Što je stopa konverzije?
To je izraženi postotak korisnika koji su posjetili vašu stranicu i ispunili zadani cilj. U osnovi, to je metrika koja se koristi za mjerenje osnovnog broja stvarnih korisnika, određivanje publike i omjer akcija i prometa za bilo koju web stranicu.
Ova metrika je važna za marketare, posebno kada testiraju nove marketinške taktike ili kampanje prije njihovog korištenja. To je važno za poboljšanje korisničkog iskustva.
Kako izračunati stopu konverzije
Izračun vaše prosječne stope konverzije je prilično jednostavan, sve dok možete postaviti cilj konverzije. Praćenje konverzija se može obaviti putem aplikacija treće strane kao što su Google Ads ili Google Analytics, koje točno prikazuju konverzije za svaku stranicu.
Na temelju ovih informacija možete lako izračunati troškove konverzije i velik broj drugih važnih metrika.
Vrste stopa konverzije
Postoji velik broj vrsta stopa konverzije i sve ovise o vrsti konverzije koju želite, razini vaše kampanje i razini vaših ključnih riječi.
Mikrokonverzije, konverzije odredišne stranice i stope zadržavanja su najčešće vrste konverzije.
Zatim, možete vidjeti vaše B2B ili B2C proizvode iz drugoga kuta, maksimizirati preglede vaše stranice proizvoda i optimizirati značajke vašeg proizvoda.
Važnost stope konverzije
Stope konverzije su najvažniji aspekt vaših marketinških napora. One su najveći cilj skoro svih oglašivačkih kampanja, neovisno o njihovoj vrsti. Nadalje, one su osnovni pokretač disruptivnog oglašavanja, što je poslovna taktika kojoj popularnost samo raste.
One sprječavaju plaćanje dodatnih troškova oglašavanja i pomažu vam da ostanete u okvirima proračuna. Njihovo razumijevanje će vam omogućiti da kreirate plan akcije koji će rezultirati profitabilnim oglašivačkim kampanjama.
Stope konverzije su također ključne metrike u upravljanju klijentima i korisnicima. Kada znate što vaši klijenti vole ili ne vole, možete poboljšati njihovo iskustvo i još važnije, smanjiti bilo kakvo potencijalno negativno iskustvo.
Koja je dobra online stopa konverzije?
Postoji velik broj metrika stopa konverzije i sve pokazuju različite rezultate. Prosječne stope konverzije će varirati od industrije do industrije. Na primjer, u eCommerce industriji su veće nego u, recimo, SaaS industriji.
Koja je dobra stopa konverzije po industriji?
To ovisi od polja industrije. Ispod smo nabrojali pet sektora i stope konverzije koje se smatraju dobrima*:
- Profesionalne usluge – 12.3%
- Pravo – 4.3%
- Auto Moto – 2.5%
- B2B usluge – 7.0%
- Financije – 4.7%
*Podaci preuzeti iz organskih stopa konverzije
Koja je dobra stopa online konverzije po državi?
Kako bi točno predstavili stope konverzije po državama, uzeli smo eCommerce sektor kao primjer. Top pet su:
- Njemačka – 2.22%
- SAD – 1.96%
- Velika Britanija – 1.88%
- Danska – 1.80%
- Nizozemska – 1.78%
*Podaci preuzeti iz stopa konverzije po državama
Koja je dobra stopa online konverzije po uređaju?
Tri uređaja koje uzimamo u razmatranje kada definiramo stopu konverzije po uređaju su računalno, mobitel i tablet:
- Računalo – 3.90%
- Mobitel – 1.80%
- Tablet – 3.49%
Podaci su preuzeti iz prosječne stope konverzije web stranica u Q2 2019
Kako povećati stopu konverzije
Optimizacija stope konverzije nije jednostavan proces. Marketinški odjeli trebaju vremena za istraživanje. Digitalni marketing je teško polje i mnoge stvari se događaju iza zatvorenih vrata. Dobar primjer je marketing izravnog odgovora, koji izravno cilja na potencijalne klijente u svrhu konverzije.
Kako bi povećali vašu stopu konverzije, trebat ćete neke ključne elemente, kao što su:
- marketinški materijal
- marketinška taktika
Stope konverzije ovise o privlačenju potencijalnih klijenata i njihovoj konverziji u klijente koji plaćaju. Dodatno, marketinški timovi mogu ohrabriti više klijenata korištenjem svjedočanstava klijenata i drugih povratnih informacija korisnika.
Za bilo koju marketinšku strategiju, htjet ćete koristiti pisani sadržaj kao njen dio. To znači da trebate imati dosta blog sadržaja, blog objava, blogova o industriji i velik broj članaka. Serije članaka su uvijek korisne za angažman vaših čitatelja. One također daju podatke za vaše marketinške timove i tako im pomažu izračunati stope konverzije.
Kako posjetitelj može povećati stopu konverzije potencijalnih klijenata?
Jednostavno rečeno, što više posjetitelja ima vaša stranica, to više potencijalnih klijenata generirate. Što više potencijalnih klijenata generirate, to više podataka možete prikupiti o svakoj mušteriji koja posjećuje vašu web stranicu.
Kao rezultat toga, vaš tim će moći optimizirati interne i eksterne operacije generirajući još više potencijalnih klijenata i računajući točne stope konverzije. Stoga, moći ćete pretvoriti više posjetitelja u klijente i poboljšati vašu konverziju.
Enhance your customer experience
Improve your customer service with LiveAgent's multi-channel help desk software..
Pogledajte savjete za optimizaciju stope konverzije
Optimizacija stope konverzije (CRO) je strateški proces usmjeren na maksimiziranje učinkovitosti web stranice, odredišne stranice ili digitalne marketinške kampanje u pretvaranju posjetitelja u klijente ili postizanju drugih željenih radnji. Uključuje analizu ponašanja korisnika, identifikaciju potencijalnih uskih grla ili područja poboljšanja te implementiranje ciljanih strategija za povećanje stope konverzije.
Frequently Asked Questions
Što je stopa konverzije?
To je metrika koja se koristi u različitim poljima, od marketinga do poslovnog razvoja. Pomaže odrediti uspješnost vašeg online oglašavanja.
Kako izračunati stopu konverzije?
Kako bi izračunali vaše stope konverzije, morat ćete prikupiti podatke putem digitalnih platformi i procesuirati ih s alatima kao što su Google Ads i Google Analytics.
Koje vrste stopa konverzije postoje?
Najvažnije vrste metrika stope konverzije su stopa konverzije novih posjetitelja, izlazne stranice, vrijednost po posjetu, trošak po konverziji i stopa ponovnih posjetitelja.
Koliko je važna stopa konverzije?
Stope konverzije su ključna metrika u svakom modernom poslovanju, neovisno o industriji. One igraju važnu ulogu u marketingu i poslovnom razvoju.
Koja je dobra stopa online konverzije?
Stopa konverzije koja se smatra optimalnom ovisi od industrije, kao i same web stranice. Općenito, sve između dva i pet posto se smatra dobrom online stopom konverzije.
Kako povećati stopu konverzije?
Najbolji način povećanja vaših stopa konverzije te proširenja vaše baze klijenata je priprema adekvatnih materijala, strategija i taktika.
Kako posjetitelj može povećati stopu konverzije potencijalnih klijenata?
Posjetitelj može povećati stopu konverzije potencijalnih klijenata jednostavnim posjetom vašoj stranici. Kada je posjete, oni donose adekvatne podatke koji se mogu procesuirati i analizirati. Što više podataka oni daju, to bolje za vaše poslovanje.
Ako ste zainteresirani za dublje razumijevanje kako poboljšati svoju stopu konverzije, preporučujemo da pročitate naš vodič o optimizaciji stope konverzije. Ovaj vodič će vam pokazati korake za optimizaciju i pomoći vam da razumijete ograničenja koja mogu nastati prilikom korištenja alata poput Google Analyticsa.
Za one koji žele saznati više o tome kako digitalne tehnologije mogu transformirati vaše poslovanje, članak o digitalnoj transformaciji bit će vrlo koristan. Ovdje ćete pronaći sve bitne informacije o procesu digitalne transformacije i kako to može unaprijediti vaše poslovanje na duge staze.
Otkrijte kako angažiranje klijenata poboljšava odnose i povećava profit vašeg brenda. Naučite ključne strategije za emocionalni, kontekstualni, praktični i društveni angažman kako biste zadržali vjernost i zadovoljstvo klijenata. Saznajte kako izračunati angažiranje klijenata i povećati stope konverzije!
Što je stopa odljeva? Kako je smanjiti?
Odljev klijenata, poznat i kao osipanje klijenata, je postotak klijenata koje je kompanija izgubila u određenom vremenskom okviru.
Povećajte stopu konverzije uz LiveAgent.
Poboljšajte stope konverzije prilagodbom aspekata vaše strategije korisničke podrške, kao što je implementacija live chata i pružanje podrške u realnom vremenu.