Zanima vas VoIP i kako vam može dati mogućnost za obavljanje jeftinih poziva. Nastavite čitati da saznate kako VoIP radi.
Što je VoIP?
VoIP je skraćenica za protokol prijenosa glasa putem interneta. Tradicionalni telefonski sustav vas povezuje s drugim ljudima koristeći mrežu bakrenih žica i drugih sustava. Kao suprotnost tome, VoIP pozivi se prenose putem interneta. Svaki dio razgovora se šalje kao paket podataka osobi s kojim razgovarate te se zatim ponovno pretvara u zvuk.
VoIP pozive koriste milijuni ljudi svaki dan. Ako ste nekada radili u modernoj uredskoj zgradi, postoji velika mogućnost da ste već zvali i primali VoIP pozive koristeći ovaj sustav.
Pogledajmo sada pobliže kako VoIP sustavi rade i drže vas povezanima.
Kako VoIP radi?
Za zvanje i primanje poziva putem PBX i VoIP tehnologije ne trebate poznavati sve detalje rada sustava. Međutim, visoka razina poznavanja mehanike VoIP usluge je korisna.
Kako bi vam približili djelovanje VoIP tehnologije u akciji, pretpostavimo da imate VoIP rješenje i vaš najbolji prijatelj vas zove. Idući koraci objašnjavaju kako poziv funkcionira.
- Vaš prijatelj nazove vaš telefonski broj. Taj poziv se na kraju spaja na vašeg pružatelja VoIP usluga i njegovu IP mrežu.
- Pružatelj VoIP usluga šalje poziv na vaš VoIP telefon koristeći internetsku vezu.
- Vi čujete zvuk dolaznog poziva i odgovorite na telefon. Čim vaš prijatelj kaže “Zdravo”, vi krećete s razgovorom.
- Kako razgovor teče, svaki zvuk vaše konverzacije se prenosi naprijed-natrag putem IP mreže. VoIP tehnologija neprestano prenosi ovu digitalnu informaciju i pretvara je natrag u audio kako se razgovor nastavlja.
Kako optimizirati vašu internetsku vezu za VoIP?
Brza internetska veza je ključna za obavljanje VoIP poziva. Postoji samo jedan izazov: vjerojatno imate više uređaja u vašem domu i uredu koji istovremeno koriste vašu širokopojasnu internetsku vezu. Kada na vašoj širokopojasnoj internetskoj vezi ima previše zahtjeva, vaša VoIP veza može imati smetnje.
Kako bi spriječili razočaranje, iskoristite ove savjete za optimiziranje vaše internet veze.
Udaljenost od bežičnog rutera. Vaše računalo ili mobilni uređaj su vjerojatno povezani na internet putem bežičnog interneta. Možete dobiti bržu vezu ako ste fizički bliži vašem ruteru tijekom razgovora.
Isključite ostale uređaje i programe koji koriste vašu internet vezu. Prije svakog VoIP poziva, razmislite o isključivanju aplikacija za audio i video streaming (npr. usluge video streaminga kao što su Netflix i video igre koje su povezane na internet). Kada ti ostali uređaji i usluge nisu povezani, vaš VoIP poziv će vjerojatnije imati bolju kvalitetu.
- Ako navedeni savjeti nisu pomogli u optimizaciji vaše širokopojasne internetske veze, idući dobar korak je da nazovete vašeg pružatelja internet usluga (ISP). Oni mogu imati dodatne tehničke prijedloge kako ubrzati vašu internet vezu.
Koje su prednosti i nedostaci VoIP-a?
Kao i svaka druga tehnologija, korištenje VoIP-a ima svoje prednosti i nedostatke. Prije nego se prebacite na pružatelja poslovnih VoIP usluga i otkažete svoje tradicionalne telefonske sustave, dajte si par minuta da shvatite sve prednosti i nedostatke.
Prednosti VoIP-a
Niži troškovi u usporedbi s tradicionalnim telefonskim linijama. Nadalje, pružatelji VoIP usluga često nude veću fleksibilnost (npr. možete obavljati VoIP pozive putem vašeg računala, pametnog telefona ili tableta). Još jedna od prednosti VoIP-a u odnosu na analogne telefone je brzina. Možete postaviti VoIP telefonske sustave za par minuta ili par sati, dok prijava za analogni telefon ili mobilni telefon može trajati puno duže.
Nedostaci VoIP-a
Morate imati funkcionalnu širokopojasnu mrežu kako bi mogli koristiti VoIP. Još jedan potencijalni nedostatak je vrijeme potrebno za potpuno korištenje VoIP-a, ako ste se navikli na pozive putem tradicionalnih linija. Kao dodatak tome, nestanak struje može otežati pristup VoIP-u putem računala, ali i dalje možete koristiti VoIP mobilnu aplikaciju.
Tradicionalni telefonski sustavi također imaju prednosti i nedostatke. Glavna prednost tradicionalnih telefonskih sustava je da i dalje rade kada nestane struje. Kao dodatak tome, analogni telefon ne zahtijeva internetsku vezu za obavljanje poziva. S druge strane, nedostatak obavljanja poziva analognim telefonom je viša cijena i nedostatak fleksibilnosti.
Koja je razlika između VoIP-a i ujedinjenih komunikacija?
Prije promjena u vašoj mrežnoj infrastrukturi i kupovine IP telefona za svakog zaposlenika, razmislite trebate li možda izabrati ujedinjenu komunikaciju. Postoje neke ključne razlike između ta dva rješenja.
Fokus na poslovne komunikacije. Unificirani komunikacijski sustav kombinira više sposobnosti, kao što su videokonferencije, audio konferencije, mobilna aplikacija i poslovne telefonske usluge. Kao kontrast tome, VoIP telefon mogu koristiti i pojedinci i poduzeća.
Razlike u troškovima. Razumijevanje troškova vaših alata za poslovnu komunikaciju je ključno. U većini slučajeva, pružatelj usluga poslovnog VoIP-a će vjerojatno biti jeftiniji od unificirane komunikacije, posebno ako su vam potrebni samo telefonski pozivi.
Profesionalne usluge. Zbog kompleksnosti i više opcija uključenih u unificiranu komunikaciju, možda ćete trebati platiti profesionalne usluge (tj. konzultante) kako bi postavili sustav. Kao kontrast tome, VoIP implementacije su vrlo izravnije.
Kako izabrati najboljeg VoIP ponuđača?
Kao vlasniku poduzeća, neke vaše odluke o kupnji su važnije od ostalih. Kada birate pružatelja VoIP usluga, zapamtite da ćete koristiti taj sustav svakodnevno. Dakle, isplati se potrošiti malo vremena uspoređujući različite pružatelje VoIP usluga prije konačnog izbora. Kako bi pojednostavili proces, koristite sljedeće kriterije kao početnu točku.
Reputacija pružatelja VoIP usluga – Zatražite prijedloge od vaših prijatelja i kolega u vezi pružatelja VoIP usluga kojeg oni koriste. Dalje, uzmite dovoljno vremena da potražite online recenzije koje naglašavaju prednosti i nedostatke različitih pružatelja usluga (npr. kvaliteta glasa), tako da možete napraviti skraćeni popis.
međunarodni pozivi – VoIP ponuđači na različite načine pristupaju međunarodnim pozivima. Neki daju neograničene telefonske pozive prema nekoliko država, dok drugi nude međunarodne pozive prema desecima lokacija.
sigurnosne mogućnosti – Kada vaši klijenti razgovaraju s vama, oni mogu podijeliti povjerljive informacije kao što su detalji o plaćanju (npr. brojevi kreditne kartice). To je jedan od razloga zašto je sigurnost tako ključna značajka pri izboru ponuđača VoIP usluga.
kvaliteta usluge – Je li vam ikada pukla veza tijekom važnog telefonskog poziva? To je nevjerojatno frustrirajuće iskustvo. U pogledu kvalitete usluge, posebno obratite pažnju na audio kvalitetu koju nudi ponuđač VoIP usluga. Dodatno provjerite koju vrstu korisničke podrške nude (npr. email, telefon ili chat).
trošak – Nemojte pretpostavljati da su svi mjesečni planovi usporedivi. Neki mogu uključivati dodatne značajke kao što su video pozivi, SMS i mogućnost povezivanja s vašim sustavom za upravljanje vezama s klijentima (CRM).
Napravite popis vaših ključnih značajki (npr. mora uključivati međunarodne pozive i glasovnu poštu) prije gledanja cijena.
Choose the right VoIP provider
LiveAgent offers plenty of integrations with various VoIP providers so you can pick the right one for you. Curious about all the opportunities?
Pogledajte video o VoIP-u
LiveAgent helpdesk je sveobuhvatno rješenje za korisničku službu koje nudi širok raspon značajki za pomoć poduzećima u angažiranju sa svojim klijentima, uključujući tehnologiju za korisničku službu, chat i VoIP veze. Namijenjen je stvaranju automatiziranog tijeka rada kako bi što brže i učinkovitije rješavali upite klijenata i eskalirali ih. VoIP veza je internetska veza koja omogućuje poduzećima komunikaciju s klijentima bez potrebe za tradicionalnim telefonskim linijama. Ova veza pruža klijentima brzu i učinkovitu podršku omogućujući im uživo razgovore i videopozive. LiveAgent koristi prednosti ove tehnologije kako bi pomogao poslovnim subjektima da brže komuniciraju i angažiraju se sa svojim klijentima. LiveAgent-o tim podrške je dostupan kako bi pružao pomoć klijentima u bilo kojem segmentu, bilo kada i bilo gdje, osiguravajući da njihovi klijenti dobiju najbolje korisničko iskustvo.
Frequently Asked Questions
Što je VoIP?
VoIP je akronim za protokol prijenosa glasa putem interneta. To je način za obavljanje telefonskih poziva korištenjem interneta umjesto telefonske kompanije.
Kako to radi?
Prijenos glasa putem IP-a radi na principu povezivanja vašeg fiksnog telefona s internetom i prijenosa vaše konverzacije putem IP mreže. Na kraju, VoIP vam omogućuje pozivanje bilo kojeg broja, neovisno od toga koristi li taj broj fiksni telefon ili mobilni telefon.
Kako optimizirate vašu internet konekciju za VoIP?
Kako bi poboljšali kvalitetu usluge VoIP poziva, morate se pobrinuti da usluge s većom potrošnjom podataka (npr. video streaming) ne koriste vašu internet vezu istovremeno s vašim pozivima. Ako i dalje imate poteškoća, budite što bliže vašem mrežnom ruteru. Ako nijedan od tih savjeta ne radi, zatražite daljnje savjete od vašeg pružatelja internet usluga.
Koje su prednosti i nedostaci VoIP-a?
VoIP prednosti uključuju nevjerojatno jeftine telefonske usluge i fleksibilnost (npr. možete koristiti svoj pametni telefon za VoIP pozive). Nedostaci VoIP-a uključuju povremene probleme s kvalitetom glasa i potrebu za posjedovanjem kvalitetne internet veze.
Koja je razlika između VoIP-a i ujedinjene komunikacije?
VoIP je tehnologija za obavljanje telefonskih poziva putem interneta umjesto korištenja mobilnih usluga ili tradicionalnog telefona. Kao kontrast tome, ujedinjena komunikacija je set alata za poslovnu komunikaciju koji mogu uključivati telefaks, email, telefonske pozive, video konferencije i više.
Kako izabrati najboljeg pružatelja VoIP usluga?
Prvo definirajte što vam je važno. Na primjer, ako trebate jeftine međunarodne pozive, fokusirajte se na ponuđače VoIP usluga koji nude tu značajku. U većini slučajeva, savršeno rješenje će ponuditi niže troškove, visoku kvalitetu usluge, korisničku podršku i odličnu reputaciju pružatelja usluga.
Ako ste zainteresirani za detaljnije razumijevanje VoIP-a, svakako pročitajte članak Što je VoIP?. Ovaj članak će vam objasniti osnovne pojmove i kako VoIP tehnologija funkcionira.
Za više informacija o softveru koji koristi VoIP tehnologiju, posjetite VoIP softver (Objašnjeno). Ovdje možete saznati o prednostima VoIP softvera u odnosu na tradicionalne telefone i ključnim značajkama koje bi vam mogle biti korisne.
Ako želite saznati više o VoIP pozivima, pročitajte članak VoIP poziv (Objašnjeno). Ovaj članak će vam pomoći razumjeti što je potrebno za obavljanje VoIP poziva i koje su prednosti korištenja VoIP-a za konferencijske pozive.
Otkrijte sve o VoIP telefonskoj usluzi koja omogućuje glasovne i video pozive putem interneta. Naučite kako VoIP radi, njegove prednosti i nedostatke, te kako odabrati pravog pružatelja usluga. Idealno za poslovanje, VoIP nudi niske troškove poziva i napredne značajke. Posjetite nas i saznajte kako VoIP može unaprijediti vašu komunikaciju!