Saznajte kako napisati sažetak projekta uz primjere i predloške. Otkrijte razlike između sažetka i izvršnog sažetka te iskoristite smjernice za učinkovito informiranje ključnih dionika o napretku i rezultatima projekta.
Sažetak projekta je originalni dokument koji daje pregled projekta, njegove ciljeve i postignute rezultate. To omogućuje uključenim stranama da prate napredak, identificiraju područja koja se mogu poboljšati i imaju referentne točke. Ova vrsta izvještaja informira ključne dionike o razini završetka i rezultatima projekta na koje mogu reagirati.
U ovome članku ćemo vam dati različite primjere predložaka za izvještaje i sažetke projekata za različite scenarije, tako da ne morate kreirati vaš izvještaj od nule.
Povrh toga, podijelit ćemo s vama neke dobre prakse i savjete za pisanje kako bi vam pomogli da skrojite ključne elemente sažetka za svaki projekt po vašim potrebama i podignete vaše vještine vođenja projekta na višu razinu.
Koncizan i sveobuhvatan presjek projekta je učinkovit alat za upravljanje projektom koji pojednostavljuje procese i podjednako informira sve članove tima, kao i dionike.
Za internu upotrebu unutar kompanije, sažetak projekta pokazuje napredak projekta za zaposlenike, upravitelje projekta, dobavljače i druge pružatelje usluga. On demonstrira ključne točke projekta, metrike i ažuriranja vremenskih rokova u svrhu informiranja tima, pomaže u organizaciji tima i učinkovitom zajedničkom radu.
Eksterno, sažetak projekta se koristi za prezentaciju ili informiranje dionika o ažuriranjima te može biti koristan u dobivanju sredstava ili podrške za buduće projekte. U tu svrhu, dokument predstavlja set prijedloga projekta kako bi čitatelj dobio brzi pregled prirode, stanja i sveukupnog konteksta projekta.
Naslov treba odražavati svrhu ili fokus dokumenta. Dobro opće pravilo je koristiti naslov koji je određen i informativan, a ujedno i koncizan. Na primjer, naziv projekta popraćen riječima “ažuriranje projekta”, “izvještaj o napretku”, “sažetak projekta” i slično.
Također možete koristiti kodno ime projekta kao naslov sažetka, ako je prikladnije za interne svrhe.
Nadalje, naslov također može uključivati vremenski okvir projekta kako bi čitatelj dobio jasniju sliku što može očekivati od dokumenta. Na primjer, možete dodati mjesec ili kvartal godine ili vrijeme od početka godine.
Tijekom procesa pisanja, važno je imati na umu svrhu dokumenta, kao i vašu publiku. Sažetak projekta bi trebao sadržavati odgovor na iduća pitanja:
Odgovori na ova pitanja će vam dati dobre početne točke za pisanje vašeg sažetka projekta. Ne zaboravite također uključiti sve relevantne informacije koje mogu biti korisne čitatelju, kao što su pozadinske informacije o projektu i ključni datumi, rokovi i slično.
Kada prikupite sve potrebne informacije, možete početi pisati vaš sažetak projekta.
Započnite s predstavljanjem projekta i pružanjem pregleda o čemu je zapravo. Dalje, navedite ciljeve projekta i opišite rezultate koji su dosad postignuti. Na kraju, zaključite s brzim opisom idućih koraka projekta.
Table of Contents:
• Objectives
• Team
• Stakeholders
• Description
• Timeline
• Deliverables
• Overview
Objectives:
• Get all team members and project stakeholders on the same page from start to finish
• Show the progress of a project at several moments in time
• Keep the team on track, help them stay organized, and get them working together efficiently
• Present or provide updates on projects to the stakeholders
Team:
• Project Manager – [Name], [Contact Details]
• [Position 1] – [Name], [Contact Details]
• [Position 2] – [Name], [Contact Details]
• [Position 3] – [Name], [Contact Details] …
Stakeholders:
• [Stakeholder 1]
• [Stakeholder 2]
• [Stakeholder 3] …
Description:
The [Project Name]: Project Summary is a document that demonstrates project milestones, metrics, and timeline updates to keep the team on track, help them stay organized, and get them working together efficiently. It is also used as a project brief to provide updates on the project to the stakeholders.
Timeline:
• [Name of Phase 1], [Start Date] to [End Date]
• [Name of Phase 2], [Start Date] to [End Date]
• [Name of Phase 3], [Start Date] to [End Date] …
Deliverables:
• [Name of Deliverable 1] – [Description], [Status]
• [Name of Deliverable 2] – [Description], [Status]
• [Name of Deliverable 3] – [Description], [Status] …
Overview:
• Project Overview]
• Use [Project Name]: Project Summary to communicate project updates at team meetings, client presentations, or company-wide meetings.
Objectives: To increase brand awareness and highlight the route to market in order to generate sales for the [Product Name] launch.
Key Project Elements:
• Describe market factors and the trends affecting them
• Identify the target market
• Outline the messaging strategy
• Create marketing materials (e.g. website copy, brochures, product sheets)
• Prepare a launch plan
Budget: $[X] per month
Status: Planning stage
Results: Not applicable
Next steps: Move on to the key project elements
Project Manager: [Name], [Contact Details]
Objectives: To update stakeholders on the status of [Project ID] regarding the launch of [Product Name] as of [Current Date].
Status: Successful
Results: The marketing campaign has resulted in a [e.g. high] level of brand awareness and has generated interest in the [Product Name] launch.
Next steps: Continue to generate sales, increase the company’s market share, and monitor the results of the market strategy.
Date: [Current Date]
Project Period: [Start Date] to [End Date]
Project Manager: [Name], [Contact Details]
Objectives: To increase company productivity by implementing new software
Results: The new software has been successfully implemented and has resulted in an increase in company productivity.
Next steps: Track the results of the new software and make any necessary adjustments.
Objectives: To improve customer satisfaction by providing better customer service
Results: The customer experience has improved as a result of the new customer service initiatives.
Next steps: Continue monitoring satisfaction levels among our customer base by gathering opinions through customer feedback sessions and to make any necessary adjustments.
Description: The [Project Name] executive summary is a document that provides an overview of the key points of the business plan.
Overview:
• [Business Aims]
• [Motivation for readers]
Problem Summary:
• [Description of Pain Point]
• [Business Value of Solving Pain Point]
• [Target Audience]
• [Existing Solution to Pain Point]
Solution Summary: [How Project Name solves Pain Point]
Market Analysis:
• [Market Size]
• [Market Share vs the Competition]
• [Charts]
Key Next Steps:
• [Marketing Strategy]
• [Budget Allocation]
• [Timeline]
Financial Summary:
• [External Funding Sources]
• [One / Two / Three Year Projections]
Date: [Current Date]
Principal Investigator: [Name], [Position], [Company Name]
Objectives:
• Investigate market opportunities for the business idea to [Proposal]
• Establish actual costs of the entire project proposal
• Undertake a feasibility study to determine the potential for success
Results:
• The market opportunity for the business idea is good
• The total estimated cost of the project proposal is $[X]
• The feasibility study has determined that the potential for success is high
Next Steps – to proceed with the project proposal, the following steps are recommended:
• [Action 1] – [Budget Allocation], [Start Date] to [End Date]
• [Action 2] – [Budget Allocation], [Start Date] to [End Date]
• [Action 3] – [Budget Allocation], [Start Date] to [End Date] …
Executive Summary
Background
• History
• Requirements
• Solution
Proposal
• Vision and Goals
• Deliverables
• Timeframe
• Resources
• Budget
• Ownership
• Reporting
• Risks
• Issues
• Implications
• Success Criteria
• Authorization
Appendix
• Supporting Documentation
Executive Summary:
• [Summary of History], [Summary of Requirements], [Summary of Solution].
• [Summary of Project Vision], [Summary of Goals], [Summary of Deliverables], [Summary of Timeframes].
• [Summary of Resources], [Summary of Budget], [Summary of Success Criteria].
Background:
• History – [Company Name, [Company History]
• Requirements – [Business Problem], [Business Opportunity]
• Solution – [Purpose of Solution], [Scope of Solution], [Approach to Solution]
Proposal:
• Vision and Goals – [Company Vision], [Company Goals]
• Deliverables
• [Deliverable 1] – [Description], [Notes]
• [Deliverable 2] – [Description], [Notes]
• [Deliverable 3] – [Description], [Notes] …
• Timeframe
• [Deliverable 1] – [Start Date] to [End Date]
• [Deliverable 2] – [Start Date] to [End Date]
• [Deliverable 3] – [Start Date] to [End Date] …
• Resources
• [Resource 1] – [Type], [Quantity], [Notes]
• [Resource 2] – [Type], [Quantity], [Notes]
• [Resource 3] – [Type], [Quantity], [Notes] …
• Budget – [Budget Allocation], [Return on Investment]
• Ownership
• Project Manager – [Name], [Contact Details]
• Project Customer – [Name], [Contact Details]
• Project Sponsor – [Name], [Contact Details] …
• Reporting – [Communication Methods], [Meeting Schedule], [Reporting Frequency]
• Risks
• [Risk 1] – [Details], [Chance of Occurring]
• [Risk 2] – [Details], [Chance of Occurring]
• [Risk 3] – [Details], [Chance of Occurring] …
• Issues
• [Issue 1] – [More Information], [Possible Impact]
• [Issue 2] – [More Information], [Possible Impact]
• [Issue 3] – [More Information], [Possible Impact] …
• Implications – [Missed Business Opportunities], [Cost to the Business]
• Success Criteria
• [Key Success Metric 1]
• [Key Success Metric 2]
• [Key Success Metric 3] …
• Authorization
• Project Sponsor – [Name], [Position], [Current Date], [Signature]
• Project Customer – [Name], [Position], [Current Date], [Signature]
Appendix:
• Supporting Documentation
• [Company History]
• [Research Materials]
• [Statistics or Estimates]
• [External Quotes]
• [External Tenders]
• [Detailed Cost Spreadsheets]
• [Detailed Benefit Spreadsheets]
• [Other Relevant Information]
• [Other Relevant Correspondence]
Započnite s kratkim opisom projekta i njegovih ciljeva – objasnite zašto je vaš projekt važan.
Koristite tablice, grafikone i ostala vizualna pomagala – prikažite ključne točke koristeći gantograme, kružne grafikone i slično.
Budite jasni i koncizni – rječnik koji koristite za sažetak projekta treba biti bez žargona i lak za razumijevanje.
Iskoristite popise s grafičkim oznakama – sažeto zapisujte informacije.
Ready to put our project summary templates to use?
LiveAgent is the most reviewed and #1 helpdesk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 30-day trial.
Ako slijedite ove savjete, možete biti sigurni da će vaš sažetak projekta biti učinkovit u komuniciranju napretka vašeg projekta vašim dionicima. Krojenje vašeg sažetka prema vašoj ciljanoj publici će također osigurati da pružate najrelevantnije informacije. Sažeci projekata mogu biti vrijedan alat u dobivanju financiranja ili podrške za buduće projekte, tako da se pobrinite da dobro napravite vaš sažetak.
Uz malo planiranja i korištenja prilagodljivih predložaka, možete kreirati visokokvalitetan presjek vašeg projekta, uključujući ključne informacije kao što su naslov projekta, datum početka i završetka, ciljevi i postignuti rezultati. Dajte dionicima jasnu sliku napretka vašeg projekta. Nakon pažljive kolekture, sažetak vašeg projekta će biti spreman da ga podijelite s vašim timom i dionicima.
U različitim trenucima životnog ciklusa projekta, od planiranja do izvršenja i završetka. Vaš upravljački tim treba odlučiti kada je sažetak projekta najkorisniji i krojiti ga po tome.
Postoji širok raspon mogućnosti, od nekoliko rečenica do nekoliko stranica, ovisno od opsega projekta i potreba ciljane publike. Međutim, općenito se savjetuje da sažeci budu koncizni kako bi zadržali pažnju čitatelja i učinkovito iskomunicirali ključne informacije.
On primorava vaš tim da zapiše osnovne elemente i ohrabruje jasnu i transparentnu komunikaciju od početka. Posjedovanje izvještaja koji je je lak za podijeliti bilo kada kada trebate interno ili eksterno prezentirati vaš projekt također štedi dosta vremena.
Daje vam plan puta projekta koji vas vodi kroz različite faze u stvarnom vremenu. Informirajte vaš tim koristeći vaš sažetak projekta, koristite ga za predstavljanje ključnih ažuriranja dionicima i/ili se pozivajte na njega tijekom kretanja između različitih faza.
Jedna od njih je nedostatak krojenja informacija po određenoj publici – svi čitatelji nisu zainteresirani ili ne trebaju znati sve detalje vašeg projekta. Još jedna od grešaka je preplavljivanje čitatelja informacijama, što otežava prepoznavanje ključnih točaka. Također je važno obaviti kolekturu vašeg sažetka, jer se pogreške mogu negativno odraziti na vas i vaš projekt.
Poslovni izvršni sažeci su obično kraći i više fokusirani na informacije s više razine koje su potrebne za prijedloge financijskih ulaganja. Oni su sažete verzije projektnih planova koje se predstavljaju na sastancima s donositeljima odluka ili kao poslovni plan u brzoj prezentaciji za potencijalne investitore koji nemaju puno vremena.
Izvršni sažeci projekta se obično koriste za vanjsku publiku kao što su potencijalni investitori ili dionici. Oni pružaju brzi pregled vašeg poslovnog plana, uključujući opis vaše kompanije, financijske informacije i analizu tržišta. Sažeci projekta, s druge strane, su obično veći dokumenti za internu upotrebu koji opisuju projekt u kratkim crtama.
Predlošci obrazaca help desk zahtjeva
Otkrijte predloške obrazaca za help desk zahtjeve na LiveAgent-u! Pružite višekanalnu podršku i poboljšajte korisničko iskustvo kroz jednostavne i učinkovite obrasce. Naučite kako bolje razumjeti svoje kupce, sakupljati korisne uvide te unaprijediti produktivnost vaših agenata. Posjetite nas i isprobajte besplatno!
Email predlošci za zaključani sadržaj
Discover effective email templates for gated content with LiveAgent. Learn how to generate leads by providing valuable content, automate emails, and tailor them to your company's needs. Explore customizable templates for content delivery notifications. Try LiveAgent free for 14 days and enhance your marketing strategy!
Email predlošci za zahtjev za povratnim informacijama
Otključajte moć povratnih informacija s besplatnim email predlošcima LiveAgent. Poboljšajte odnose s klijentima kroz personalizirane ankete i upitnike, te unaprijedite usluge i proizvode. Isprobajte LiveAgent i izgradite snažne veze s klijentima uz jednostavne i kreativne email zahtjeve za povratnim informacijama!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team