Što je VoIP pozivanje?
VoIP (Protokol prijenosa glasa putem interneta) pozivanje se odnosi na obavljanje telefonskih poziva putem internet konekcije. Praktičnije je u odnosu na tradicionalne telefonske sustave jer ne zahtijeva instalaciju opreme. Dodatno, VoIP osigurava mobilnost i fleksibilnost, enkriptira vašu komunikaciju i nudi neograničene pozive za djelić cijene tradicionalne telefonske usluge.
Cloud VoIP ponuđači nude više od pukog zvanja i primanja VoIP poziva. Možete ih snimati, omogućiti poziv na čekanju i prosljeđivanje poziva, prilagodbu ID-a vašeg pozivatelja i korištenje vašeg VoIP dialera za slanje glasovnih poruka i emailova. Velik broj hostanih VoIP usluga čak uključuje mrežu za razmjenu poruka za grupne chatove i instant poruke.
Kako VoIP poziv funkcionira?
VoIP tehnologija pretvara analogne signale u digitalne audio signale. Ona transferira pakete podataka putem interneta, pomažući vam da se povežete s bilo kojim uređajem na odredištu kao i inače, ali bez telefonske kompanije.
Evo kako to radi:
Svaki put kada koristite vaš VoIP dialer, sustav obavještava vašeg hostanog pružatelja VoIP usluge, koji zatim prima informacije o osobi ili kompaniji koju želite nazvati.
- Pružatelj usluge obavlja poziv i šalje pakete podataka na odredišni uređaj s vašeg telefona.
- Sustav zatim šalje pakete podataka na vaš telefon, pretvarajući ih u digitalni audio signal.
- Vaš pružatelj VoIP usluge preusmjerava dolazne pozive na isti način i vaše sučelje za dolazne pozive pokazuje ID pozivatelja.
Također možete koristiti protokol prijenosa glasa putem interneta na bilo kojem mobilnom uređaju ili tradicionalnom telefonu. Ovi posljednji zahtijevaju razgranate mreže koje pomažu da standardna telefonska oprema radi s VoIP protokolima.
Neovisno o uređaju, vaš ponuđač će vam dati token za uređaj za autentifikaciju, što zahtijeva redovna ažuriranja.
Zašto bih trebao koristiti VoIP za moje konferencijske pozive?
Cloud VoIP usluga vam omogućuje zvanje i primanje telefonskih poziva bilo kad i bilo gdje. To znači da nikad nećete propustiti konferencijski poziv kada ste van ureda. To nije slučaj ako se oslanjate na lokalne poslovne mreže. Ako radite od kuće, onda je VoIP očit izbor.
Neovisno od vrste mreže i internet konekcije (DSL, kablovska ili optička) koju koristite, moći ćete bez problema zvati i primati pozive. Također ćete uštedjeti na telefonskim računima, što je posebno značajno ako vaše poslovanje uključuje česte međunarodne pozive jer su međunarodni planovi za povezivanje nevjerojatno isplativi s VoIP-om.
VoIP nudi enkripciju poziva i njihovo snimanje, tako da će sva vaša komunikacija biti sigurna i sačuvana za daljnje reference.
Čak možete koristiti i vaše Ethernet sučelje kako bi povezali vaš mobilni telefon s vašim trenutnim softverom za VoIP komunikaciju. To vam omogućuje da se konferencijskim pozivima pridružite u pokretu putem mobilne aplikacije ili kući, korištenjem računalnog softvera. Također možete iskoristiti mrežu za razmjenu poruka koju VoIP sustav ima, za slanje glasovnih poruka i instant poruka.
Buduće verzije softvera mogu imati nove značajke, ali trenutne su više nego dovoljne za pojednostavljenu poslovnu komunikaciju.
Što je potrebno za obavljanje VoIP poziva?
Kako bi započeli s korištenjem VoIP-a, trebat ćete:
Stabilna širokopojasna internetska veza — nije važno koju vrstu mreže koristite, sve dok nudi brzu vezu.
VoIP ili IP telefon — VoIP dialer ima sve značajke standardnog fiksnog telefona, osim što se povezuje na internet putem Ethernet kablova ili Wi-Fi-ja.
VoIP softver za računalne ili mobilne uređaje — trebat ćete ovo rješenje za korištenje hostanih VoIP usluga na vašem računalu, laptopu, tabletu ili mobilnom telefonu. Vaš pružatelj VoIP usluge će vam dati pristup namjenskoj aplikaciji za mobilni telefon, tako da možete koristiti vaš poslovni broj telefona umjesto osobnog. Također ćete trebati slušalice i mikrofon ili kvalitetan mikrofon sa zvučnicima kako bi povezali vaš uređaj s VoIP telefonskom uslugom.
VoIP adapter — trebat ćete ATA (Analogni telefonski adapter) ako želite nastaviti koristiti vaš analogni telefon. ATA može pretvoriti analogne telefone u uređaje s omogućenim VoIP-om, ali ne može omogućiti sve ostale značajke, kao što je snimanje ili konferencijski pozivi. Tradicionalni telefoni mogu funkcionirati kao IP telefoni samo da ostvare pozive putem interneta.
Kako ću znati jesam li na VoIP telefonskom pozivu?
Nećete znati. Primat ćete pozive kao i inače kada koristite VoIP telefon ili ATA. Ako koristite računalnu ili mobilnu aplikaciju vašeg cloud VoIP pružatelja, primat ćete dolazne pozive kroz aplikaciju.
Neovisno od različitih VoIP implementacija, pojednostavit ćete sve dolazne i odlazne pozive i smanjiti vaše telefonske račune.
Jesu li VoIP pozivi besplatni?
Velik broj ponuđača nudi besplatne VoIP usluge, neki čak nude i planove s besplatnim međunarodnim pozivima za određene države. Doduše, ti planovi često ne uključuje napredne značajke kao što su poziv na čekanju i snimanje poziva, IVR (Interaktivni glasovni odgovor) ili glasovne automati, poruke, mogućnost slanja glasovnih poruka na email te integracije sa rješenjima treće strane kao što je live chat softver.
VoIP rješenja koja se plaćaju uključuju sve te i još više značajki, obično dostupnih po konkurentnim cijenama. Kao dodatak, možete ih integrirati s više rješenja, uključujući help desk softver kao što je LiveAgent, kako bi pojednostavili korisničku uslugu.
Nadalje, plaćena VoIP rješenja nude visoku pouzdanost, sigurnost, bolju izvedbu i osiguravaju nižu latenciju jer obično imaju vrhunske mreže i više širine pojasa. To su ključni faktori za izbor pružatelja VoIP usluga.
Po onome što navode Spearline, Cisco i drugi stručnjaci u tom polju, prihvatljiva jednosmjerna latencija za VoIP telefonske pozive je 20 ms. Mrežna odgoda od 150 ms je također prihvatljiva jer ćete jedva primijetiti razliku. Sve preko toga će značajno smanjiti kvalitetu poziva.
Ako imam VoIP uslugu, koga mogu nazvati?
Ovisno od pružatelja usluge, možete nazvati ili bilo koga, neovisno o lokaciji, ili samo druge VoIP korisnike koji koriste istu uslugu. Ako vas vaša odabrana usluga ne ograničava na njene korisnike, možete obavljati lokalne, međugradske i međunarodne pozive.
Ready to choose your VoiP provider?
LiveAgent offers integrations with various providers, so you can choose the right one for you.
Frequently Asked Questions
Što je VoIP pozivanje?
VoIP pozivanje se odnosi na uspostavljanje audio poziva putem interneta, time zaobilazeći telefonske kompanije.
Kako VoIP poziv funkcionira?
VoIP pretvara analogne audio signale u digitalne kako bi transferirao pakete podataka putem interneta i omogućio korisnicima pozivanje i primanje poziva bez telefonske kompanije.
Zašto trebam koristiti VoIP za moje konferencijske pozive?
VoIP vam omogućuje pozivanje, primanje poziva i snimanje za enkriptirane konferencijske pozive - idealno ako radite od kuće ili ne želite propustiti poziv kada ste van ureda. Čak i ako koristite osobni telefon, VoIP vam omogućuje da koristite vaš poslovni broj. To je savršen izbor ako želite besplatne ili cjenovno pristupačne međunarodne pozive.
Što je potrebno za obaviti VoIP poziv?
Trebate internet uslugu s brzom konekcijom i VoIP telefon, dok je VoIP softver nužan ako želite koristiti VoIP usluge na računalu ili mobilnim uređajima. Ako želite nastaviti koristiti analogni telefon, trebat ćete VoIP adapter.
Kako ću znati imam li VoIP telefonski poziv?
Nećete znati. Vaš VoIP telefon će zvoniti za sve dolazne poziva, baš kao i ATA telefon. Ako koristite računalne ili mobilne VoIP aplikacije, primat ćete pozive putem tih aplikacija.
Jesu li VoIP pozivi besplatni?
To ovisi o pružatelju usluga. Neki nude besplatne pozive, uključujući međunarodne pozive prema određenim državama, ali ti obično ne dolaze s naprednim značajkama. Plaćene usluge pružaju bezbroj značajki ključnih za poduzeće, uključujući bolju izvedbu i sigurnost.
Ako imam VoIP uslugu, koga mogu zvati?
To ovisi od usluge koju ste izabrali. Neki ponuđači će vas ograničiti na samo njihove korisnike, dok drugi dopuštaju lokalne, međugradske i međunarodne pozive svima.
Ako ste zainteresirani za dublje razumijevanje VoIP tehnologije, preporučujemo da pročitate članak o VoIP softveru. Ovdje ćete saznati kako VoIP softver funkcionira i koje su prednosti njegove uporabe u odnosu na tradicionalne telefonske sustave. Također, možda biste htjeli istražiti Mobilni VoIP, gdje ćete otkriti kako ova tehnologija omogućuje fleksibilnost i koje su njene ključne značajke. Na kraju, ne zaboravite provjeriti kako QoS VoIP može utjecati na kvalitetu vaših VoIP poziva i je li QoS neophodan za optimalno iskustvo.
Otkrijte sve o VoIP telefonskoj usluzi koja omogućuje glasovne i video pozive putem interneta. Naučite kako VoIP radi, njegove prednosti i nedostatke, te kako odabrati pravog pružatelja usluga. Idealno za poslovanje, VoIP nudi niske troškove poziva i napredne značajke. Posjetite nas i saznajte kako VoIP može unaprijediti vašu komunikaciju!