako pretjerate s naslovom, vrlo je vjerojatno da novinar neće htjeti čitati ni pisati o vašem sadržaju.
Budite izravni i izbjegavajte ležeran ton, šale, viceve ili igre riječima – držite se natuknica za profesionalni stil. Naslov treba jasno i koncizno opisati o čemu je priopćenje za medije.
Počnite s navođenjem datuma i kontakt detalja pisca na vrhu, onda uključite atraktivan naslov koji točno odražava sadržaj priopćenja za javnost. On može stvoriti ili uništiti vašu priču, tako da se pobrinite da bude zanimljiv i povezan sa sadržajem.
Nakon naslova, napišite kratki odlomak koji sažima temu priopćenja za javnost u jednoj do dvije rečenice. Nemojte da bude predug, jer želite da ga novinari brzo pročitaju i shvate. Na temelju toga će odučiti žele li pisati o tome.
U sljedećem odlomku ponudite više informacija o vašem poboljšanom proizvodu, kompaniji ili događaju vrijednom pisanja. Uključite sve bitne podatke, kao što su tko, što, kada, gdje i zašto, kako bi uistinu prodali vašu priču. Uključite citate vodećih ljudi ili ljudi koji su dio projekta, jer to povećava vjerodostojnost i čini priopćenje za medije zanimljivijim za čitanje. Dodajte dodatne elemente kao što su statistike i drugi podaci koji podupiru vaše tvrdnje.
Na kraju, završite priopćenje za medije pozivom na akciju i kontakt detaljima za novinare koji žele više informacija. Imena i funkcije vaših glasnogovornika mogu ovdje biti korisne, jer ih novinari ili urednici mogu poželjeti kontaktirati za daljnje komentare.
Trebali biste dodati i takozvani “boilerplate” na kraju priopćenja za medije. To je kratki paragraf koji novinarima i urednicima govori više o vašem poduzeću. Uključite informacije kao što je povijest vaše kompanije, izjava o misiji i bilo koje nagrade/priznanja koje ste primili ili vaša dobrotvorna postignuća.
For immediate release: [Date]
[Contact Name], [Position]
[Company Name]
[Phone number]
[Email address]
[Title]
[City, State]: [Company Name] is launching [Product] on the public release date of [Launch Date] to help [Target audience] with [Problem].
“We are very excited about our new product launch for our customer base,” said [Name], [Position] at [Company Name]. “This original release is going to change the customer experience for the better.”
The [Product] is available for purchase at [Website] for a price of $[X].
[Company Name] is a [Type of Business] that helps [Target audience] by [What the company does]. It is headquartered in [City], [State], and has been in business since [Year].
For release on: [Date]
[Contact Name], [Position]
[Company Name]
[Phone number]
[Email address]
[Title]
[City, State]: The new [Product] in the [Range] will have a public release by [Company Name] on [Launch Date]. The key product features include:
Feature 1
Feature 2
Feature 3
“[Quote],” said [Name], [Position] at [Company Name]. “[Further Quote]”.
For more information, please visit [Website].
About [Company Name]: [Company History]
For immediate release: [Date]
[Contact Name], [Position]
[Company Name]
[Phone number]
[Email address]
[Title]
On [Date], [Company Name] will be hosting a special event to coincide with their new product release of [Product]. The event will occur at [Location] and start at [Time]. It will include a presentation by company representatives, followed by a Q&A session. Light refreshments will be served.
For more information, please visit [Website].
About [Company Name]: [Company History]
For release on: [Date]
[Contact Name], [Position]
[Company Name]
[Phone number]
[Email address]
[Title]
[City, State]: [Company Name] is today announcing a new round of funding for $[X] at a valuation of [Total Valuation (if disclosed)], which was led by [Lead Investor] with participation from [Other Investor (if applicable)].
“[Quote from Investor],” says [Name], [Position] at [Lead Investor]. “[Additional Quote from Investor].”
[Name], [Position] at [Company Name], added: “[Quote from Company]”.
The areas that the company will focus on thanks to this new round of funding are:
Focus 1
Focus 2
Focus 3…
About [Company Name]: [Accomplishments].
For immediate release: [Date]
[Contact Name], [Position]
[Company Name]
[Phone number]
[Email address]
[Title]
[Subtitle]
[City, State]: [Company Name] is announcing the commencement of a new partnership with [Partner Name] as of [Date], with the aims to:
Objective 1
Objective 2
Objective 3…
“[Quote from Company],” says [Name], [Position] at [Company Name]. “[Further Quote from Company].”
[Name], [Position] at [Partner Name], added: “[Quote from Partner]”.
About [Company Name]: [Company Accomplishments].
About [Partner]: [Partner Accomplishments].
For release on: [Date]
[Contact Name], [Position]
[Company Name]
[Phone number]
[Email address]
[Title]
[Subtitle]
[City, State]: [Company Name] would like to announce the appointment of [Name of New Hire] will be joining as [New Hire’s Position], effective of [Start Date].
[Name of New Hire] will be joining [Company Name] from [Previous Company], where they were a [Previous Position] for [X] years, making them an industry authority in the [Industry].
To help us achieve the goal of [Objective], [Name of New Hire] will be bringing the following experience in [Area of Expertise] to [Company Name]:
Experience 1
Experience 2
Experience 3
“[Quote from New Hire],” says [Name of New Hire]. “[Additional Quote from New Hire].”
[Name], [Position] at [Company Name], added: “[Quote from Company]”.
About [Company Name]: [Company History].
For immediate release: [Date]
[Contact Name], [Position]
[Company Name]
[Phone number]
[Email address]
[Title]
[City, State]: [Company name] is today announcing the successful accomplishment of [Milestone]. This achievement is a major step towards our mission to [Objective].
“[Quote from Company],” says [Name], [Position] at [Company Name]. “[Further Quote from Company].”
This news follows many other recent accomplishments made by [Company Name], including:
Professional Achievement 1
Professional Achievement 2
Professional Achievement 3
To learn more about [milestone], please visit [Website].
About [Company Name]: [Company History].
For Immediate Release: [Date]
[Contact Name], [Position]
[Company Name]
[Phone number]
[Email address]
[Title]
[Subtitle]
[Company Name] was named as the winner of [Award Name] at [Event Name], hosted by [Awarder] on [Date of Award]. This award recognizes recent [Accomplishment] by [Company] in the field of [Area of Accomplishment].
“[Quote from Awarder],” says [Name of Awarder]. “[Additional Quote from Awarder].”
[Name], [Position] at [Company Name], added: “[Quote from Company]”.
[Company Name] was selected as the winner thanks to achieving the best results in the following categories:
Criteria 1
Criteria 2
Criteria 3
About [Award Name]: [Previous Winners].
About [Company Name]: [Company Accomplishments].
For release on: [Date]
[Contact Name], [Position]
[Company Name]
[Phone number]
[Email address]
[Title]
[City, State]: [Company name] is today announcing that it has signed partnerships with the brand [Customer Name] as their [Product/Service Name] provider.
We are excited to partner with [Customer Name] to bring business growth for both companies and to provide [Target audience] with the following benefits:
Benefit 1
Benefit 2
Benefit 3…
“[Quote from Company],” says [Name], [Position] at [Company Name]. “[Further Quote from Company].”
[Customer Name], added: “[Quote from Customer]”.
About [Customer Name]: [Customer Accomplishments].
About [Company Name]: [Company Accomplishments].
For immediate release: [Date]
[Contact Name], [Position]
[Company Name]
[Phone number]
[Email address]
[Title]
[Subtitle]
[City, State]: We can announce today that [Company Name] has [merged with/acquired/been acquired by] [Merger Company], effective as of [Merger Date]. Together, the two companies have a combined market share of [X]%, making the new business an industry leader in the area of [Industry].
“[Quote from Merger Company],” says [Name], [Position] at [Merger Company]. “[Further Quote from Merger Company].”
[Name], [Position] at [Company Name. added: “[Quote from Company]”.
For more information on how the [merger/acquisition] will affect the existing and potential customer bases of both companies, please visit [Website].
About [Merger Company]: [Merger Company History].
About [Company Name]: [Company History].
Dear [Reporter’s Name],
We would like to invite you to cover [Company Name]’s upcoming newsworthy event, [Event Name]. The event will take place on [Date], at [Location], and will start at [Time]. There will be a presentation by the firm’s representatives followed by a question-and-answer session, and light refreshments will be provided.
For more information, please visit [Website].
About [Company]: [Company History]
If you are interested in attending or covering the event, please RSVP by clicking here [CTA]. If you have any further questions, please don’t hesitate to get in touch.
We hope to see you there.
Kind regards,
[Name], [Position] at [Company Name].
[Email address]
[Phone Number]
Hello [Reporter’s Name],
We came across your article, [Article Name], and noticed that you have a background in [Area of Expertise]. Given this, we thought you might be interested in covering a story about our [Announcement].
We would be happy to provide you with more information, or answer any questions you may have. You can reach us at [Email Address] or [Phone Number].
Thank you for your time, and we hope to hear from you soon.
Best,
[Name], [Position] at [Company Name]
Hi [Reporter’s Name],
I hope you’re doing well. I am writing to you because I am familiar with your reporting on [Area of Expertise]. Given this, I wanted to pitch you a story about [Company News Stories].
I think this would make for a great article, and I would be happy to provide you with more information or answer any questions you may have. You can get back to me at [Email Address] or [Phone Number].
Best wishes,
[Name], [Position] at [Company]
Kako bi napisali dobro priopćenje za javnost, neke stvari je potrebno imati na umu:
Neka vaš PR sadržaj bude kratak – novinari i urednici su vrlo zauzeti ljudi koji dnevno primaju jedan do pet komada sadržaja, tako da se morate potruditi da se vaš istakne. Ako kreirate dobro napisano i zanimljivo priopćenje za javnost kao što je uvodni sadržaj, vjerojatnije je da ćete zadržati njihovu pažnju.
Dodajte “objaviti odmah” ako je vaše priopćenje za javnost spremno za objavu odmah – to daje dodatnu težinu vašoj priči.
Pošaljite vaše priopćenje za javnost relevantnim medijima – ciljajte prave novinare i urednike koji će biti zainteresirani za vašu priču.
Napišite zadivljujući naslov – više pričajte o koristima nego o značajkama, kako bi čitateljima bilo zanimljivije.
Uključite ključne riječi s visokim učinkom – kao dodatak naslovima, ovo će pomoći novinarima da lakše pronađu vašu priču putem pretraživača, platformi društvenih medija i slično. Istražite ključne riječi kako bi otkrili koji će se izrazi iz industrijskog žargona najvjerojatnije probiti.
Razmislite o dodavanju primjera multimedijalnog sadržaja kao što su slike, videa i/ili interaktivni elementi – vizualni elementi mogu učiniti vašu priču vizualno privlačnijom i pomoći u privlačenju pažnje prezaposlenih novinara. Razmislite o angažiranju publike, čak i za priopćenje za medije.
Kontaktirajte novinara ili urednika nakon slanja vašeg priopćenja za javnost – kako bi se uvjerili da su ga primili i da vidite imaju li ikakvih pitanja.
Napišite kratki paragraf (uvodni) koji daje presjek vašeg priopćenja za medije.
Održavajte dosljedan ton brenda – to je posebno važno ako se priopćenje za medije tiče spajanja ili suradnje s drugom kompanijom, što uključuje kombiniranu promociju.
Uključite citate od vodećih ljudi ili ljudi koji su sudjelovali u projektu – to daje vjerodostojnost i čini priopćenje za mediije zanimljivijim za čitanje. To može uključivati citate organizacija, partnera, vašeg CEO-a/ostalih izvršnih članova ili citate klijenata, ovisno o vrsti objave.
Dodajte dodatne informacije o kompaniji – simpatičan opis pozadine poduzeća može doprinijeti uvjerljivosti priopćenja za javnost.
Ubacite dodatne elemente kao što su statistički podaci i ostali podaci koji podržavaju vaše tvrdnje – to pokazuje da ste obavili vaše istraživanje i pomaže da vaša priča bude vjerodostojnija.
Oblikujte poziv na akciju i kontakt informacije za novinare koji žele više informacija – to im daje instant pristup za stupanje u kontakt s vama.
Personalizirajte svoj sadržaj – svaki primjerak treba biti personaliziran za određenog novinara ili medijsku kuću kojoj šaljete, te za njihov novinarski stil, ne samo isti masovni email koji šaljete svima na vašem email popisu.
Pisanje priopćenja za medije može biti vrlo zahvalno za vaše poslovanje, ali zahtjeva i dosta rada. Ako niste sigurni gdje početi ili vam se čini da je cijeli proces previše za vas, razmislite o korištenju predloška za priopćenje za medije. Trebat će vam još vremena i iskustva da ga zapravo objavite, ali predložak za priopćenje za medije je odličan način za započeti.
Save time with LiveAgent
LiveAgent's press release templates will make your communication swift and effective. Want to see all the possibilities for yourself?
Ne postoji točan odgovor na to pitanje, ali postoje općeniti savjeti koje bi trebali imati na umu. Pobrinite se da je vaše priopćenje za javnost lako za skenirati zaposlenim novinarima. Uvjerite se da je gramatički pravilno napisano. Na kraju, ne zaboravite uključiti sve potrebne informacije (npr. datum, vrijeme i kontakt informacije). Standardni format priopćenja za javnost, gdje su datum i naslov na vrhu, a slijede ih kontakt informacije, je korišten u navedenim primjerima. Možete koristiti svaki primjer različitih predložaka priopćenja za javnost koje smo naveli u članku i organizirati primjerke po vrsti, tako da možete brzo obavijestiti javnost svaki put kada je potrebno.
To je potpuno vaša odluka, prema vrijednosti vašeg priopćenja i vašoj strategiji odnosa s medijima. Ako imate vremenski osjetljivo priopćenje za javnost, najbolje ga je poslati što prije. Za predložak za priopćenje za medije o događaju, htjet ćete omogućiti više vremena unaprijed, tako da vaša marketinška strategija može postići najbolji mogući rezultat. Međutim, ako nije vremenski osjetljivo, možda je bolje pričekati dok ne prikupite više informaciija ili dok se datum događaja ne približi.
To stvarno ovisi o vašoj publici i onome što pokušavate postići. Ako ciljate na novinare, najbolje je držati se tekstualnog priopćenja za medije. Međutim, ako ciljate na potrošače ili poduzeća, online marketinška kampanja koja uključuje interaktivne slike, videa, interaktivni sadržaj i/ili infografike će možda biti učinkovitija.
Opet, nema točnog odgovora na ovo pitanje. Iako je većina priopćenja za medije između 400 i 800 riječi, ponekad možete uhvatiti pažnju urednika s izravnim tonom i samo 200 riječi. To uistinu ovisi o priči koju pokušavate reći i koliko informacija imate za podijeliti.
Vaš popis kontakta za medije će biti različit od bilo čijeg. Započnite s pravljenjem popisa lokalnih, regionalnih i nacionalnih medijskih kuća koje bi mogle biti zainteresirane za vašu priču, zatim istražite određene novinare i urednike koji pokrivaju vašu industriju ili područje. Ne zaboravite personalizirati svaki email ili primjerak tako da uhvati pažnju primatelja. Kako bolje upoznajete kontakte na popisu, tijekom vremena će vam biti lakše krojiti vaše poruke prema različitim novinarima i praviti kreativne zamjene za svaku od osnovnih ključnih riječi kako bi odgovarale različitoj ključnoj publici. Možete i koristiti usluge distribucije kako bi bili sigurni da velike medijske kuće dijele vaše kampanje objava za vas. Platforme za distribuciju kao što je Business Wire će pomoći da više ljudi pročita vaše priopćenje za medije, Na kraju, nemojte koristiti platforme društvenih medija samo za korisničku službu, nego i ohrabrite vaše sljedbenike da se angažiraju s vama putem komentara. To je također način uklanjanja bilo kakvih sumnji klijenata, dakle i povećanja povjerenja klijenata u vašu kompaniju.
Predlošci za email pozivnicu na razgovor
Otkrijte učinkovite predloške za email pozivnice na razgovor i poboljšajte poslovnu komunikaciju putem telefona. Optimizirajte svoje emailove, zakazujte važne sastanke i izbjegnite da vaša poruka izgubi se u neredu. Posjetite našu stranicu i unaprijedite odnose s klijentima već danas!
Kontrolni popis za regrutiranje službenika korisničke službe
Otkrijte sve ključne korake za regrutiranje idealnog službenika korisničke službe uz naš kontrolni popis. Od postavljanja uvjeta i objave oglasa do testiranja vještina i komunikacijskih sposobnosti, sveobuhvatno pratite HR politiku i objektivne kriterije izbora kako biste osigurali uspješnu regrutaciju. Posjetite stranicu za detaljne smjernice i pronađite savršenog kandidata za vašu tvrtku!
Predlošci za odgovor na pozitivnu recenziju na društvenim medijima
Discover templates for responding to positive social media reviews to strengthen customer relationships and enhance brand loyalty. This page offers examples and emphasizes the importance of thanking clients, optimizing products, and making informed business decisions. Visit to improve your customer interaction strategy!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team