U članku saznajte kako napisati učinkovite prodajne prezentacije uz korisne primjere i predloške. Naučite prilagoditi prezentacije ciljnom tržištu, izgraditi klijentocentričnu vezu i potaknuti publiku na akciju.
Prodajne prezentacije znaju biti nezgodne za izbalansirati. Želite ostaviti dobar dojam na potencijalne klijente, ali ne želite biti previše napadni ili agresivni.
U ovome članku ćemo proći kroz sve dobre prakse za pisanje učinkovitih prodajnih prezentacija i dati vam predloške koji vam mogu koristiti kao vodič za kreiranje vlastitih.
Dakle, bilo da ste novi u svijetu prodaje ili tražite načine poboljšanja vaših trenutnih ideja za prodajne prezentacije, nastavite čitati i dobit ćete par korisnih savjeta.
Prodajna prezentacija je jedna od najučinkovitijih metoda dosega potencijalnih klijenata i promocije vlastitih proizvoda ili usluga. Kada se uradi kako treba, snažna prezentacija može biti moćan alat koji vam pomaže u sklapanju dogovora i poboljšanju poslovanja.
Dobro napisana i odrađena prodajna prezentacija će vam pomoći da se istaknete među konkurencijom, prikažete svoju ponudu u najboljem svjetlu, izgradite povjerenje i kredibilitet s potencijalnim klijentima te ih uvjerite da poduzmu akciju.
Ako razmišljate o izradi poslovnog prijedloga, na umu vam je sastanak licem u lice u fizičkoj poslovnici ili telefonski poziv. Međutim, proširite to na emailove, poruke putem društvenih medija ili čak videa/webinare.
Naslov će ovisiti od formata koji koristite i vrste prezentacije. Na primjer, ako šaljete email prodajnu prezentaciju, naslov emaila je vaš naslov i može uključivati izraz kojim privlačite vaše potencijalne klijente.
S druge strane, prodajna prezentacija uživo će imati naslov samo kako bi vama bilo lakše.
Naslov treba biti jasan i koncizan tako da vaši potencijalni klijenti znaju o čemu je prezentacija. Također treba uhvatiti njihovu pažnju kako bi uvjerio primatelja ili korisnika da otvori (ako je primjenjivo) i pročita/pogleda/posluša vašu prezentaciju.
Neki od korisnih savjeta uključuju:
Cilj prodajne prezentacije je zaokupiti pažnju potencijalnog klijenta i ohrabriti ih da saznaju više o vašoj ponudi. Odlična prodajna prezentacija treba potaknuti znatiželju potencijalnog klijenta i prenijeti mu čistu vrijednost, tako da je manje riječi ponekad više, a brz prelazak na stvar je najvažniji faktor.
Potrebna je vježba i vještina kako bi naučili kreirati i prezentirati poslovnu ponudu koja će rezonirati s vašom ciljanom publikom i uvjeriti ih da poduzmu akciju.
Postoji nekoliko koraka koje trebate slijediti kako bi pisanje savršene prodajne prezentacije bilo lako, neovisno od tipa:
Upoznajte svoje ciljno tržište – Istraživanje će pomoći izgraditi temelje vrijednosti vaše prezentacije, povećavajući šansu da vam vaši potencijalni klijenti odgovore. Shvatite kome predstavljate, što oni ili njihove kompanije rade (npr. jeste li upoznati s pričom o njihovom osnutku?) i koji bi njihovi ciljevi mogli biti.
Fokusirajte se na potrebe potencijalnih klijenata – razgovor isključivo o vašem proizvodu je najbrži način da slušatelj izgubi zanimanje. Vaša prezentacija treba biti o klijentima, tako da razmislite o vrijednosti koju im vaš proizvod pruža. Na primjer, smanjenje troškova, poboljšanje učinkovitosti i/ili eliminiranje pojedinačnih zadataka zvuči bolje nego popis značajki.
Izaberite pravi kanal – razmislite koji bi bio najbolji način dostave prodajne prezentacije za potencijalnog klijenta, kao i za sektor u kojem on posluje. Telefonski poziv je najbolji način za doći do nekoga u tradicionalnijoj industriji, dok poruka putem društvenih medija može upaliti kod primatelja iz sviijeta inovativnih startupa. Međutim, ako ne dobijete odgovor na jednom kanalu, trebali bi pokušati drugu metodu prije odustajanja od klijenta.
Personalizirajte svoju prezentaciju – iako je dobra ideja početi s predloškom, to varira ovisno od toga kako i kome prezentirate. Koristite različite tonove za email prezentacije u usporedbi s onima putem društvenih medija.
Informirajte potencijalne klijente o idućim koracima – uvijek završite s pozivom na akciju koji im govori što trebaju uraditi.
Postoji nekoliko elemenata koje trebate uključiti u primjerak skripte za pozive za uspješnu prezentaciju:
Uvod – tko ste vi i zašto imate prezentaciju
Mamac – rečenica koja lovi pažnju potencijalnog klijenta (ako je već niste iskoristili u npr. naslovu emaila)
Kontekst – kratka, ali primamljiva ponuda vrijednosti zbog koje kontaktirate svog potencijalnog klijenta
Opis proizvoda ili usluge – što je to i kako može pomoći klijentu da postigne svoje ciljeve
Podaci, studije slučaja, priče o uspjehu, istraživanje tržišta, recenzije korisnika – dokazi zašto bi potencijalni klijent trebao nastaviti angažman s vama
Vaša ponuda – što prodajete i zašto je to dobra stvar
Poziv na akciju – što želite da potencijalni klijent uradi
Hi [Recipient’s Name],
I’m [Your name] from [Company Name]. I’m reaching out because we offer a [product/service] that I think could be a great fit for you.
Our [Product/Service Name] is a [Description], and it can help you thanks to its [List of Benefits]. This can be of great help with solving [Pain Point], as many of our existing customers have experienced.
If you’re interested in learning more, I’d be happy to send over some additional information or arrange a time to give you a demo.
However, I wanted to let you know that I can currently offer it to you at the special price of $[X per month/year/for a one-off purchase], as long as you buy before [Date].
Thank you for your time, and I’d be happy to answer any questions you may have.
Best wishes,
[Your name]
Hello [Recipient’s Name],
If you’re like most of our customers, you’re probably looking for ways to [Pain Point]. Luckily, we have some great solutions that can help you.
Here are [X] ways to solve [Pain Point]:
• [Solution 1] – [Description]
• [Solution 2] – [Features]
• [Solution 3] – [Benefits] …
Please take a look at our website [URL] where you can find further information.
Kind regards,
[Your Name]
P.S. If you have any questions, feel free to email me at [Email Address] and I’d be more than happy to answer any doubts you may have.
Hey,
[Company Name] can offer [Benefits] for you.
Get back to me and I’d love to tell you more.
Best,
[Your Name]
Dear Investor,
I am excited to share my latest startup with you. Our mission is [Mission]. We are currently seeking $[X] in funding to help us scale our operations. In return for your investment, you will receive [Y]% equity in the company.
We have a strong team of [Industry] experts who are dedicated to [Mission]. We have recently had success with [Accomplishments].
We believe that now is the perfect time to invest in our company. With your help, we can make a positive impact on the world.
Thank you for your time and consideration. If you would like to discuss this opportunity further, please don’t hesitate to contact me at [Email Address] and I’d be happy to chat with you.
Sincerely,
[Your Name]
Hello [Recipient’s Name],
Are you looking for a way to [Goal]? If so, then I have the perfect solution for you.
My name is [Your Name] and I am a [Position] at [Company Name]. We are a [Company Type] that specializes in [Speciality]. What makes us different from other companies in our industry is [Unique Selling Point].
We have a team of highly skilled and experienced professionals who are passionate about helping our clients achieve their goals. To date, we have helped [X] clients achieve [Achievements].
If you would be interested in talking further about a potential collaboration, we arrange a meeting at a time of your convenience.
Speak soon,
[Your Name]
Hi [Recipient’s Name],
I’m [Your name] from [Company Name]. I was browsing on [Twitter/LinkedIn/etc.] and came across your profile.
After reading your bio, I thought you might be interested in our [Product/Service]. It is a great solution for [Pain Point] thanks to its [Benefits].
Please let me know if you would like to learn more about it, and we could arrange a time to chat.
Thanks for your time and have a great day,
[Your Name]
Hi, [First Name]!
Thanks so much for answering, my name is [Your Name] and I am a [Position] at [Company Name]. The reason for my call today is that we offer a [Product/Service] that I think would be perfect for you and your team.
I understand how busy you are, so I’ll just give you a quick overview of what we offer. Our [Product/Service] helps our customers overcome a common problem that they face, which is [Pain Point].
This is because it is [Description], with functionalities such as [Features].
I’d be more than happy to send over additional details via email to arrange a time for a demonstration if you’re interested.
Many thanks again for your time,
[Your Name]
Oblikujte je po specifičnim potrebama vašeg klijenta.
Budite jednostavni – nemojte nastojati natrpati previše informacija u svoju ponudu. Držite se osnova i jasno ih objasnite.
Budite uvjerljivi – koristite snažne argumente i uvjerljiv rječnik kako bi iznijeli svoj slučaj.
Pripremite se na odgovaranje na pitanja – vaš potencijalni klijent će vjerojatno tražiti više informacija o tome što nudite. Budite spremni odgovoriti na sva pitanja koja mogu postaviti, kako bi razgovor mogao ići naprijed.
Uzmite u obzir ton vašeg glasa i govor tijela – način na koji prezentirate je jednako bitan kao i ono što govorite. Budite prijateljski i pozitivni, prezentirajte otvoreno i samopouzdano.
Vježbajte, vježbajte, vježbajte – što više vježbate, to će vaša prezentacija biti uvjerljivija.
Streamline your sales across every important channel
Get the LiveAgent multi-channel ticketing system to organize, streamline and deliver your sales communication in no time. Start your free trial today.
Prodajne prezentacije su jedan od najvažnijih alata u arsenalu prodavača. One mogu stvoriti ili razoriti prodaju, tako da se moraju odraditi ispravno.
Ako slijedite savjete i dobre prakse te kreirate najbolje prodajne skripte za datu situaciju koja rješava sve individualne potrebe vaših potencijalnih kupaca, možete biti sigurni da ćete idući put imati uspješnu prezentaciju.
Prva pogreška može biti korištenje intimnijeg pozdrava kao što je “Kakav je bio vaš vikend?”, što može odmah odbiti potencijalnog klijenta ako se prije nije susretao s vama. Još jedna od grešaka je korištenje izraza “ja” previše puta, jer je vrijeme koje provedete govoreći os sebi, a ne o vašoj ponudi, bačeno vrijeme.
Neki od faktora koji će utjecati na spremnost klijenta na kupnju uključuju njihovu potrebu ili želju za proizvodom ili uslugom, dostupnost njihovih sredstava za kupnju, hitnost situacije (npr. vremenski ograničena ponuda) i njihovi osjećaji prema kompaniji od koje kupuju te vama koji prezentirate ponudu.
Ako je vaša poruka previše generička, možda neće biti uspješna prezentacija za prodaju. Dakle, ako je možete poslati bilo kojem potencijalnom kupcu, onda skoro sigurno nije krojena za onoga kojemu je upravo šaljete. Nasuprot tome, prekomplicirana objašnjenja značajki ili mogućnosti proizvoda tijekom faze predstavljanja mogu također odbiti potencijalne klijente koji nisu još spremni da raspravljaju o detaljima vašeg rješenja. .
Najvažnija stvar koju trebate izbjegavati je obećavanje stvari koje ne možete ispuniti. To će smanjiti utjecaj vaše prodajne prezentacije jer će vaši potencijalni klijenti na kraju biti razočarani vašom ponudom ako se odluče na proces kupnje. Bolje je od početka biti realan o vašim proizvodima/uslugama i pustiti da njihove dobre strane (kao i loše, zbog iskrenosti) govore same za sebe.
Prezentacija je ključna za zadržavanje pažnje vaše publike i zadržavanje njihovog angažmana. Govorite klijentima priče koje su povezane s vašim proizvodom ili uslugom. Uzmite u obzir vaš govor tijela i ton glasa jer se želite predstaviti kao samopouzdana i entuzijastična osoba, ne kao arogantna ili naporna. Nastojte izgraditi blisku vezu s vašom publikom i učiniti da se osjećaju ugodno prije zaključivanja samog dogovora.
Zahvalite vašoj publici na njihovom vremenu i slušanju vaše prodajne prezentacije, dajte im do znanja da ćete im se ubrzo javiti, ponovite glavne točke vaše prezentacije (tj. podsjetite ih na prednosti korištenja vašeg proizvoda ili usluge) i pitajte ih otvorena pitanja. Završite s pitanjem potencijalnog klijenta želi li se obvezati, a to može biti i prijava na pretplatu ili dogovor za idući sastanak, ne nužno kupnja istog trena.
Obično, nakon što ste već ustanovili odnos povjerenja i upoznali potrebe osobe kojoj prezentirate. Važno je izgraditi kredibilitet i prisnost prije prezentiranja, ako je moguće, tako da će slušatelj biti otvoreniji za vašu poruku. Razmotrite je li potencijalni klijent već upoznat s time što nudite i zanima li ga uopće opcija kupnje.
To može biti slučaj kada je u pitanju brza prezentacija kojui prezentirate nekome koga sretnete npr. na konferenciji prije nego mu se javite putem emaila. Brza prezentacija je vrlo kratka prodajna prezentacija prezentirana u vremenu potrebnom dizalu da dođe od kata do kata, što znači da vaša prezentacija mora biti koncizna i dovoljno angažirajuća da zadrži pažnju slušatelja u to kratko vrijeme.
Neke prezentacije su agresivnije, dok su druge suptilnije. Neke se fokusiraju na značajke proizvoda dok druge traže prednosti za bazu korisnika. U svakom slučaju, najučinkovitiji tip prezentacije je onaj koji učinkovito komunicira s klijentima, rezonira s njima i krojen je da im pomogne razumjeti kako proizvod može ispuniti njihove određene potrebe
Kada se fokusirate na potrebe klijenta, umjesto na značajke vašeg proizvoda ili usluge, pokazujete da razumijete njihove probleme i zanima vas da im pomognete riješiti ih umjesto stavljanja vaših interesa (tj. prodaje) na prvo mjesto. To kreira osjećaj povjerenja i bliskosti, što povećava šansu da će biti voljni slušati što vi imate za reći i na kraju kupiti od vas.
Predlošci motivacijskih pisama za poziciju predstavnika korisničke službe
Tražite posao u korisničkoj službi? Posjetite našu stranicu za profesionalne predloške motivacijskih pisama koji će vam pomoći da se istaknete kao kandidat. Saznajte što uključiti, kako biti koncizni i izravni, te osigurajte da vaše pismo naglašava vaše vještine i iskustvo. Iskoristite primjere i savjete za izradu savršenog motivacijskog pisma i povećajte svoje šanse za uspjeh!
Kako napisati sažetak projekta? (Primjeri i predlošci)
Saznajte kako napisati sažetak projekta uz praktične primjere i predloške! Otkrijte razlike između sažetka i izvršnog sažetka te primijenite najbolje prakse za učinkovito informiranje ključnih dionika o napretku vašeg projekta. Posjetite našu stranicu za korisne smjernice i gotove predloške.
Predlošci za email pozivnicu na razgovor
Otkrijte učinkovite predloške za email pozivnice na razgovor i poboljšajte poslovnu komunikaciju putem telefona. Optimizirajte svoje emailove, zakazujte važne sastanke i izbjegnite da vaša poruka izgubi se u neredu. Posjetite našu stranicu i unaprijedite odnose s klijentima već danas!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team