Što je MOS vrijednost za VoIP?
Srednja ocjena mišljenja (MOS) je mjera ili metrika koja se koristi za mjerenje kvalitete VoIP poziva ili kvalitete tona. Umjesto opisivanja vaše VoIP kvalitete neodređenim terminima kao što su dobro ili loše, MOS za VoIP vam daje objektivnu mjeru kvalitete glasa.
Općenito govoreći, MOS je između 1 i 5, gdje 5 označava najbolju kvalitetu VoIP poziva, a 1 znači lošu kvalitetu usluge. Ovi rezultati su lakši za usporediti nego subjektivni testovi i komentari poput “Sjecka mi glas tijekom poziva”.
Mjerenje kvalitete zvuka putem MOS-a također pomaže kada uspoređujete dva različita pružatelja VoIP usluga poziva. Na primjer, možete vidjeti da poslovna VoIP usluga za pozive ima stalno bolje MOS brojke nego besplatna usluga. U tom slučaju izbor usluge s boljom kvalitetom razgovora (tj. većim MOS brojkama) ima smisla.
Kada kvaliteta vašeg razgovora tijekom VoIP poziva pati, provjerite vaš MOS.
Ovaj broj će vam pomoći da vodite stručnije konverzacije s vašim odjelom za tehničku potporu.
Pogledajmo sada bolje srednju ocjenu mišljena (MOS) i kako se izračunava ova mjera za kvalitetu.
Mjerenje MOS-a
U praksi, većina ljudi koristi softver za izračun MOS-a, tako da ne trebate otvarati Excel ili koristiti kalkulator kako bi ručno izračunali ovu metriku. Kad smo kod toga, korisno je znati kako se MOS izračunava, kako bi ga mogli bolje razumjeti.
Prvi korak u računanju MOS-a je prikupljanje sljedećih podataka. Ne zaboravite da možete koristiti softver za nadzor izvedbe mreže kako bi brže prikupili podatke o brojčanim mjerama.
zastoj u širenju – Mjeri vrijeme potrebno da pojedinačni digitalni signal proputuje cijelom mrežom. Kompleksnije mreže s ruterima, prekidačima i ostalim usporenjima imaju veću odgodu širenja. Rečeno jednostavnije, ova mjetrika mjeri zastoje u jednom smjeru kada podaci putuju od vašeg računala do osobe koju pozivate.
zastoj u paketizaciji – Ova vremenska metrika predstavlja vrijeme potrebno za konverziju informacija kao što je zvuk vašeg razgovora u digitalne informacije (tj. glasovne pakete) i njihovo dekodiranje na kraju puta. Zapamtite da korištenje ne-kompresiranog kodeka rezultira nižom odgodom paketizacije.
Tikovi privremene memorije – Digitalni podaci koji čine vaš razgovor se ne isporučuju uvijek kako se to očekuje. Kao rezultat toga, odgode su potrebne kako bi se nadomjestila razlika u vremenu dolaska paketa. Kada postotak izgubljenih paketa poraste, glasovni paketi se moraju ponovno slati. To izaziva još više odgoda u procesuiranju i privremenoj memoriji. Na kraju, problemi s tikovima privremene memorije stvaraju probleme u VoIP-u (prijenosu glasa putem interneta).
Kako počinjete više učiti o nadzoru izvedbe mreže, postoji još par termina koje bi trebali znati za dijagnostiku VoIP problema.
RTP paket – Protokol za prijenos podataka u realnom vremenu (RTP) prenosi glasovne informacije ili glasovne pakete preko mreže. Različiti faktori kao što je gubitak paketa, tikovi i latencija utječu na to hoće li RTP prijenos paketa proteći bez problema. Razumijevanje izvedbe RTP paketa je ključno za pravilno razumijevanje VoIP statistika.
broj paketa – Ova metrika je korisna jer stavlja gubitak paketa u kontekst. Na primjer, ako vaš VoIP poziv ima 50 paketa po sekundi, a vi gubite 5 paketa po sekundi, gubitkom paketa gubite i značajan dio razgovora. Broj paketa varira o ovisnosti od toga koji VoIP kodek se koristi.
simulacija gubitka paketa – Prije početka VoIP poziva možete iskoristiti simulaciju gubitka paketa kako bi procijenili glasovnu kvalitetu poziva. Kada su u pitanju ključni razgovori, poput važnih poslovnih poziva, pametno je koristiti simulaciju gubitka paketa kako bi dijagnosticirali probleme.
Koje su prednosti dobrog MOS-a za VoIP?
Vaša VoIP veza treba održavati dobar MOS kako bi najbolje iskoristili IP telefoniju.
Općenito govoreći, prihvatljiva ocjena je od 4.3 do 5. Međutim, kvaliteta glasovnog poziva se može smatrati “OK” kada vaša srednja ocjena mišljenja padne do 3.6. Ako vidite da pojedinačni rezultati padaju ispod 3.6, vaša konverzacija može početi zvučati kao robotski glas.
Zapamtite da je korisno mjeriti vaš MOS više puta tijekom dana kako bi odredili vaš prosječni rezultat. S nekoliko mjerenja možete pronaći vrijeme kada je vaša internetska veza manje propusna.
Korištenje MOS-a za opis kvalitete vašeg glasa putem IP-a je puno bolje nego općeniti opisi kao “robotski glas” ili “odlična kvaliteta”. Kada imate dostupno više srednjih ocjena mišljenja, možete s mrežnim inženjerima kvalitetnije raspravljati o načinima izbjegavanja problema s kvalitetom tijekom vaših telefonskih poziva.
Kako poboljšati svoje MOS rezultate?
Loša VoIP kvaliteta ne raduje nikoga. Prije nego se prebacite na tradicionalne glasovne pozive, ne gubite nadu. Postoji nekoliko jednostavnih načina za dobiti bolje audio signale.
Potražite pomoć od vašeg pružatelja internet usluga
Započnite s postavljanjem pitanja vašem ISP-u kako izbjeći zakrčenje mreže. Oni vam mogu reći načine poboljšanja kvalitete poziva za vašu cijelu mrežu. Kako bi opisali probleme s kojima se suočavate, ponudite pokretanje ping alata dok ste na pozivu s tehničkom podrškom. Za kompanije s većim mrežama, IT može koristiti alate za nadzor mreže kako bi dijagnosticirali uzrok VoIP problema. U nekim situacijama, procjena mreže može pomoći određivanju uzroka usporavanja mreže.
Možda će vam reći da cijela mreža ima mrežne greške zbog hitnog održavanja. U toj situaciji, možda vam je ponestalo sreće. Razmislite o zakazivanju vaših poziva u neko drugo vrijeme tako da možete izbjeći lošu kvalitetu poziva. U suprotnome, zatražite savjete od vašeg pružatelja internet usluga kako bolje upravljati mrežnim prometom na vašoj lokaciji kako bi dali prioritet telefonskim pozivima.
Popričajte o latenciji mreže s vašim pružateljem VoIP usluga čak i ako oni to ne spomenu prvi.
Vaš pružatelj internet usluga možda ima dodatne savjete temeljene na iskustvu s nadzorom mreže.
Zatražite savjet od vašeg pružatelja VoIP usluga
Visokokvalitetna VoIP mreža je dizajnirana kako bi se izbjegli pozivi koji sjeckaju, ali se to i dalje može dogoditi. Pod pretpostavkom da radite s profesionalnim pružateljima VoIP usluga koji koriste brzi kodek za VoIP pozive, možete odraditi nekoliko testova. Oni mogu odraditi test kvalitete iskustva (poznat i kao QoE za VoIP). Ta mjera uzima u obzir perspektivu stvarnih korisnika koji obavljaju glasovne pozive. Dodatno, mogu odraditi srednju ocjenu mišljenja (MOS) kako bi bolje razumjeli vašu situaciju s digitalnim signalima.
Nakon prikupljanja tih informacija, zatražite savjet od vašeg pružatelja VoIP usluga kako izbjeći daljnju degradaciju kvalitete glasa. Oni mogu predložiti ažuriranje firmwarea vašeg modema ili rutera. Dodatno, promjena mikrofona može pomoći u smanjenju pozadinske buke tijekom telefonskih poziva. Općenito govoreći, pružatelj VoIP usluga za privatne korisnike obično ima slabije kapacitete za poboljšanje kvalitete vašeg glasovnog signala.
Ukratko, postoji nekoliko načina na koje možete poboljšati vaš VoIP MOS i imati bolje pozive.
očuvanje propusnosti mreže – Isključite ostale uređaje i aplikacije prije obavljanja poziva, tako da nemate prepreka u VoIP prometu.
brzina kodeka – Zatražite od vašeg pružatelja VoIP usluga promjenu brzine kodeka. Početne vrijednosti u postavkama kodeka nisu idealne u svakoj situaciji.
Audio visoke kvalitete – Razmislite o korištenju seta slušalica i mikrofona koji poništava buku tijekom razgovora. To vam može pomoći da isključite pozadinsku buku.
Kako napredujete u poboljšanju kvalitete vašeg zvuka, postoji još nekoliko termina koje možete susresti.
faktor ocjenjivanja – To se odnosi na tehničku formulu nazvanu E model. E model se piše kao R = Ro – Is – Id – Ie + A + W. Svaka varijabla u modelu je zaseban faktor ocjenjivanja koji opisuje kvalitetu poziva.
faktor prednosti – Varijabla A u E modelu predstavlja ugodnost za krajnjeg korisnika. Model pretpostavlja da su ljudi spremni tolerirati nižu kvalitetu glasa zbog udobnosti (tj. volja velikog broja ljudi da trpi probleme pri kvaliteti tijekom telefonskog poziva putem mobitela).
osnovni faktor – To je “Ro” u E modelu. Odnosi se na učinak pozadinske buke koji može imati utjecaj na kvalitetu faktora.
Ready to start using VoIP services?
LiveAgent created the call center features to provide superior customer communication via phone.
Frequently Asked Questions
Što je MOS vrijednost za VoIP?
Srednja ocjena mišljenja (MOS) je mjera ili metrika koja se koristi za mjerenje kvalitete VoIP poziva. MOS je između 1 i 5, gdje 5 znači najbolju kvalitetu VoIP poziva, a 1 znači najnižu kvalitetu usluge.
Što čini MOS?
MOS se temelji na više faktora, uključujući zastoje širenja, zastoje u paketizaciji i tikove mreže. Dobro konfiguriran VoIP poslužitelj ima manju vjerojatnost da će se problemi pojaviti, ali se oni mogu pojaviti tijekom bilo koje VoIP usluge.
Kako mjeriti MOS?
Iako je ručno mjerenje MOS-a moguće, mali broj ljudi to uistinu i radi. Ako pokušavate poboljšati izvedbu VoIP uredskih telefona u velikoj kompaniji, koristite mrežne alate. Specijalizirani mrežni alati mogu olakšati i mjerenje latencije mreže.
Koji je dobar MOS za VoIP?
Dobar MOS za VoIP je između 4.3 i 5. Kad god je moguće, potrudite se da vaš MOS bude blizu 5.
Koja je dobra brzina interneta za VoIP?
Većina stručnjaka preporučuje brzinu interneta od 5 megabita za preuzimanje i učitavanje za moderni VoIP. Ova brzina također omogućuje pretraživanje interneta i slanje mailova istovremeno s VoIP pozivom. Kada dijelite svoju internetsku vezu s više ljudi (npr. 100-999 korisnika u velikoj zgradi), kupite najbržu internet uslugu koji si možete priuštiti.
Koje su prednosti MOS-a?
MOS je koristan dijagnostički alat za poboljšanje VoIP poziva. Umjesto jednostavnog opisivanja VoIP poziva kao dobrog ili lošeg, možete dobiti objektivni rezultat do ocjene 5. Kada se koristi s drugim metrikama mreže kao što je latencija, MOS može ubrzati popravke kvalitete VoIP poziva.
Što utječe na MOS vašeg testnog VoIP-a?
Više glavnih faktora utječe na vaš MOS: vaš pružatelj VoIP usluga, pružatelj internet usluga i mreža. Kako bi poboljšali vaš MOS i uživali u boljim VoIP pozivima, poradite na optimizaciji svakog MOS faktora.
Ako ste zainteresirani za poboljšanje kvalitete vaših VoIP poziva, preporučujemo da pročitate članak o QoS VoIP. Ovaj članak objašnjava što je QoS i kako može poboljšati kvalitetu vaših poziva.
Otkrijte sve o VoIP telefonskoj usluzi koja omogućuje glasovne i video pozive putem interneta. Naučite kako VoIP radi, njegove prednosti i nedostatke, te kako odabrati pravog pružatelja usluga. Idealno za poslovanje, VoIP nudi niske troškove poziva i napredne značajke. Posjetite nas i saznajte kako VoIP može unaprijediti vašu komunikaciju!
Otkrijte prednosti non-fixed VoIP brojeva s LiveAgentom! Ovi virtualni brojevi omogućuju vam uspostavljanje lokalne prisutnosti bez fizičkog prebivališta, uz fleksibilnost i isplativost. Saznajte kako koristiti non-fixed VoIP za širenje poslovanja i povećanje povjerenja kupaca. Isprobajte besplatno i proširite doseg vašeg poslovanja već danas!