Kvaliteta usluge (QoS) je jedan od najmoćnijih načina poboljšanja kvalitete VoIP poziva. Saznajte kako ova tehnologija radi i kako čini VoIP pozive pouzdanijima.
Što je QoS VoIP?
Izraz QoS znači “Kvaliteta usluge za glas putem IP-a”. Tehnologija kvalitete usluge je kreirana da riješi uobičajene probleme s VoIP-om. Ponekad ćete imati ograničenu propusnost interneta ako drugi ljudi u vašem kućanstvu ili na vašem poslu koriste internet. Kada se vaš VoIP poziv natječe s ostalim korisnicima, vaš poziv može zastajkivati, patiti od efekta tikova i općenito loše kvalitete glasa. Korištenjem tehnologije za kvalitetu usluge možete smanjiti tikove i optimizirati vašu propusnost.
Je li QoS neophodan za VoIP?
Strogo gledano, QoS nije potreban za VoIP pozive. QoS za VoIP je način poboljšanja kvalitete glasa na prihvatljivu razinu. Bez te tehnologije, vaš poziv može imati probleme zbog gubitka paketa podataka, posebno ako drugi ljudi koriste video konferencije. Tijekom razgovora na VoIP telefonu, vaša konverzacija se pretvara u digitalne informacije i brzo prebacuje kao nizovi “VoIP paketa”. Ako se neki od tih VoIP paketa izgube tijekom komunikacije između uređaja, vaši pozivi mogu patiti.
Ako želite ostaviti dobar dojam na klijente koji zovu vaše urede i sjedište, VoIP QoS tehnologija je odličan izbor.
QoS zahtjevi za VoIP pozive
Ako želite visokokvalitetne pozive putem VoIP mreže, QoS polica je inteligentan izbor. Postoji par uvjeta za učinkovito korištenje QoS-a za VoIP.
Podrška od pružatelja usluga. Pitajte svog pružatelja VoIP usluga nudi li on QoS za telefonske pozive. Ako vaš pružatelj usluga ne nudi QoS, možda ćete morati koristiti drugog pružatelja usluga.
Uvjeti propusnosti. QoS optimizira VoIP promet na vašoj internetskoj vezi. Ako vaša internetska veza ima minimalnu propusnost, QoS možda neće moći puno pomoći. Kao naputak, Savezna komisija za komunikaciju (FCC) u SAD-u daje preporuke za minimalnu propusnost: 25 megabita po sekundi i brzinu učitavanja od 3 megabita po sekundi. Ako je u vašem kućanstvu ili poduzeću više ljudi, možda je najbolje kupiti maksimalnu propusnost koju si možete priuštiti.
Provjerite vaš ruter. Provjerite postavke na vašem ruteru da vidite je li on spreman za QoS VoIP. Na primjer, na vašem ruteru su možda postavljena ograničenja propusnosti. Te postavke će se možda morati promijeniti kako bi podržali QoS.
Postavljanje kvalitete VoIP usluge
Kada ste gotovi s korištenjem VoIP test alata za testiranje usluge, koristite sljedeće korake za početak vašeg postavljanja QoS-a za vaš VoIP telefon. Imajte na umu da će rješavanje problema kao što su tikovi mreže i loša kvaliteta glasa zahtijevati malo eksperimentiranja. Ako trebate naprednu pomoć, razmislite o kontaktiranju mrežnih inženjera vašeg pružatelja VoIP usluga.
Provjerite ograničenja propusnosti. Vaš ruter ili pružatelj internetskih usluga mogu imati postavljena ograničenja ili granice propusnosti. Mrežni inženjeri koriste ove granice kako bi osigurali da svi korisnici mogu učinkovito koristiti internet, bilo da koriste mobilne uređaje ili računala.
Razgovarajte o tehnikama uštede propusnosti. Zatražite od ostalih korisnika u vašem poduzeću ili kućanstvu da umjereno koriste usluge streaminga ili online igara tijekom radnog vremena. Ova promjena će sama po sebi u većini slučajeva poboljšati kvalitetu vaših glasovnih poziva na prihvatljivu razinu.
Koristite redove prioritizacije. Kako bi dosegli ili premašili prihvatljivu razinu kvalitete za glasovne pozive, provjerite i uključite postavke za redove prioritizacije. Ova mogućnost znači da će glasovni pozivi imati prioritet, tako da možete najbolje iskoristiti ograničenja vaše propusnosti.
Usporava li QoS internet?
Neke ljude brine korištenje tehnologije za kvalitetu usluge zbog njenog utjecaja na druge ljude. Da bi razumjeli zabrinutost, pogledajmo primjer.
FCC definira efektivni minimalni standard propusnosti od 25 megabita za preuzimanje i 3 megabita za učitavanje kao prikladnu minimalnu propusnost.
Vaša situacija može biti drugačija. Na primjer, uzmimo područne urede gdje možete imati više mobilnih uređaja, video konferencije i glasovne pozive, sve u isto vrijeme. U tom slučaju, ograničenja propusnosti će se vjerojatnije događati. Međuti, u poslovnom okruženju je loša kvaliteta glasa prilikom razgovora s klijentima neprihvatljiva. Stoga se isplati korištenje postavki za kvalitetu usluge (QoS), tako da glasovni promet ima dodijeljenu propusnost.
Prije uključivanja QoS-a, najavite promjenu. Informiranje unaprijed pomaže u izbjegavanju pritužbi kada ostali uređaji na mreži pate. Većina poslovnih korisnika razumije da glasovni promet treba imati prioritet u odnosu na ostale vrste prometa. Na primjer, gledanje YouTube videa se treba usporiti kako bi se održala kvaliteta VoIP poziva.
Što je klasa prometa u QoS-u?
Pošto tehnologija za kvalitetu usluge zahtijeva usmjeravanje, morate odlučiti koje usluge će imati prioritet. Klase prometa organiziraju vaše korištenje interneta u slične grupe. Na primjer, možete imati jednu klasu prometa za glasovne pozive i video konferencije. Email može imati zasebnu klasu prometa, kao i pregledavanje interneta.
Postavite prioritete vašeg prometa. Uzmite dovoljno vremena da postavite prioritete vašeg prometa s ostalim ljudima u vašem kućanstvu ili poduzeću. Na primjer, napravite popis svih vaših mrežnih uređaja: laptopa, mobilnih uređaja i popis svih VoIP telefona. U većoj kompaniji, zatražite uvide od vaših mrežnih inženjera. Kada ste sastavili popis, možete odrediti prioritete.
Kako pristupiti prioritizaciji glasovnog prometa. Kako bi minimizirali utjecaj zakrčenja mreže na glasovne pozive, vaši QoS profili bi trebali uključivati jamstva propusnosti za glasovni promet. Ako jamstva propusnosti nisu dostupna, klasificirajte VoIP promet kao vaš prioritet broj jedan.
Savjet: Imajte na umu da tijekom dana postoje razdoblja zakrčenosti. Američki bežični mrežni operater Verizon je otkrio da je “špica interneta” tijekom radnih dana od 19:00 do 23:00. Tijekom tog vremena, VoIP promet i video konferencije možda neće raditi toliko dobro. Bez VoIP QoS-a, problemi kao što su tikovi mreže mogu usporiti vaše VoIP pakete i poremetiti vaše glasovne pozive.
Cover all means of communication with one solution
Stand up from your competitors with strong customer service culture. Resolve all your calls, chats and emails from one place.
Pogledajte video o QoS VoIP-u
QoS VoIP i LiveAgent help desk softver pružaju organizacijama usluge visokokvalitetnog prijenosa glasa putem IP-a (VoIP) uz poboljšanje korisničke podrške putem snažnih help desk alata. QoS VoIP koristi mogućnosti kvalitete usluge (QoS) kako bi garantirao specifikacije poput latencije, titranja, gubitka paketa i propusnosti. LiveAgent help desk softver pruža organizacijama mogućnosti tiketinga, razgovora, baze znanja i drugih snažnih značajki korisničke službe. Kombinirano, ove tehnologije pružaju klijentima izvrsnu kvalitetu glasa i učinkovitu i brzu korisničku službu koju očekuju.
Frequently Asked Questions
Što je QoS VoIP?
QoS VoIP je tehnologija koja osigurava besprijekorne VoIP pozive. QoS za VoIP pozive znači da vaši pozivi imaju učinkovitu dodijeljenu prpusnost.
Je li QoS neophodan za VoIP?
To ovisi od vaše određene situacije s propusnosti. Ako vaša kompanija koristi video konferencije i druge aktivnosti koje utječu na propusnost, vaši VoIP pozivi možda neće imati dovoljno propusnost kako bi se mogli ispravno odvijati. Ako su VoIP pozivi ključni za vas, koristite QoS politiku. Bez QoS politike kontrole prometa, kvaliteta zvuka može biti loša.
Koji su QoS zahtjevi za VoIP pozive?
Mrežni inženjeri su kreirali QoS za VoIP kako bi minimizirali lošu kvalitetu glasa. Potrebne stavke za QoS uključuju VoIP uslugu, sofisticiranog pružatelja internet usluge i želju za maksimalnom kvalitetom glasa. Za veće organizacije će možda biti potrebno postavljanje ugovora o razini usluge kako bi se formalno postavili prioriteti prometa .
Kako postaviti VoIP kvalitetu usluge?
Točni koraci postavljanja VoIP police ovise o vašem pružatelju VoIP usluga i mrežnoj situaciji (na primjer, mreža širokog područja, koristite li Ethernet sučelje ili Wi-Fi). U manjim kompanijama možete koristiti pravila za oblikovanje prometa kako bi osigurali kvalitetu VoIP poziva. U kompleksnijim okruženjima ćete možda morati postaviti više klasa propusnost tako da svaka vrsta usluge ima prikladna jamstva za širinu propusnost. Kada ste postavili sve postavke, napravite par testnih glasovnih poziva kako bi potvrdili da pozivi imaju prioritet koji im je potreban. Popričajte s vašim pružateljem usluge kako bi dobili savjete kako najbolje iskoristiti njihovu tehnologiju.
Usporava li VoIP internet?
Kvaliteta usluge u nekim situacijama može usporiti pristup internetu. Točnije, korisnici mogu primjetiti probleme tijekom vremena zakrčenja. Bit će potrebno određeno testiranje kako bi odredili prihvatljivu razinu potrebnu za održavanje VoIP kvalitete. Nemojte pretpostavljati da su standardni QoS profili i klase propusnost automatski prikladni za vašu situaciju. Tijekom vremena ćete pronaći pravi VoIP za postavke glasovnog prometa koje trebate.
Što je klasa prometa u VoIP-u?
Klase prometa, poznate i kao klase propusnosti, su način postavljanja prioriteta vaše mreže. Na primjer, vaša mapa politika može dodijeliti prvu klasu usluge za glasovne pozive. Suprotno tome, mobilni uređaji mogu dobiti nižu klasu usluge. Tijekom perioda zakrčenja mreže, mobilni uređaji mogu imati manje dodijeljene propusnosti jer ste odlučili prioritizirati glasovne pozive.
Ako ste već upoznati s temeljnim konceptima QoS i VoIP-a, sljedeći korak mogao bi biti istraživanje što je VoIP. Ovdje ćete saznati kako VoIP funkcionira i koje su njegove prednosti i nedostaci. Također, možete naučiti kako optimizirati vašu internetsku vezu za VoIP, što može dodatno poboljšati vaše korisničko iskustvo.