Što je dvotonska višefrekventna signalizacija?
Dvotonska višefrekventna signalizacija (poznata i kao DTMF) telekomunikacijska je tehnologija za prijenos informacija između telefonskih uređaja i centara za komutaciju telefona pomoću zvučnih tonova unutar pojasa koji se šalju preko govornih frekvencija. Jednostavno rečeno, DTMF signalizacija prevodi zvučne tonove s pritiskanja tipki na telefonskim tipkovnicama u čitljive informacije koje telekomunikacijske tvrtke koriste za obradu dolaznih telefonskih poziva.
Mreža telekomunikacijskih tvrtki pod nazivom The Bell System uvela je DTMF 1963. Kasnije je postala zaštićena marka “Touch-Tone” za upotrebu u telefonima s tipkama. Prvenstveno se koristio za telefonsku signalizaciju do i s lokalne centrale, iako je DTMF omogućio međugradske pozive i danas se naširoko koristi u telekomunikacijama i pozivnim centrima.
Kao što naziv govori, dvotonska višefrekventna signalizacija koristi kombinaciju osam audio frekvencija koje se prenose u parovima za predstavljanje šesnaest signala, predstavljenih s deset numeričkih znamenki, slovima od A do D i simbolima # i *. Tipke A, B, C, D na kraju su ispale iz telefonskih aparata i uglavnom se koriste u radijskoj opremi i kontroli interne mreže telefonskih tvrtki.
Za što se koristi dvotonska višefrekventna signalizacija?
DTMF radi dodjeljujući osam različitih audio frekvencija redovima i stupcima tipkovnice. Svaki red biranja definiran je niskom tonskom frekvencijom, a svaki stupac visokom tonskom frekvencijom. Kada se pritisne tipka koja odgovara broju ili simbolu, telefon generira ton koji istodobno kombinira visokofrekventne i niskofrekventne signale. Ovaj jedinstveni par signala zatim se prenosi na lokalnu centralu i dekodira kako bi se utvrdilo koji je broj biran i kako se na odgovarajući način usmjerava poziv. DTMF se može prenijeti putem aktivnih telefonskih linija, interneta i radija.
Primarna funkcija dvotonske višefrekventne signalizacije je identificiranje biranih brojeva i procesuiranje informacija od korisnika. DTMF se koristi u raznim industrijama, od telekomunikacija (dolazni/odlazni pozivni centri) i financijskih institucija (banke i tvrtke za izdavanje kreditnih kartica) osiguravajućim i zdravstvenim organizacijama. Kod pozivnih centara, DTMF signalizacija uglavnom se koristi za obradu korisničkih zahtjeva, dobivanje identifikacijskih podataka i usmjeravanje telefonskih poziva na temelju unosa s tipkovnice od strane pozivatelja. Osim toga, DTMF tehnologija koristi se zajedno s IVR (Interaktivni glasovni odgovor) i ACD (automatizirana distribucija poziva) za navigaciju kroz izbornike i prikupljanje osjetljivih podataka o korisnicima.
Call center features for better customer experience
Try out all LiveAgent's features today.
Korištenje DTMF signalizacije ima niz prednosti, kao što su:
- Veća sigurnost
Što se tiče dobivanja korisničkog unosa, dvotonska višefrekventna signalizacija pruža višu razinu sigurnosti. Ona uvjerava sugovornike da su njihovi osjetljivi podaci (poput podataka o kreditnoj kartici, brojeva socijalnog osiguranja itd.) zaštićeni od zlonamjernih namjera. Budući kako ljudsko uho ne može protumačiti DTMF tonove, osjetljivi podaci o korisnicima ostaju izolirani od agenata i sustava za snimanje poziva.
- Smanjena mogućnost pogreški
S dvotonskom višefrekventnom tehnologijom postoji samo jedna točka unosa podataka. Bez DTMF-a pozivatelj bi morao pročitati podatke jer bi ih agent morao upisati u svoju stolnu aplikaciju, povećavajući mogućnost pogrešaka na oba kraja.
- Poboljšane metrike pozivnih centara
Dobivanje korisničkog unosa putem dvotonske višefrekventne signalizacije također može poboljšati nekoliko <a href=”/academy/best-practices-industry-standards/”>mjernih podataka dolaznih pozivnih centara</a> , na primjer <a href=”/customer-support-glossary/average-handle-time-aht/”>Prosječno vrijeme rukovanja</a> (AHT). Budući kako agenti ne moraju ponavljati korisničke podatke pozivaocu kako bi potvrdili točnost unosa, prosječno trajanje interakcije s pozivateljem se smanjuje. Osim toga, povećana sigurnost koju pruža DTMF može pridonijeti poboljšanju razine zadovoljstva korisnika.
Koja je razlika između pulsnog i DTMF biranja?
Pulsno biranje i dvotonsko višefrekvencijsko (DTMF) biranje dva su sustava koja se koriste u telefonskoj signalizaciji za identifikaciju telefonskog broja koji pozivatelj bira. U pulsnom biranju, impulsi se stvaraju brzim povezivanjem i prekidanjem telefonske veze. Pulsno biranje označava svaku znamenku u telefonskom broju nizom klikova koji odgovaraju samo toj znamenci. Tako 1 predstavlja jedan klik, 2 dva klika itd. Brojevi se biraju s kratkim razmakom između impulsa kako bi se identificirala jedna znamenka od sljedeće.
DTMF biranje koristi različite tonove za označavanje različitog broja. Stoga bi umjesto slanja više signala za svaku znamenku trebao poslati samo jedan za svaku znamenku. Prije uvođenja DTMF biranja telefonske komunikacijske mreže ovisile su o pulsnom biranju. Međutim, imao je nedostatak što je bio ograničen na lokalne veze za razmjenu i zahtijevao je posredničkog operatora za povezivanje poziva na velike udaljenosti. Od pokretanja DTMF-a, tonsko biranje postalo je primarna metoda biranja koja je postupno zamijenila pulsno biranje (zajedno s pripadajućim telefonima s rotacijskim biranjem). Unatoč tome, većina telefonskih sustava koji koriste tonsko biranje također mogu prepoznati i raditi s pulsnim biranjem.
Efficient call center software just one click away
Start your 14-day free trial, no credit card required.
Frequently Asked Questions
Što je dvotonska višefrekventna signalizacija?
Dvotonska višefrekventna signalizacija (DTMF), također nazvana i dodirni ton, sustav je koji se koristi za telekomunikacijsko signaliziranje preko aktivne telefonske linije u frekvencijskom području glasa između komunikacijskih uređaja. Kad god se bira broj, lokalna centrala dekodira DTMF kako bi usmjerila poziv. DTMF sustavi koriste osam različitih frekvencijskih signala koji se prenose u parovima (jedan visokofrekventni i jedan niskofrekventni) za predstavljanje 16 različitih brojeva, slova i simbola.
Za što se koristi dvotonska višefrekventna signalizacija?
Danas se DTMF signalizacijska tehnologija naširoko koristi u industriji pozivnih centara za usmjeravanje dolaznih poziva pomoću unosa s tipkovnice od strane pozivatelja i obrade zahtjeva korisnika. Kada je uparen s Interactive Voice Response (IVR), DTMF omogućuje automatizirani samouslužni izbornik i prikuplja osjetljive podatke o korisnicima. Kao rezultat toga, ima niz prednosti, poput smanjene vjerojatnosti pogrešaka, veće sigurnosti i poboljšanih mjernih podataka (smanjeno prosječno vrijeme upravljanja pozivima).
Koja je razlika između pulsnog i DTMF biranja?
Pulsno biranje i dvotonsko višefrekventno biranje (tonsko biranje) dvije su metode koje se koriste u telefonskoj signalizaciji za prepoznavanje biranog broja. Pulsno biranje koristi različite signalne impulse za označavanje telefonskog broja kojega je pozvao pozivatelj, dok DTMF biranje koristi određene tonove za označavanje broja. Od uvođenja DTMF -a pulsno biranje je izgubilo značaj. Tonsko biranje sada je postalo standard za telefonske tvrtke širom svijeta.
Nakon što ste saznali sve o dvotonskoj višefrekventnoj signalizaciji, možda biste htjeli pročitati više o razlici između pulsnog i DTMF biranja. Ovo će vam pomoći da bolje razumijete kako DTMF tehnologija funkcionira u usporedbi s tradicionalnim metodama biranja. Također, ako želite proširiti svoje znanje o pojmovima vezanim uz korisničku podršku, posjetite naš Rječnik. Tamo ćete pronaći objašnjenja za mnoge druge korisne termine.
Što znači igrati se gluhih telefona?
Otkrijte što znači igrati se gluhih telefona i kako izbjeći ovu frustrirajuću situaciju. Naučite korisne savjete za prekid igre gluhih telefona i poboljšajte komunikaciju putem telefona. Posjetite našu stranicu za više informacija i isprobajte LiveAgent besplatno!
Saznajte sve o HTML-u, najpoznatijem jeziku za stvaranje web stranica i aplikacija. Naučite osnovne elemente HTML-a i kako ga koristiti s CSS-om i JavaScriptom. Isprobajte besplatno HTML uređivanje uz LiveAgent softver te saznajte više o ostalim korisničkim uslugama. Pridružite se najboljima i unaprijedite svoje web iskustvo!