Definicija poziva na akciju (CTA)
Poziv na akciju (CTA) je marketinški izraz koji se odnosi na specifični dio marketinške poruke koji pokušava uvjeriti korisnike da poduzmu određenu akciju. CTA se koriste na svakom koraku prodajnog lijevka. Poziv na akciju može jednostavno ohrabriti angažman (npr. čitanje još jedne blog objave, prijava za novosti, preuzimanje e-knjige) ili motivirati kupnju odmah. To je osnovni dio bilo koje dolazne digitalne marketinške strategije. CTA koriste marketari za web stranice, kao i za email marketinške kampanje kako bi poboljšali angažman klijenata, vodili potencijalne kupce kroz proces kupnje i potakli konverzije.
Poziv na akciju se može pojaviti kao gumb na koji možete kliknuti (gumb poziva na akciju), banner, tekst s hiperpoveznicama ili pop up obrazac na web stranici. Obično je pisan u obliku imperativnih akcijskih fraza kao što su “prijavite se”, “nazovite odmah”, “saznajte više”, “kupite odmah” i slično. Ideja je motivirati korisnike da poduzmu idući korak čineći ga očitim i uvjerljivim, što povećava šanse da će nastaviti kroz vaš lijevak konverzije. Moćan CTA također može dati korisnicima dobar razlog da kupe odmah. “Kupite danas uz 50% popusta” ili “Naručite prije ponoći kako bi dobili besplatan poklon” su neki od primjera CTA koji stvaraju osjećaj hitnosti.
Što čini dobar poziv na akciju?
Vidljivost
Poziv na akciju mora biti lako primjetan kako bi odmah zaokupio pažnju potencijalne mušterije i imao veću stopu klikanja. Veličina fonta bi trebala biti dovoljna da se ističe od ostatka sadržaja na stranici.
Privlačan dizajn
Dobar poziv na akciju je kombinacija uvjerljivog jezika i privlačnog dizajna. Jarke boje kao što su zelena, crvena, žuta i narančasta su poznate kao bolje od ostalih za CTA gumbe. Boja bi također trebala biti u kontrastu s ostatkom stranice.
Akcijski tekst
Autoritativan jezik i akcijski glagoli kao što su “kliknite”, “kupite” i “započnite” obično rade dobro za sadržaj poziva na akciju. Također je uobičajeno pisati tekst iz perspektive posjetitelja (“Započni moju besplatnu probu” umjesto “Započnite vašu besplatnu probu”).
Osjećaj hitnosti
Efektivna strategija je osigurati da vaš CTA stvara osjećaj hitnosti i kreira FOMO (“Kupujte dok zalihe još traju”, “Prijavite se do petka za 15% popusta”). To pomaže uvjeriti posjetitelje da poduzmu akciju odmah.
Usmjeren na korist
Neki od najboljih CTA su usmjereni na korist i jasno naglašavaju prednost koju korisnici dobivaju od određene akcije (“Dobijte odgovor za manje od 60 sekundi”).
Primjeri poziva na akciju
Pozivi na akciju se mogu smjestiti skoro svugdje na stranici. Ovo su neki od najčešćih primjera poziva na akciju na temelju toga gdje su smješteni na web stranici.
CTA u trajnom zaglavlju/podnožju
Ova vrsta CTA je statična na vrhu ili dnu ekrana, ovisno od listanja. To osigurava da CTA ostaje vidljiv i spreman, neovisno od toga gdje su posjetitelji na stranici, ali se ne miješa sa stvarnim sadržajem.
Opcionalni obrasci u bočnoj traci
Obrasci za hvatanje i oglasi u bočnoj traci su neki od najefikasnijih CTA. Oni su smješteni na vrlo vidljivom području web stranice i obično se koriste za gradnju email popisa (“Pretplatite se odmah”).
CTA na kraju sadržaja
Ovaj poziv na akciju se pojavljuje na kraju sadržaja, obično članka/blog objave. Pomaže u angažiranju čitatelja bloga koji su došli do tog dijela stranice i stoga su skloniji konverziji.
Pop-up CTA na izlazu
Ovi CTA se pojave kada netko ima namjeru otići s vaše stranice (obično kada se kursor približava gumbu X) i odličan su način za hvatanje potencijalnih klijenata prije nego odu. Istraživanje dokazuje da pop-upovi na izlazu uhvate 35% ljudi koji su htjeli otići.
Kako znate radi li vaš poziv na akciju dobro?
Konstantno mjerenje uspjeha vašeg poziva na akciju, uključujući A/B testiranje različitih verzija će vam pomoći poboljšati odgovor i stope konverzije. Preporučuje se da procjenjujete efektivnost vaših CTA praćenjem i analiziranjem ove dvije metrike:
stopa klikanja (CTR): CTR se mjeri dijeljenjem ukupnog broja jedinstvenih posjetitelja s brojem posjetitelja koji kliknu na CTA gumb. Sudeći po Vye istraživanju, prosječan CTR za elemente poziva na akciju je 4.23 posto diljem različitih industrija. Međutim, taj broj može značajno varirati od industrije do industrije.
stopa podnošenja: Stopa podnošenja je postotak posjetitelja koji su kliknuli na CTA gumb i zatim podnijeli svoje informacije/ispunili obrazac ili poduzeli bilo koju drugu radnju koju ste vi htjeli da poduzmu.
Na kraju, cilj svakog poziva na akciju je odvesti posjetitelje do konačne odluke (obično je to kupnja vašeg proizvoda ili usluge). Dakle, ako vaš CTA dobro radi, trebali bi vidjeti povećano stvaranje mogućih klijenata i njihovu konverziju.
Engage with website visitors and potential customers
Improve your customer service game with LiveAgent's help desk software packed with features!
Pogledajte kako stvoriti učinkovit CTA
Poziv na akciju (CTA) je moćan marketinški alat koji potiče i navodi klijente da poduzmu određenu akciju. Učinite svoje CTA-ove jasnima, privlačnima i lako pratljivima. Koristite jezične izraze usmjerene na akciju, strategijsko postavljanje i vizualne elemente kako biste privukli pažnju. Redovito testirajte i optimizirajte svoje CTA-ove radi maksimalne učinkovitosti u poticanju konverzija i postizanju marketinških ciljeva.
Frequently Asked Questions
What is a call to action (CTA)?
A call to action (CTA) is a statement used in marketing to motivate users to perform a certain desired action. That can range from simply engaging prospects (like encouraging users to subscribe to your newsletter) to prompting them to purchase immediately. CTAs are usually presented as buttons or hyperlinked texts and can be found at any stage of a conversion funnel.
Što je poziv na akciju (CTA)?
Poziv na akciju (CTA) je izraz koji se koristi u marketingu za motivaciju korisnika da izvedu određenu željenu akciju. To može varirati od jednostavnog angažiranja potencijalnih klijenata (kao što je ohrabrivanje korisnika da se pretplate na vaše novosti) do njihovog požurivanja da kupe odmah. CTA se obično predstavljaju kao gumbi ili tekstovi sa hiperpoveznicom i mogu se naći u svakom stadiju lijevka konverzije.
What makes a good call to action?
A good call to action is easily noticeable and instantly attracts visitors’ attention. It has a compelling design and includes actionable text that encourages users to take immediate action. Some of the most effective CTAs convey a sense of urgency and highlight the benefits users will get by clicking on the CTA button.
Što čini dobar poziv na akciju?
Dobar poziv na akciju se lako primijeti i odmah privlači pažnju posjetitelja. Ima privlačan dizajn i uključuje akcijski tekst koji ohrabruje korisnike da poduzmu akciju odmah. Neki od najefektivnijih CTA izazivaju osjećaj hitnosti i naglašavaju prednosti koje će korisnici imati ako kliknu na CTA gumb.
What are examples of a call to action?
The most common and most efficient CTA instantly highlights benefits. It is visible, compelling, well designed with actionable texts and a sense of urgency. Statically located as persistent header/ footer CTAs, sidebar opt-in forms, end-of-content CTAs and exit-intent popups.
Koji su primjeri poziva na akciju?
Najčešći i najefikasniji CTA odmah naglašava koristi. On je vidljiv, privlačan, dobro dizajniran, ima akcijski tekst i osjećaj hitnosti. Statički lociran kao CTA u fiksnom zaglavlju/podnožju, opcionalni obrasci sa strane, CTA na kraju sadržaja i pop upovi koji iskaču kada korisnici napuštaju stranicu.
How do you know if your call to action is working well?
Measure it. The most important is your click-through rate (portion of visitors who click on your CTA button) and you can also keep tabs on the submission rate (percentage of visitors who clicked on your CTA and then submitted a form or took any other desired action). Ultimately, if your CTA is working well, you should see improved conversions.
Kako znate radi li vaš poziv na akciju dobro?
Mjerite ga. Najvažnija je vaša stopa klikanja (dio posjetitelja koji kliknu na vaš CTA gumb), a možete voditi računa i o stopi upisa (postotak posjetitelja koji je kliknuo na vaš CTA i onda popunio obrazac ili poduzeo neku drugu željenu akciji). Na kraju, ako vaš CTA dobro radi, trebali bi vidjeti povećanje konverzija.
Nakon što ste naučili sve o pozivu na akciju, možete istražiti kako točno definirati poziv na akciju. Saznajte što čini dobar CTA i kako ga učiniti vidljivim, privlačnim i usmjerenim na korist.
Ako vas zanima kako stvoriti učinkovit CTA, pogledajte naš vodič o primjerima poziva na akciju. Otkrijte različite vrste CTA-ova, poput onih u trajnom zaglavlju ili pop-up CTA na izlazu.
Otkrijte kako učinkovito upravljati količinom poziva u vašem pozivnom centru s LiveAgent-om. Naučite prepoznati veliku glasnoću poziva i primijeniti strategije poput dodatnih servisnih kanala i resursa za samoposluživanje. Optimizirajte svoje operacije kako biste smanjili troškove i povećali zadovoljstvo korisnika. Isprobajte besplatno!"
Predlošci za email pozivnicu na razgovor
Otkrijte učinkovite predloške za email pozivnice na razgovor i poboljšajte poslovnu komunikaciju putem telefona. Optimizirajte svoje emailove, zakazujte važne sastanke i izbjegnite da vaša poruka izgubi se u neredu. Posjetite našu stranicu i unaprijedite odnose s klijentima već danas!