Što je GSM?
GSM ili globalni sustav za mobilnu komunikaciju je najčešći standard (za opis protokola) za digitalne mobilne mreže korišten u bežičnoj telefoniji. Koristi se u Europi i nekim drugim dijelovima svijeta za digitalizaciju, sažimanje i prijenos podataka.
Prethodnici ove napredne usluge za mobilne telefone su bili analogni. Međutim, zbog rastuće baze korisnika, analogni sustavi se nisu mogli nositi s uvođenjem mobilnih telefona i mobilnih mreža. Potreba za uvođenjem jedinstvenog europskog standarda za digitalne mobilne mreže je bila pokretačka snaga iza razvoja ovog naprednog sustava za mobilne telefonske usluge. GSM je zaštitni znak GSM Association (GSMA), udruženja koje ujedinjuje mobilne operatere, zastupa njihove interese i radi zajedno s industrijom.
GSM telefonski sustav prenosi mobilne podatke i glasovne usluge. Mreža prenosi glasovne pozive i korisničke podatke na frekvencijama od 850MHz, 900MHz, 1800MHz i 1900MHz. GSM (2G) koristi tehniku podijeljenog višestrukog pristupa (TDMA) za glasovne pozive i ostalu komunikaciju. GSM digitalizira i sažima podatke te ih šalje kanalom zajedno s ostala dva tijeka podataka, a svaki ima različit vremenski slot.
Razlike između GSM i CDMA mobilnih mreža
Iako na prvi pogled slične, ove dvije tehnologije nisu iste. CDMA ili kodno podijeljeni višestruki pristup je uveden s 2G i 3G generacijama kao uobičajeni standardni protokol za bežičnu komunikaciju. Većina svijeta koristi GSM, osim SAD-a i nekih dijelova Kanade i Japana koji još koriste CDMA.
Neke od najvažnijih razlika između njih uključuju:
- CDMA koristi EVDO tehnologiju za prijenos podataka, dok GSM koristi EDGE
- GSM je manje sklon emisiji zračenja tijekom prijenosa
- GSM je namijenjen za SIM, dok je CDMA specifičan za telefonske uređaje i nije mu potrebna SIM kartica
- GSM omogućuje roaming diljem svijeta, za razliku od CDMA
Ready to build your call center?
LiveAgent's VoIP call center phone system is equipped with numerous advanced features. Try them out today!
Frequently Asked Questions
Koja je kompozicija GSM mreže?
Četiri dijela GSM mreže su mobilni uređaj sa SIM-om, bazna stanica i pristupna mreža, sustav za prebacivanje i osnovna mreža. Ti dijelovi rade zajedno kako bi stvorili GSM telefonsku mrežu.
Koja su ograničenja GSM-a?
Iako se GSM mreža koristi većinom za pojedinačne pozive i drugu bežičnu komunikaciju, neka od njenih ograničenja uključuju potrebu da prijenosnici instaliraju repetitore kako bi povećali pokrivenost, elektroničke smetnje, latenciju kada je broj korisnika velik i ograničenu stopu prijenosa podataka.
Je li GSM siguran?
GSM-ove standardizirane sigurnosne strategije osiguravaju da je on među najsigurnijim dostupnim telekomunikacijskim sustavima. On zadržava povjerljivost i anonimnost GSM korisnika i stoga održava cjelokupnu sigurnost diljem mreže.
Ako ste zainteresirani za poboljšanje korisničke podrške, svakako pročitajte članak o aplikaciji za pozivni centar. Ovaj članak detaljno objašnjava kako takva aplikacija može unaprijediti komunikaciju s korisnicima.
Za agencije koje traže učinkovitije načine interakcije s klijentima, članak o live chat softveru za agencije nudi korisne savjete. Naučite zašto je live chat često bolji izbor od tradicionalnih metoda poput telefona ili e-maila.
Ako razmišljate o uvođenju softvera koji će unaprijediti rad vaše pomoćne službe, pročitajte više o pretpostavljenom softveru pomoćne službe. Ovaj članak odgovara na često postavljana pitanja i pomaže vam razumjeti kako takav softver može poboljšati korisničko iskustvo.
Zanima vas kako ekstenzije mogu pomoći vašem poslovanju? Pogledajte članak o ekstenzijama koji objašnjava njihovu funkcionalnost i prednosti. Članak također pokriva često postavljana pitanja vezana uz ekstenzije.
Za one koji žele saznati više o potrebnoj opremi za vođenje help deska, članak o help desk opremi pruža sveobuhvatan pregled. Naučite koji su alati i oprema ključni za učinkovito upravljanje korisničkom podrškom.
Ako vas zanima što podrazumijeva softverska podrška, pročitajte članak o softverskoj podršci. Ovaj članak pruža odgovore na često postavljana pitanja i otkriva kako ova podrška može poboljšati vaše poslovanje.
Što znači igrati se gluhih telefona?
Otkrijte što znači igrati se gluhih telefona i kako izbjeći ovu frustrirajuću situaciju. Naučite korisne savjete za prekid igre gluhih telefona i poboljšajte komunikaciju putem telefona. Posjetite našu stranicu za više informacija i isprobajte LiveAgent besplatno!
SAML (Security Assertion Markup Language) je XML otvoreni standard za siguran prijenos podataka o provjeri valjanosti između davatelja usluga i identiteta. Iako LiveAgent trenutno ne podržava SAML, planira njegovu implementaciju za centralizirano upravljanje korisnicima i jednostavniji pristup SaaS rješenjima. Isprobajte LiveAgent besplatno i unaprijedite korisničku podršku!
Saznajte sve o HTML-u, najpoznatijem jeziku za stvaranje web stranica i aplikacija. Naučite osnovne elemente HTML-a i kako ga koristiti s CSS-om i JavaScriptom. Isprobajte besplatno HTML uređivanje uz LiveAgent softver te saznajte više o ostalim korisničkim uslugama. Pridružite se najboljima i unaprijedite svoje web iskustvo!
Saznajte sve o GDPR-u, Općoj uredbi o zaštiti podataka, koja štiti osobne podatke građana EU i definirajte smjernice za njihovo prikupljanje i obradu. Upoznajte se s ključnim načelima GDPR-a i osigurajte usklađenost vaše web stranice s europskim propisima. Posjetite našu stranicu za besplatno savjetovanje i saznajte više!