Primjeri loših emailova uključuju nejasne naslove, nedostatak pozdrava i završne fraze, te pretjerano korištenje CTA-a. Ključ je personalizacija i izbjegavanje preopterećenja bojama, fontovima i medijima za profesionalnu komunikaciju.
Kao brz i učinkovit način stupanja u kontakt s ljudima, email je važan dio poslovne komunikacije. On može biti odličan način gradnje veza s potencijalnim klijentima, postojećim klijentima, članovima tima, dionicima i potencijalnim suradnicima.
Međutim, ako niste oprezni, vaši emailovi mogu ispasti neprofesionalni ili čak nekulturni.
U ovoj blog objavi ćemo pogledati neke primjere loše napisanih emailova i raspraviti kako možete izbjeći iste pogreške kako ne bi morali pisati poruke isprike.
Email je jedan od najvažnijih alata za svakog vlasnika poduzeća ili zaposlenika, pošto se ova metoda komunikacije može koristiti za sve, od marketinga do kontakta putem cold emaila i korisničke službe. Međutim, ako se ne odradi kako treba, email može donijeti više štete nego koristi.
Zato je korisno imati nekoliko primjera neprofesionalnih email praksi, kako bi se mogli podsjetiti prije slanja bilo kakvih poruka potencijalnim klijentima ili kolegama.
Znajući što ne treba raditi, moći ćete pisati učinkovite poslovne emailove umjesto onih koji se i ne otvore ili – još gore – naštete vašem profesionalnom imidžu.
Naslov svakog emaila koji pošaljete treba biti koncizan i relevantan za sadržaj poruke. Dakle, uvijek navedite temu vašeg emaila u naslovu, umjesto općenitih fraza kao što je “Pozdrav”.
Na primjer, ako šaljete email da se povežete s nekim koga ste sreli na nedavnom događaju, naslov kao što je “Bilo mi vas je drago upoznati na konferenciji posljednji tjedan” će ponuditi dosta konteksta primatelju. Oni će točno znati o čemu je email i bit će puno učinkovitije nego samo “Hej, povežimo se”, što će se vjerojatno ignorirati ili preskočiti u prepunom poštanskom pretincu.
Pojašnjenje teme vašeg emaila u samom naslovu je još važnije kad šaljete cold emailove, pošto primatelj neće prepoznati ime pošiljatelja.
Kada email bude odgovoren i konverzacija se nastavi, naslov obično počinje sa “RE”. To je prihvatljiva praksa sve dok se tema razgovora ne mijenja. U tom slučaju je najbolje promijeniti naslov tako da ostane relevantan za trenutnu temu i kreirati novi email thread.
Dodatno, uvijek trebate izbjegavati korištenje velikih slova ili previše uskličnika u vašem naslovu, jer to može izgledati agresivno ili neprofesionalno. Nadalje, korištenje tog formata ili načina pisanja može pokrenuti spam filtere i spriječiti da vaša poruka dođe u glavni poštanski pretinac primatelja.
Za sadržaj emaila je važno koristiti uljudan i profesionalan ton. To znači bez korištenja slenga, skraćenica ili žargona koje primatelj možda neće razumjeti, kao i emotikona kojima nije mjesto u formalnom razgovoru.
Također je najbolje da izbjegavate šale, dosjetke ili sarkazam, pošto se teško prebacuju u pisani oblik i mogu dovesti do čudnih ili čak neugodnih nesporazuma. Isto vrijedi za pritužbe ili tračeve o kolegama ili privatnom životu, što treba biti ograničeno na privatne emailove.
Dodatno, neka vaše email poruke budu što kraće i jasnije moguće. Nitko ne želi čitati duge i nabacane emailove, tako da odmah prijeđite na stvar i stavite sve relevantne informacije ili privitke na stol.
Pretjerano korištenje velikih slova u sadržaju emaila ili u ovom slučaju, naslovu, također može izgledati agresivno i potencijalno pokrenuti spam filtere. Korištenje različitih boja i/ili fontova je također nepotrebno jer se prilagođeni tekstovi primatelju mogu i dalje pojaviti s osnovnim izgledom ili još gore, ne pojaviti se uopće.
Početak vaše poruke korištenjem loše ili neučinkovite fraze je još jedan od načina na koji ćete zasigurno ostaviti loš dojam. Neke od najčešćih su “Hej” i “Nadam se da ste dobro”. Ove fraze su klišeizirane i prečesto se koriste.
Oblikovanje vašeg emaila u bilo što osim poslovnog pisma je još jedan od previda. To uključuje već spomenuta velika slova, boje i fontove, kao i dodavanje videa ili slika koji nisu relevantni za raspravu.
Još jedan od elemenata lošeg emaila bi bilo uključivanje nejasnih poziva na akciju (CTA) ili njihovo pretjerano korištenje. Upute za email primatelja koje im govore što iduće uraditi, kao što su “Molimo vas da nas nazovete što je prije moguće” mogu biti učinkovite. Međutim, ako su vaši CTA neodređeni ili ih ima previše, mogu biti potpuno ignorirani.
Hi [Name]!
Sorry to bother you, but I need help with [Pain Point] IMMEDIATELY!!!
PLEASE GET BACK TO ME ASAP!
Thanks in advance!!
[Your Name]
Hey,
How’s it going?
Do you have time for a quick call? I need to ask you for a favor.
Cheers,
[Your name]
Subject: Can I pick your brain?
I’m just wondering if you could do me a quick favor?
I was hoping you could call me back at your earliest convenience. Please let me know if that works for you.
Thanks
Hello [name],
I hope thus email finds you well. I wad wondering if you could help me out with a [Pain Point] I’m facing.
I’ve tried reaching out to [Colleague’s Name] but their too busy right now, so you’re help would be much appreciated.
Kind Regards,
[Your Name]
Dear [name],
Thank you for your email. I apologize for the inconvenience. However, I can not help you with that problem.
Please call customer service at [phone number].
Thank you for your time.
Sincerely,
[Your name]
The contents of this message and any attachments are confidential. If you have received this email in error, please inform us by replying to this message and then delete it. Copying, forwarding, or in any way revealing the contents of this email or any attachments to anyone is forbidden. The integrity and security of this email cannot be guaranteed over the Internet, hence the sender is not liable for any damage that this message may cause.
Hello [Name],
I’m [Your Name], a [Position] from [Company Name].
[Website]
We sell [Product/Service], which helps people in [Industry] solve [Pain Point].
[More Info]
If you would like more information, you can go to the [Product/Service] page by clicking below.
[Click]
If you have any questions, please don’t hesitate to get in touch with me and I’d be happy to answer.
[Questions?]
Kind Regards,
[Your Name]
[LinkedIn]
Hi [Name]
Good to catch up with you yesterday. It would be good if you have time to talk again soon to carry on discussing [Topic]. I think we could do some great things together.
By the way, have you heard about what happened with [Colleague’s Name]? We’ll have to chat about it in person next time!
Best wishes,
[Your Name]
Hi all,
Me again
Sorry, I forgot to include the attachment.
Here it is this time:
[Attachment]
Best,
[Your Name]
—————————————————————————–
Hi all
Further to our discussion last week about [Topic], I’m attaching a document below with all of the additional information you might require.
Best,
[Your Name]
—————————————————————————–
Thanks for attending the meeting yesterday. I’ll be sending out some more details next week.
Best,
[Your Name]
Hi all
Would anyone know how to help [Name] with [Pain Point] (please see the messages below)?
This is outside my area of expertise.
Best
[Your Name]
—————————————————————————–
Hello [Your Name],
I’ve just received the message below and thought you might be able to help more than me.
Please let me know and get back to [Name] directly if you would be able to offer any assistance.
Kind Regards,
[Colleague’s Name]
—————————————————————————–
Dear [Colleague’s Name]
Name of Mutual Contact] suggested that I get in touch, as they think that your knowledge in [Area of Expertise] could help me solve [Pain Point] that I’m facing.
If you would be able to assist me in any way, it would be great to schedule a call whenever you have time.
Sincerely,
[Name]
Hi everyone,
Thought you might enjoy this!
[Inserted gif]
[Your Name]
Uključivanje previše primatelja u “To:” polje – koristite email popise ako šaljete poruke za više ljudi istovremeno.
Uključivanje nekoga bez njegovog znanja (Cc ili Bcc) – uključite nekoga u razgovor samo uz pristanak, inače će to dovesti do nesporazuma.
Zaboraviti dodati datoteku koja je spomenuta u emailu – to je česta greška i može frustrirati osobu kojoj šaljete email. Također ćete zatim morati poslati popratni email s privitkom i vjerojatno zakrčiti ulaznu poštu primatelja.
Slanje velikih privitaka – umjesto toga, ako šaljete veliku datoteku, učitajte je na uslugu cloud pohrane kao što je Google Drive ili Dropbox i podijelite poveznicu.
Odgovaranje svima kada to nije potrebno – uključite sve u razgovor samo ako je vaš odgovor relevantan baš svima.
Prosljeđivanje proslijeđenog emaila – izbjegavajte prosljeđivanje emaila toliko puta da se originalna poruka više i ne može prepoznati. Ako proslijedite prethodni email, skratite ga na važne dijelove.
Neuključivanje pozdrava (kao što je Štovani) ili završne fraze (npr. Srdačan pozdrav) – to je osnovni bonton koji se ne smije zaboraviti kada započinjete ili završavate email.
Neunošenje imena pošiljatelja – ako ne uključite vaše ime u email, primatelj možda neće znati od koga je. To može biti posebno zbunjujuće ako odgovarate na niz emailova u kojem su vidljiva imena ostalih sudionika.
Niste provjerili vaš email prije slanja – uvijek uzmite dovoljno vremena za ponovno čitanje vaše poruke prije nego je pošaljete, kako bi izbjegli bilo kakav sramotni tipfeler ili gramatičke pogreške.
Slanje emaila kada ste iziritirani – uvijek je bolje pričekati par sati (ili još bolje, dan) prije slanja bijesne poruke koju ćete kasnije požaliti.
Slanje emaila za nešto što ste primatelju mogli reći licem u lice – ako je moguće, uvijek je bolje imati razgovor uživo, nego pokušati raspravljati putem emaila.
Ne koristite profesionalnu email adresu – ako je vaš email nešto poput “iluvkitties@gmail.com”, vrijeme je da za poslovne svrhe kreirate novi.
Nedovoljna personalizacija kao rezultat nedovoljnog istraživanja – generičke poruke se češće ignoriraju. Prije samog pisanja poruke, uzmite dovoljno vremena da naučite o primatelju vaše poruke i što ih može zanimati.
Nedostatak prednosti za primatelja – svaki email bi trebao imati svrhu i ta svrha bi trebala biti jasna osobi kojoj je šaljete. Pobrinite se da je vaša poruka nešto što će smatrati korisnim ili zanimljivim.
Potpuni izostanak potpisa – kao minimum, uključite vaše ime i kontakt informacije, tako da primatelj zna kako stupiti u kontakt s vama. Također možete dodati vašu poziciju, kompaniju i ostale relevantne informacije, kao što su profili društvenih mreža.
Slanje poruka pogrešnim primateljima – ovo je posebno neugodno, ali se događa lakše no što mislite. Uvijek dvaput provjerite primatelja ili primatelje prije samog slanja.
Get rid of your bad email practices
Templates by LiveAgent will help you improve your communication, all you have to do is choose the right one.
Loši poslovni emailovi vas mogu koštati vremena, novca i klijenata. Zapamtite da trebate provjeriti svoje poruke, poštovati vrijeme primatelja i pobrinuti se da vaš email ima svrhu.
Slijedeći naše jednostavne savjete i ne ponavljajući loše primjere navedene iznad, sigurno ćete ostaviti dobar dojam u vašoj poslovnoj prepisci.
Najčešći razlozi su žurba i nedostatak provjera poruka te nepoznavanje email bontona. Neki od drugih uzroka pogrešaka su pogrešno stanje uma (kada ste frustrirani i slično), nedostatak koncentracije (npr. kada ste umorni) ili ometanja (na primjer, od ostalih ljudi u uredu).
Te pogreške mogu naštetiti vašem profesionalnom imidžu. Ako napravite pogrešku u emailu, ona se može loše odraziti na vas i vašu kompaniju. Dodatno, ako niste oprezni, možete slučajno poslati osjetljive informacije pogrešnoj osobi. Stoga je uvijek najbolje biti oprezan i dvaput provjeriti napisano prije nego ga pošaljete.
Prvo, dajte si vremena da naučite sve o pravilnom email bontonu. Drugo, provjerite vašu poruku prije slanja. Na kraju, ako niste sigurni u vezi nečega, nemojte oklijevati da pitate kolegu ili prijatelja za pomoć.
Kontaktirajte odjel za ljudske resurse vaše kompanije, internu bazu znanja, stranicu akademije ili se pozovite na bilo koji od bezbroj online resursa za tu temu. Također možete pitati kolegu ako hitno trebate savjet, no budite svjesni da njegov odgovor ne mora nužno biti točan.
To ovisi o situaciji i primatelju, ali općenito je najbolje izbjeći slanje emailova kasno navečer ili rano ujutro. U to vrijeme primatelj možda neće moći pročitati vašu poruku ili odgovoriti odmah na nju. Ljudi često provjeravaju svoje emailove na početku radnog dana ili tijekom pauza kao što je pauza za ručak, tako da je to optimalno vrijeme za slanje emailova kako bi oni imali najveći mogući utjecaj.
Predlošci obrazaca help desk zahtjeva
Otkrijte predloške obrazaca za help desk zahtjeve na LiveAgent-u! Pružite višekanalnu podršku i poboljšajte korisničko iskustvo kroz jednostavne i učinkovite obrasce. Naučite kako bolje razumjeti svoje kupce, sakupljati korisne uvide te unaprijediti produktivnost vaših agenata. Posjetite nas i isprobajte besplatno!
Predlošci za popratne emailove
Predlošci za popratne emailove mogu biti vrlo korisni u različitim situacijama. Neka vam naši primjeri i besplatni predlošci pobude inspiraciju.
Predlošci e-pošte za odgovor korisnika
Poboljšajte korisničko iskustvo uz 10 besplatnih predložaka e-pošte za odgovor na povratne informacije. Povećajte zadovoljstvo klijenata!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team