Recenzije chatbotova su temeljene na procjeni ovih ključnih faktora:
Lakoća korištenja: Koliko je težak za postaviti? Je li lak za korištenje ili zahtijeva određeno tehnološko znanje? Koliko se svaki chatbot može prilagoditi? Koliko lako možete postavti sučelje za razgovor i prilagoditi chatbot kako bi pristajao potrebama vašeg poduzeća?
Implementacija: Koliko teško je planirati tijek rada chatbota i do koje razine možete planirati razgovorr između chatbota i klijenta? Može li se integrirati s drugim sustavima ili chat platformama?
Izvedba: Koliko dobro chatbot razumije i odgovara na upite korisnika? Jesu li odgovori koje chatbot daje ispravni i točni?
Cijena: Koliko košta implementacija određenog chatbota? Kakva je mjesečna cijena u usporedbi s konkurencijom? Koje značajke su uključene u cijenu?
Također trebate uzeti u obzir industriju i planirano korištenje chatbota za vaše poslovanje jer oni mogu nuditi različite značajke i mogućnosti.
Međutim, pregledom različitih chatbotova možete vidjeti da izvedba dosta ovisi o tome koliko ste ga dobro postavili. Vaša konfiguracija naprednih značajki chatbota će imati utjecaj na sveukupnu izvedbu.
Glavna svrha chatbota je simulacija razgovora s posjetiteljima web stranice putem interneta. Oni se mogu koristiti za različite svrhe, kao što je odgovaranje na pitanja korisnika, pružanje korisničke usluge, pomoć pri online transakcijama i više. Određena upotreba chatbota je određena potrebama i ciljevima poduzeća te ovisi o njegovoj implementaciji, prilagodbi i dizajnu. Neki jednostavni chatbotovi mogu biti dizajnirani da budu pomoćnici za općenitu upotrebu, dok drugi mogu biti građeni za razne strogo određene zadatke.
AI-pogonjeni chatbotovi su računalni programi ili softver koji oponaša stvarne agente korisničke službe. Oni mogu imati tečnu konverzaciju s klijentima i web posjetiteljima te su programirani da koriste umjetnu inteligenciju (AI) i strojno učenje (ML) za interpretaciju ljudskog jezika (pisanog ili izgovorenog) i davanje odgovora. Veći broj podataka iz kojih chatbot može učiti rezultira davanjem odgovora koji su sve sličniji ljudskim odgovorima.
Na primjer, chatbot se može koristiti na web stranicama za odgovaranje na pitanja o proizvodima ili uslugama. Danas moćni chatbotovi koriste prirodno razumijevanje jezika (NLU) kako bi odredili potrebe korisnika. Kada netko postavi pitanje, chatbot prepoznaje namjeru iza tog pitanja, traži najprikladniji odgovor i šalje ga osobi koja je postavila pitanje.
Chatbotovi mogu biti korisni virtualni agenti jer odrađuju 24/7 smjene u korisničkoj službi i brzo odgovaraju na standardne upite klijenata, što pomaže poboljšati učinkovitost rada. Međutim, oni su jedini računalni softver manje napredan nego ljudi i ponekad ne razumiju što se traži od njih ili možda nemaju točan odgovor.
NLP ili prirodno procesuiranje jezika je ogranak informatike. U kontekstu AI-pogonjenih chatbotova, NLP je softver umjetne inteligencije koji omogućuje chatbotovima razumijevanje i procesuiranje ljudskog jezika (pisanog ili izgovorenog) kako bi mogli smisleno odgovoriti na pitanja korisnika..
Automatski odgovori su prethodno napisani odgovori koje chatbotovi koriste kako bi odgovorili korisnicima. Oni su temeljeni na ključnim riječima i uzorcima prikupljenima iz korisničkih unosa. Oni mogu biti učinkoviti u odgovaranju na obična pitanja. Međutim, oni ponekad oduzimaju dozu ljudskosti chatbotu. Virtualni agenti pružaju automatske odgovore na upite korisnika, što može pomoći poboljšati učinkovitost rada, automatizirati manje zahtjevne administrativne zadatke i smanjiti količinu rada agenata korisničke službe.
Neki chatbotovi mogu koristiti podatke klijenata za razumijevanje ljudskog ponašanja na individualnoj razini. Faktori kao što su preferencije pri pretraživanju ili prethodne kupnje mogu pomoći chatbotovima u pružanju personaliziranije korisničke usluge i preporuka. Personalizacija je ključna za kreiranje odličnog iskustva klijenata i ispunjavanje potreba svakog klijenta. Međutim, kako personalizacija postaje sve češća, očekivanja klijenata je sve teže ispuniti.
Integracija chatbota može imati ogroman utjecaj na njegovu korisnost. Chatbotovi se mogu integrirati sa širokim rasponom sustava i aplikacija, kao što su CRM sustavi, emailovi, e-commerce platforme ili kanali društvenih medija. Povezivanjem chatbota s unutarnjim sustavima vaše kompanije, chatbotovi mogu učiniti puno više i to samostalno. Kada chatbot dobije pristup vašim back-end podacima i podacima koji su povezani s klijentima, on može pomoći vašim klijentima s njihovim specifičnim slučajevima, umjesto davanja osnovnih i generičkih uputa.
Strojno učenje je korištenje kompleksnih algoritama za dobivanje uvida iz uzoraka u podacima. Oni se mogu koristiti za poboljšanje sposobnosti chatbotova kako bi se ponašali sličnije ljudima. Korištenjem strojnog učenja možete pružati personaliziranije korisničko iskustvo jer će chatbot analizirati korisničke integracije kako bi pružio preciznije preporuke. Chatbotovi koji koriste strojno učenje mogu prikupljati podatke o vašim klijentima i ciljanoj publici bez korištenja kolačića.
Višejezični virtualni agenti koriste umjetnu inteligenciju (AI) za odgovaranje na pitanja ili izvršavanje različitih zadataka na jeziku koji klijent preferira. Ovi chatbotovi imaju mogućnost otkrivanja jezika, što pomaže pružanju višejezične potpore korisnicima i klijentima diljem svijeta. To značajno povećava skalabilnost vašeg poslovanja i poboljšava korisničko iskustvo. Višejezični chatbotovi također mogu pomoći smanjiti troškove jer su jeftinije rješenje u odnosu na proširivanje vašeg helpdesk tima zapošljavanjem agenata korisničke službe sa znanjem više jezika.
Svako klijentocentrično poduzeće zna da je analiza interakcija i ponašanja klijenata ključ pružanja izvrsnih korisničkih iskustava. Chatbotovi su odlični u pružanju detaljne statistike i uvida koji mogu biti dragocjeni za razvoj uspješne poslovne strategije. Ove analize su podaci u realnom vremenu koje chatbot generira putem interakcija s posjetiteljima vaše web stranice.
Svaki put kada chatbot ima interakciju s klijentom, on prikuplja informacije kao što su količina chata, dužina razgovora, stopa odbijanja, zadovoljstvo korisnika, prosječno vrijeme odgovora i druge važne informacije. Svi ti podaci su ključni za mjerenje izvedbe chatbota. Također se mogu i koristiti za maksimiziranje potencijala i učinkovitosti koje on može donijeti vašem poslovanju. Nadalje, vaši timovi za prodaju i marketing mogu koristiti ove informacije za razumijevanje potreba vaših klijenata, poboljšanje njihovog iskustva, poboljšanje prodaje, povećanje učinkovitosti rada i još puno toga.
Chatbotovi mogu rješavati neograničen broj upita istovremeno. To omogućava vašem helpdesk timu da se fokusira na kompleksnije i važnije zadatke. Ovi AI-pogonjeni chatbotovi osiguravaju da vaše poduzeće može rješavati veću količinu chatova tijekom špice, bez potrebe za zapošljavanjem više agenata korisničke službe.
U usporedbi s agentima korisničke službe koji se mogu fokusirati samo na jedan upit klijenta, chatbotovi mogu istovremeno odmah pružati na tisuće odgovora.
Još jedan od faktora koji poboljšava korisničku uslugu i korisničko iskustvo je to što chatbotovi mogu komunicirati na više jezika. To vam dopušta ulazak na nova tržišta te drži troškove niskima.
Chatbotovi također mogu biti integrirani sa ostalim sustavima i platformama. To pruža besprijekorno omni-kanalno iskustvo koje klijentima daje opciju komunikacije putem chat platformi koje oni preferiraju.
Chatbotovi su dostupni 24/7 za pomoć klijentima u bilo koje doba dana ili noći. Oni također brzo odgovaraju, što održava glatku komunikaciju između poduzeća i klijenta. Klijent može postaviti bilo koje pitanje i dobiti odgovor odmah, bez čekanja na idućeg dostupnog agenta.
Poduzeća rastu, što znači više prometa za njihove web stranice. Posjedovanje skalabilne korisničke podrške će omogućiti kontakt centrima rješavanje veće količine prometa. Umjesto ulaganja u zapošljavanje više agenata korisničke službe, poduzeća mogu koristiti vremenski efikasne chatbotove koji mogu rješavati više upita odjednom.
Chatbotovi također nude personalizirane dodire i interaktvno jedan-na-jedan iskustvo na temelju individualnih odgovora klijenata.
Ušteda troškova je još jedna od ključnih prednosti korištenja chatbota. Iako implementacija chatbota zahtijeva ulaganje, ono je i dalje nisko u usporedbi s troškovima tradicionalne korisničke podrške, koji uključuju radnu snagu, plaće i obuku.
Chatbotovi su odličan alat za praćenje i prikupljanje podataka o klijentima, uzoraka pri kupnji i analizu ponašanja klijenata.
Također možete prikupiti povratne informacije putem jednostavnih pitanja i anketa o korisničkom zadovoljstvu. To će pomoći poboljšati vaše usluge i proizvode te optimizirati vašu web stranicu za bolje korisničko iskustvo.
Korištenje chatbot analitike može pomoći da vidite kako chatbot funkcionira i pokazati uvide u to kako se posjetitelji angažiraju s vašim poduzećem.
Čak i sa svojim prirodnim procesuiranjem jezika, chatbotovi ne mogu potpuno razumjeti upite i osjećaje klijenata. To znači da mogu pružiti odgovore koji nisu uvijek 100% točni ili prikladni, što može dovesti do frustracije.
Chatbotovi ne mogu prilagoditi svoje odgovore individualnim korisnicima na način na koji stvarni agenti mogu, tako da konverzacija može izgledati manje osobno ili angažirajuće.
Za pružanje visokokvalitetnog iskustva, chatbotovi trebaju personalizaciju. Ako previše prate scenarije i daju isti odgovor na različita pitanja, to može dovesti do smanjene produktivnosti i nanijeti štetu ugledu vašeg poduzeća. Pohrana prethodnih kupnji i radnji klijenata može pomoći u izgradnji profila koji će chatbotu pomoći da preporuči proizvode koji će korisniku biti zanimljivi.
Chatbotovi trebaju neprestano održavanje, optimizaciju i revizije kako bi pravilno funkcionirali. Trebate nadograđivati njihovu bazu podataka s novim podacima, tako da oni mogu učinkovito odgovarati na pitanja klijenata. Također trebate imati na umu da svaki put kada pravite promjene vezane za vašu kompaniju, morate promijeniti i chatbotove odgovore sukladno tome, kako bi izbjegli greške i netočne odgovore.
Chatbotovi su skloni greškama kada posjetitelji postave pitanja koja nisu u njihovoj bazi podataka. To čini odgovaranje nemogućim ili stvara petlju. Te greške mogu biti frustrirajuće za klijente.
Postoje i etička pitanja u vezi korištenja umjetne inteligencije i chatbotova. U današnje vrijeme, svijet je sve više i više ovisan o tehnologiji u velikom broju industrija. Iako tehnologija povećava učinkovitost i smanjuje troškove, ona ima i velik utjecaj na nezaposlenost. To je zato što chatbotovi i AI mogu automatizirati zadatke koje su prethodno obavljali ljudi.
Korisnička služba je jedna od industrija koje su najviše pogođene time. Chatbotovi se već često koriste za komunikaciju s klijentima i rješavanje upita klijenata. Kako te tehnologije postaju sve naprednije, moći će rješavati i kompleksnije zadatke, što može dovesti do toga da ljudi izgube posao.
Nedostak je u tome što botovi mogu izvršavati samo određeni set funkcija i ne mogu učiniti ništa van tog opsega. Chatbotovi su kreirani za odgovor na jednostavna i dobro definirana pitanja. To znači da možda neće moći rješavati kompleksnije situacije kada se klijenti žale ili pitanja koja zahtijevaju odluku. Njihov ograničeni raspon je razlog zašto chatbotovi nisu namijenjeni da u potpunosti zamijene agente korisničke službe
Chatbotovi su računalni programi koji se mogu koristiti u raznim industrijama kako bi pomogli s ključnim zadacima kao što je korisnička služba, online kupovina, prikupljanje podataka o klijentima, preporuka proizvoda i više. Kompanije koriste chatbotove kako bi uštedjele resurse i vrijeme te pomogle u pružanju brze podrške klijentima.
Ovo su neki od primjera kako možete koristiti chatbotove u svom poslovanju:
Chatbotovi korisničke službe pružaju pomoć klijentima 24/7. Mogu se spojiti na bazu znanja kompanije kako bi odgovorili na osnovna pitanja i upite. Time automatiziraju zadatke koje bi inače rješavali agenti podrške, što njima ostavlja više vremena da se fokusiraju na kompleksnije probleme. Botovi korisničke službe mogu rješavati pritužbe klijenata i probleme vezane za proizvode ili usluge, objašnjavati tehničke probleme i više. U složenijim slučajevima, mogu prikupljati i informacije o klijentima, kao što je ime, broj narudžbe i vrsta problema. Mogu i proslijeđivati ove podatke agentima za analizu.
Chatbotovi postaju moćan marketinški alat za velik broj poduzeća. Oni pomažu poboljšati angažman klijenata sa svojim sposobnostima vođenja konverzacije. Korištenje chatbotova za marketing i prodaju omogućava kompanijama angažman s potencijalnim klijentima 24/7, bez potrebe da timovi zaduženi za marketing ili prodaju budu online. Chatbotovi mogu proaktivno prodavati, angažirajući se s posjetiteljima vaše web stranice i preporučujući im proizvode na temelju toga što su posjetitelji pregledali na vašoj stranici ili što imaju u svojim kolicima za kupnju. Također mogu pomoći vašem poduzeću da postigne veći angažman s potencijalnim klijentima.
HR odjeli mogu koristiti chatbotove kao virtualne pomoćnike za pomoć u automatizaciji HR operacija kao što je prikupljanje životopisa, praćenje prijava, zakazivanje intervjua, proces regrutacije, uključivanje ili prikupljanje povratnih informacija od zaposlenika. HR chatbotovi mogu biti obučeni za komunikaciju sa zaposlenicima i analizu informacija. Čak mogu i predlagati rješenja kako bi poboljšali suživot unutar organizacije.
Botovi mogu biti korišteni za širok raspon bankarskih aktivnosti i financijskih usluga, kao što je vođenje računa klijenata, procesuiranje transakcija, pružanje detalja o računu, informacije o stanju računa i tako dalje.
Također mogu služiti kao virtualni financijski savjetnici. Mogu pratiti klijentove navike trošenja, postaviti podsjetnike za plaćanje ili pratiti dolazne i odlazne transakcije.
Chatbotovi mogu otkriti sumnjive aktivnosti i obavijestiti klijente u slučaju hakiranja bankovnog računa.
Velik broj financijskih institucija koristi chatbotove za automatizaciju svakodnevnih administrativnih zadataka kao što je rješavanje pritužbi klijenata, odgovaranje na osnovne upite, nuđenje savjeta u vezi s ulaganjem i još puno više.
Chatbotovi postupno postaju popularniji za velik broj poduzeća u različitim industrijama jer štede vrijeme i novac obavljajući svakodnevne zadatke. Međutim, oni ne mogu potpuno zamijeniti sve sposobnosti stvarnog agenta, jer ne mogu rješavati kompleksnije zadatke i nedostaje im empatija i osobni dodir.
Uvijek trebate razmisliti o svojim klijentima i njihovim preferencijama te im dati mogućnost da se povežu sa stvarnim predstavnikom, ako žele. Time poboljšavate cjelokupno iskustvo klijenata i njihovo zadovoljstvo.
Chatbotovi dolaze s velikim brojem prednosti koje mogu pomoći rastu vašeg poduzeća, privlačenju više klijenata, poboljšanju učinkovitosti rada vaših zaposlenika i generiranju prihoda. Međutim, kao i svaki komad tehnologije, oni također dolaze s nekim nedostacima koje trebate uzeti u obzir kada razmišljate o implementaciji chatbottova u vašu poslovnu strategiju.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naša web stranica koristi kolačiće (cookie). Ukoliko nastavite, smatramo kako ste dopustili korištenje cookie-a kako je i napisano i našoj Politika privatnosti i cookie pravila.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team