Ako vam je koncept softvera kao usluge (SaaS) nov, došli ste na pravo mjesto. Razložit ćemo vam što je SaaS, što on može učiniti za vaše poslovanje i više.
Također ćemo pokriti najčešće primjere korištenja SaaS-a, kako radi, glavne prednosti usluga temeljenih na SaaS-u, kao i cijene.
Što je softver kao usluga?
Softver kao usluga (SaaS) je koncept razvoja i pružanja usluga softverskih aplikacija od strane nezavisnih pružatelja softverskih usluga diljem interneta. Umjesto razvoja, instaliranja i održavanja softvera, ovaj koncept omogućava većem broju korisnika, privatnih i poslovnih, jednostavan pristup SaaS-u putem interneta.
On u potpunosti oslobađa korisnike od kompleksnog upravljanja hardverom i softverom. SaaS softverske aplikacije se također nazivaju i vlasnički softver, softver po zahtjevu ili hostani softver, kao i aplikacije temeljene na internetu.
Slično rješenjima za platformske usluge (PaaS), SaaS aplikacije ne trebaju ništa više od poslužitelja pružatelja SaaS usluga kako bi se mogle pokrenuti. Pružatelj usluga je također zadužen za rješavanje pristupa aplikaciji, uključujući njenu izvedbu, dostupnost i sigurnost. Neke od najčešćih SaaS karakteristika uključuju:
- višeklijentska arhitektura
- laka prilagodba
- bolji pristup
- prilagodba s point-and-click sučeljem
Za što se koristi SaaS?
SaaS je koristan za klijente, pogotovo ako je riječ o modernim, e-commerce poduzećima koja obavljaju većinu posla putem interneta.
Glavna svrha SaaS aplikacija je ponuda nestandardnih rješenja koja su spremna za korištenje i s lakoćom ispunjavaju različite poslovne potrebe kao što su analiza, izračuni, pohrana i komunikacija.
SaaS nudi višestruke koristi i prednosti:
- SaaS aplikacije se brzo postavljaju
- koncept je cjenovno pristupačan
- minimalna infrastruktura
- SaaS može funkcionirati bilo gdje, sve što treba je internetska veza
- sigurnost i sigurnosne kopije
- visoka stopa usvajanja
- pristupačnost i skalabilnost
- kompatibilnost
Pošto korisnik ne mora instalirati i pokretati SaaS aplikacije na vlastitim uređajima ili centrima podataka, može ulagati u druge stvari. Upravo zbog toga je SaaS savršen za poduzeća koja trebaju poboljšati:
- upravljanje sadržajem
- upravljanje prodajama
- upravljanje pristupom
- upravljanje bazom podataka
- upravljanje financijama
- upravljanje ljudskim resursima (HRM)
- upravljanje zakrpama
- upravljanje projektima
Kako funkcionira softver kao usluga?
SaaS usluge rade putem clouda. Pružatelj cloud usluge će hostati aplikaciju i podatke povezane s njom koristeći vlastite resurse, mrežne usluge, baze podataka, poslužitelje i infrastrukturu. Neovisni dobavljač softvera (ISV) također može koristiti pružatelja usluga cloud aplikacije kako bi hostao aplikaciju u vlastitom podatkovnom centru.
Jedna od najvećih prednosti SaaS-a je da se korisnici ne moraju zamarati s postavljanjem softvera i njegovim održavanjem, a licence za softver nisu potrebne.
On daje klijentima mrežni pristup aplikaciji. Kada su nove funkcije i značajke postavljene, korisnici dobivaju pristup njima. To je glavni razlog zašto se često spominju kao najbolja rješenja za IT tiketing sustav dostupna na tržištu.
Primjeri softvera kao usluge
SaaS tržište raste i širi se na nova područja. Ono okuplja različite softverske proizvode i ponuđače. Od malih ponuđača s jednim proizvodom pa sve do dominantnih igrača na cloud teritoriju kao što su Google i AWS. Jedna od najboljih stvari o SaaS proizvodima je ta što su toliko raznoliki.
Variraju od IT alata za poslovnu analitiku i helpdesk softverskih rješenja do video streaming usluga. Postoje i SaaS rješenja za veću poslovnu primjenu, kao na primjer za naplatu, upravljanje vezama s klijentima, upravljanje prodajom i slično.
Neki od najčešćih primjera SaaS proizvoda uključuju:
- Salesforce
- Google Workspace aplikacije
- Microsoft 365
- HubSpot
- Trello
- Netflix
- Zoom
- Zendesk
- DocuSign
- Slack
- Adobe Creative Cloud
- Shopify
- Mailchimp
Koje su glavne prednosti usluga temeljenih na SaaS-u?
SaaS ima brojne prednosti, no naglasit ćemo one najvažnije.
SaaS vam omogućuje pristup sofisticiranim aplikacijama – ne zahtijeva od korisnika kupovinu, instalaciju, održavanje ili ažuriranje bilo kakvog softvera, middleware-a ili hardvera. Poduzeća s ograničenim resursima mogu priuštiti čak i najsofisticiraniji enterprise softver, kao što je CRM i ERP.
Korisnici plaćaju samo one značajke koje koriste – SaaS omogućuje korisnicima uštedu resursa automatskim skaliranjem na temelju razine upotrebe.
Pristup besplatnom klijentskom softveru – korisnici samo trebaju web pretraživač za pokretanje većine SaaS aplikacija.
Laka mobilizacija radne snage – SaaS aplikacije trebaju samo internetsku vezu i uređaj kako bi mogle raditi. Dakle, one su savršeno rješenje za kompanije koje trebaju mobilizirati svoju radnu snagu bez brige o sigurnosnim problemima.
Pristup podacima aplikacije bilo gdje – pošto SaaS aplikacije pohranjuju podatke u cloudu, možete im pristupiti bilo kad i bilo gdje.
Što čini softver SaaS-om?
Neke od karakteristika SaaS-a su:
- višeklijentski model
- automatizirano pružanje usluga
- jedinstvena prijava
- naplata po modelu pretplate
- visoka dostupnost
- elastična infrastruktura
- sigurnost podataka
- sigurnost aplikacije
- ograničenje brzine/QoS
revizija
Koliko SaaS košta?
Većina cjenovnih modela radi na bazi pretplate. Korisnici plaćaju cijenu pretplate ili mjesečnu naknadu. Ovo su neki od cjenovnih modela koji su temeljeni na pretplatničkom modelu:
- besplatna usluga ili besplatna usluga bazirana na oglasima
- paušalna stopa – godišnja ili mjesečna naknada za pretplatu
- po korisniku – fiksna cijena pretplate za svakog korisnika
- planovi po korisniku – jedan model pretplate za više korisnika
- po korištenju ili plaćanje u hodu
- planovi na temelju značajki
- freemium
Mogu li kreirati i prilagođavati softver kao uslugu?
SaaS je potreban za postizanje stabilnog rasta poduzeća. Evo kako možete kreirati vlastiti SaaS u 4 koraka.
1. Istražite tržište
Svjetsko SaaS tržište je prepuno pružatelja SaaS rješenja, što samo povećava vašu potrebu za razvojem nestandardnih rješenja- Započnite s istraživanjem tržišta kako bi razumjeli vašu ciljnu publiku, njihove glavne zahtjeve, osnovne značajke te vaše konkurente. Također morate razumjeti i njihove poslovne modele.
2. Kreirajte plan za vaš proizvod
Planiranje vašeg proizvoda treba uključivati funkcije i značajke vašeg SaaS rješenja i korisničku bazu koja će ga koristiti. Dodatno trebate razumjeti stalnu potrebu za takvim rješenjem.
Ako možete razumjeti što motivira vašu ciljnu publiku da koristi vaš proizvod, moći ćete kreirati rješenje koje će biti usmjereno na njihove određene bolne točke. Također trebate planirati strategiju cijena i marketinšku kampanju kako bi prikladno oglašavali svoj proizvod..
3. Odredite vaše SaaS zahtjeve
Ovo su značajke koje vaš SaaS proizvod mora imati:
- višeklijentska arhitektura
- sigurnost aplikacije i podataka
- frontend UI/UX dizajn
- upravljanje pozadinskim podacima
- integracije treće strane
analiza korisnika i nadzor
4. Izaberite tehnologije
Svako SaaS rješenje ima dva važna aspekta – frontend (ono što klijenti vide) i backend (ono u pozadini). Za frontend trebate alate kao što su CSS i HTML, kao i JavaScript (Vue.js, Angular, i React).
Za backend trebate sigurne, skalabilne i brze frameworke kao što je Ruby on Rails, .Net, Laravel ili Python. Također trebate misliti o poslužiteljima. Izaberite između:
- vanjski poslužitelji
- fizički poslužitelji
- udaljeni poslužitelji
Improve your customer service
Create memorable customer experiences with LiveAgent that boost revenue.
Watch a video about SaaS
LiveAgent helpdesk software is a great example of how SaaS (Software as a Service) can help businesses manage their customer service operations. The LiveAgent platform offers a powerful, cloud-based helpdesk solution that makes it easy to connect with customers and provide best-in-class customer service. Whether it be through a live chat system, ticketing system, or a knowledge base, SaaS gives you the power to create an optimal customer experience and always be up-to-date with the latest technology.
Frequently Asked Questions
Što je softver kao usluga?
SaaS je rješenje koje omogućuje korisnicima da dobiju pristup aplikacijama temeljenima na cloudu putem interneta. Oni mogu koristiti takovu vrstu rješenja za povezivanje aplikacija u online okruženju.
Za što se SaaS koristi?
Može se koristiti za CRM, upravljanje sadržajem, upravljanje prodajom, upravljanje pristupom, upravljanje bazom podataka, upravljanje financijam, upravljanje HR-om, upravljanje popravcima programa (patch), upravljanje projektima i slično.
Kako funkcionira softver kao usluga?
SaaS modeli usluge rade putem clouda, olakšavajući korisniku da ne mora instalirati i upravljati infrastrukturom softvera. Ponuđač jednostavno omogućuje korisniku dobivanje mrežnog pristupa za SaaS aplikaciju.
Koji su primjeri softvera kao usluge?
Najbolji SaaS primjeri su rješenja kao što su Salesforce, Microsoft 365, HubSpot, LiveAgent, Zoom, Netflix, Mailchimp i drugi.
Koje su glavne prednosti usluga temeljenih na SaaS-u?
Glavne prednosti SaaS-a uključuju pristupačnost, operativno upravljanje, cjenovnu pristupačnost, skalabilnost, analitiku i poboljšanu sigurnost.
Što čini softver SaaS-om?
Mogućnost korištenja od strane više klijenata u isto vrijeme, automatsko pružanje usluga, visoka razina dostupnosti, korištenje putem clouda, sigurnost podataka i aplikacije su glavne karakteristike SaaS softvera.
Što možete dobiti od SaaS-a?
SaaS rješenja nude različite modele pretplate, tako da možete odlučiti o količini usluge koja vam je potrebna na temelju vaših potreba.
Kako mogu kreirati softver kao uslugu?
U članku smo raspravljali o koracima koje trebate poduzeti. Kako bi pojednostavili proces, trebate istražiti tržište, plasirati svoj proizvod i njegove značajke te izabrati pravu tehnologiju i poslužitelje.
Ako ste završili s čitanjem o softveru kao usluga (SaaS), možda biste željeli istražiti što znači platforma kao usluga (PaaS). Otkrijte kako PaaS cloud računalne usluge mogu unaprijediti vaše poslovanje i koji su najbolji primjeri platformi kao usluge, poput Amazon Web Services i Google App Engine.
Otkrijte kako uslužni softver može unaprijediti vašu korisničku podršku i automatizirati procese, štedeći vrijeme i resurse. Bez obzira na industriju, saznajte kako odabrati pravi alat za vašu tvrtku i poboljšajte odnose s klijentima te povećajte zadovoljstvo zaposlenika. Posjetite nas za besplatno isprobavanje i podignite vašu korisničku službu na novu razinu!
Kontrolni popis za uključivanje SaaS klijenata
Otkrijte kontrolni popis za uključivanje SaaS klijenata i optimizirajte njihovo početno iskustvo. Ovaj alat pomaže menadžerima za uspjeh klijenata u praćenju ključnih zadataka, osiguravajući glatko korištenje softvera i sprječavanje ranog odljeva. Saznajte kako pružiti vrhunsko iskustvo uključenja i maksimizirajte zadovoljstvo korisnika.
Softver za upravljanje uslugama
Softver za upravljanje uslugama program je koji tvrtke koriste za upravljanje pružanjem usluga svojim korisnicima. Softver za upravljanje uslugama izvrstan je način optimizacije tehnologije tvrtke.
Softver za servisnu službu za bolje korisničko iskustvo
LiveAgent je service desk softver u sa svim značajkama koji koristi tiketing sustav kako bi spojio sve procese vaše servisne službe.